Password
Fra : Allan S.

Dato : 01-05-01 14:00

Er der nogen der ved, hvordan man laver en rimelig sikker passwordbeskyttet
side med Frontpage 2000?

Er det evt. muligt (m FP 2000) at lade brugerne selv oprette et password og
brugernavn og lade dem bruge det samme igen senere (måske vha. cookies?).

På forhånd tak for hjælpen
Allan Sørensen

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 01-05-01 14:37

> [...]
og
> brugernavn og lade dem bruge det samme igen senere (måske vha. cookies?).

Ligger dine sider på en Unix-server med Frontpage extensions?
I så fald kan du selv oprette brugere i Permission-delen (Sikkerhed).
Det giver dig også mulighed for at benytte en af de skabeloner, der
findes i FP, som du kan bruge når nye brugere skal oprette sig selv i
systemet.
Jeg kan ikke lige huske hvad den hedder. Men jeg mener den ligger helt nede
i bunden af boksen med skabeloner.

Ligger dine sider på en IIS server kan ovenstående ikke lade sig gøre. I så
fald
skal server administratoren oprette de enkelte personer på serveren.
Man kan også programmere sig ud af det, med noget server-side noget.
Til sidst er der også et smart javascript, der kan gøre det, hvis
sikkerheden
ikke behøver være så omfattende. Har det ikke lige hos mig.

Kasper K

Fra : Bjarne Flyvholm

Dato : 03-05-01 11:59

Har nogen kendskab til et scrip, der så håndterer disse paswords (og evt.
sender som mail).
Skal også virke på NT-server, FrontPage ext.

--
Bjarne

Fra : Allan S.

Dato : 07-05-01 08:27

Jeg har selv fundet svaret. Det er ikke nemt at lave noget ordentligt i
FP2000.
Det er meget nemmere i java. Se her:
http://javaboutique.internet.com/utilities/password.html

Viel Vergnügung!
Allan

Fra : Juul

Dato : 07-05-01 09:54

"Allan S." <gaden@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har selv fundet svaret. Det er ikke nemt at lave noget ordentligt i
> [...]

Har du prøvet Kiser Password? Og har du fået den til at virke?
Efter jeg har lagt den ind på min side kan jeg ikke få den til at popup med
login/pass, når jeg klikker på det link jeg har lavet.

Er der nogle som kan fortælle mig hvad jeg skal gøre?

På forhånd tak

Juul