MS Windows
briani 27239
WIndows-ur hele tiden 20 min foran!
Fra : Quadro

Dato : 10-05-04 14:00

Hvad sker der her

Hver eneste gang jeg genstarter Windows, er min klokke 20 min. foran. Så
vælger jeg at update tiden med time.windows.com og den går tilbage til
normal.

Næsten gang jeg genstarter er jeg foran +20 min igen.

Jeg har været inde i BIOS og sætte tiden. Og den er sat ok, men det sker
alligevel.

Fra : Villy Jensen

Dato : 10-05-04 16:07

> Næsten gang jeg genstarter er jeg foran +20 min igen.
>
> Jeg har været inde i BIOS og sætte tiden. Og den er sat ok, men det sker
> alligevel.

Har du forbindelse til en server, der 'sætter tiden' på alle
arbejdsstationer?
Eller er problemet der også hvis du sætter uret i BIOS og så starter op uden
netværksforbindelse?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : ///JJ

Dato : 10-05-04 17:06

Quadro wrote:
> [...]
>
> Næsten gang jeg genstarter er jeg foran +20 min igen.
>
> Jeg har været inde i BIOS og sætte tiden. Og den er sat ok, men det

Sker det konsekvent her gang du genstarter din pc, eller er der en
tidsfaktor med i billedet (fx. +20min per 24 timer)? Nogle gange kan RTC'en
(Real Time Clock) på bundkortet godt gå i stykker og gå for
hurtigt/langsomt.
Ellers ville jeg også mene at det er pga. en anden tidsserver at din tid
skifter. Prøv at skrive: net time /querysntp i en prompt og se hvilken
server, der er din tidsserver. (Min er time.windows.com)

///JJ

Fra : Quadro

Dato : 10-05-04 21:36

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> skifter. Prøv at skrive: net time /querysntp i en prompt og se hvilken
> server, der er din tidsserver. (Min er time.windows.com)

Hvis jeg lige har sat tiden, og jeg genstarter er der ikke rigtig nogen
forskel. Men jeg har åbnet klokken, og kan se at den tæller sekunder alt for
hurtigt. Den er ca 45-50 sek om 1 min. Så det lader til at det måske er
RTC'en den er gal med. Hvad i alverden kan jeg gøre ved det?

Fra : ///JJ

Dato : 10-05-04 22:11

Quadro wrote:
> [...]
> sekunder alt for hurtigt. Den er ca 45-50 sek om 1 min. Så det lader
> til at det måske er RTC'en den er gal med. Hvad i alverden kan jeg

Jeg har aldrig oplevet det selv, men da det er bundkortet det er galt med
tvivler jeg på at der er noget at gøre. Det er højst sandsynligt krystallet
der er defekt. Man kan med loddekolbe måske skifte det, men det indebærer en
vis risiko for at ødelægge bundkortet, så jeg ville satse på garantien, hvis
det er muligt?

///JJ

Fra : Leony

Dato : 11-05-04 12:18

In news:c7nuak$1911$1@news.cybercity.dk,
Quadro typed:

> Hver eneste gang jeg genstarter Windows, er min klokke 20 min. foran.
> Så vælger jeg at update tiden med time.windows.com og den går tilbage
> til normal.

http://groups.google.com/groups?q=ur+hurtigt+spread&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=405adaf0%240%24172%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk&rnum=1
Den post drejer sig godt ikke om 20 minutter, men måske et forsøg værd.

Læs evt hele tråden.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/