MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
log for chkdsk i xp home
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-05-04 11:40

Hej NG.

Jeg har lige kørt chkdsk inde fra windows xp home og nu er der kommet en hel
masse CHK filer, hvor er det jeg ser hvilken filer der er blevet lavet til
CHK filer, det er ikke på systemdisken.

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-05-04 15:57

Jørgen Nielsen skrev:

> Jeg har lige kørt chkdsk inde fra windows xp home og nu er der
> kommet en hel masse CHK filer, hvor er det jeg ser hvilken
> filer der er blevet lavet til CHK filer, det er ikke på
> systemdisken.

Start > Kør: eventvwr.msc

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-05-04 18:09

> Start > Kør: eventvwr.msc
>
> --
> Hilsen
> Madsen

Hej.

Der har jeg været inde og kigge, der er en log hvor chkdsk har kørt lige
inden windows startede, men der hvor jeg har kørt den inde i windows den er
ikke med.

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-05-04 14:23

Jørgen Nielsen skrev:

> Der har jeg været inde og kigge, der er en log hvor chkdsk har
> kørt lige inden windows startede, men der hvor jeg har kørt
> den inde i windows den er ikke med.

Det var sært. Der oprettes altid en log derinde, hvis chkdsk har
fundet fejl på disken, og det tyder det jo på at den har i dit
tilfælde. Du har vel ikke slukket for Event Log-tjenesten, vel?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-05-04 18:11

> [...]
> fundet fejl på disken, og det tyder det jo på at den har i dit
> tilfælde. Du har vel ikke slukket for Event Log-tjenesten, vel?

+++++++++++++++++++++++

Hej Thomas.

Nej det ville jeg ikke mene, da den godt nok skriver i loggen hvis chkdsk
starter, lige inden windows starter op, men bare ikke hvis det inde i
windows chkdsk køre.

--
Mvh. Jørgen Nielsen
E-Mail jorgenbs@NOMORESPAMnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-05-04 21:43

Jørgen Nielsen skrev:

> Nej det ville jeg ikke mene, da den godt nok skriver i loggen
> hvis chkdsk starter, lige inden windows starter op, men bare
> ikke hvis det inde i windows chkdsk køre.

Ok.
Det forstår jeg umiddelbart ikke, for jeg har en ekstern harddisk
som døjer med dårlige sektorer, og når logbogen begynder at blive
fyldt op med diskfejl, kører jeg en chkdsk, hvor jeg beder den om
at overfladescanne disken. Hvis den finder fejl, kommer det til at
stå i loggen, hvor på disken den fandt fejlene og det gælder både
for chkdsk i en kommandoprompt eller ved at højreklikke på drevet
og vælge Properties > Tools > Error-checking, som jo også blot er
en Windows-udgave af chkdsk. Hvis den ingen fejl finder, kommer
der ikke til at stå noget i loggen her.
Måske er der forskel på WinXP Home og Pro på det område. Jeg kører
med Pro-versionen.

--
Hilsen
Madsen