MS Windows
briani 27239
Jeg har slettet "my computer"!!!
Fra : zcully

Dato : 09-05-04 22:20

Hmm jeg kom til at slette "My computer" ikonet på skrivebordet på min XP!!
Hvordan får jeg det tilbage igen?
Hvor ligger "programmerne" til My computer, Network og My documents? Det var
meningen at jeg ville have slettet sidstnævnte, men fik så slettet my
computer istedet for

/Zcully

Fra : Sune Storgaard

Dato : 09-05-04 22:25

zcully mumbled his insignificant opinion in:
409ea075$0$20179$ba624c82@nntp05.dk.telia.net

> Hmm jeg kom til at slette "My computer" ikonet på skrivebordet på min
> XP!! Hvordan får jeg det tilbage igen?

Højreklik skrivebord,egenskaber, tag fanen skrivebord, tilpas skrivebord og
vælg de ting du vil have.

> Hvor ligger "programmerne" til My computer, Network og My documents?
> Det var meningen at jeg ville have slettet sidstnævnte, men fik så
> slettet my computer istedet for

Dine dokumenter ligger typisk i
c:\documents and settings\~brugernavn\dokumenter

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-05-04 03:41

Uheldigvis faldt zcully over tastaturet og skrev derved følgende:

> Hmm jeg kom til at slette "My computer" ikonet på skrivebordet på
min
> XP!! Hvordan får jeg det tilbage igen?

Kigger i "papirkurven".....

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-05-04 12:02

On Mon, 10 May 2004 04:40:58 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Kigger i "papirkurven".....

Hvad er det?

Den kan disables, hvilket mange da også gør.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-05-04 12:11

Uheldigvis faldt Jesper G. Poulsen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Hvad er det?
> Den kan disables, hvilket mange da også gør.

Så er man da osse en klovn...

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-05-04 12:48

On Mon, 10 May 2004 13:11:08 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Så er man da osse en klovn...

Er man en klovn fordi man fjerner den latterlige funktion der kaldes
"Papirkurv" ?

"My Computer" kan muligvis genskabes med TweakUI.

Måske kan dette bruges til noget...:
http://www.qtam-computer.com/a_9810.html

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-05-04 13:28

Uheldigvis faldt Jesper G. Poulsen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Er man en klovn fordi man fjerner den latterlige funktion der kaldes
> "Papirkurv" ?

Ja, det er da lige hvad man er!

Det kan da kun være selvhøjtidelige 100% Nørder, der synes at
papirkurven er latterlig!

Netop dem, der tilsyneladende ikke har 100% styr på, hvad de sletter,
kan have god gavn af papirkurven, og jeg kan slet ikke se nogen
fornuftig grund til at fjerne denne funktion.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-04 13:41

On Mon, 10 May 2004 14:27:39 +0200 skrev "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk>
..

> [...]
>kan have god gavn af papirkurven, og jeg kan slet ikke se nogen
>fornuftig grund til at fjerne denne funktion.

Enig !!!

If it works...dont fix it kunne være overskriften, og jeg kan ikke huske at
nogen har haft problemer med netop papirkurven. Selv 110% nørder laver fejl
(been there...done it) og kan have glæde af en fortrydelsesret. At anbefale den
skal væk fra maskinen er et rent 'hoved-under-armen' foreslag.

VH Martin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-05-04 13:44

On Mon, 10 May 2004 14:27:39 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>kan have god gavn af papirkurven, og jeg kan slet ikke se nogen
>fornuftig grund til at fjerne denne funktion.

Problemet er at indholdet i papirspanden fylder op. Windows afsætter
uforholdsvis meget plads af til den elendige feature.

Hvis folk forventer fortrydelsesret på alt hvad de foretager sig, så
bliver de slemt skuffede når dette ikke lader sig gøre. Hvis man
derimod _ved_ at der ikke findes forstrydelsesret på sine handlinger,
så passer man bedre på med hvad man laver.

Papirspanden giver falsk tryghed.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-05-04 14:32

Jesper G. Poulsen <Has@none> skrev:

>Problemet er at indholdet i papirspanden fylder op. Windows afsætter
>uforholdsvis meget plads af til den elendige feature.

Det bestemmer brugeren selv: papirkurv -> Egenskaber.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-05-04 15:52

On Mon, 10 May 2004 15:32:28 +0200, Peter Loumann <me@privacy.net>
wrote:

>Det bestemmer brugeren selv: papirkurv -> Egenskaber.

Ja, men de fleste brugere holder sig til stanardindstillingerne. Og de
fleste brugere får en falsk tryghed.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-05-04 14:55

Jesper G. Poulsen skrev bl.a:

> [...]
> derimod _ved_ at der ikke findes forstrydelsesret på sine handlinger,
> så passer man bedre på med hvad man laver.

Ja, ja, hvis man er selvsikker nok... Sådan spiller klaveret bare ikke for
de fleste. Vi mennesker er ikke 100% fejlfrie robotter.

--
Mvh.

Karsten Jensen

...ved svar pr email, fjern "123".

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-05-04 15:51

On Mon, 10 May 2004 15:55:13 +0200, "Karsten Jensen"
<total123recall@jubiimail.dk> wrote:

>Ja, ja, hvis man er selvsikker nok... Sådan spiller klaveret bare ikke for
>de fleste. Vi mennesker er ikke 100% fejlfrie robotter.

Problemet er at for mange opgaver findes ingen fortrydelsesret. Derfor
er det forkert at vænne folk til at der findes fortrydelsesret, for
den dækker ikke alle PC-opgaver.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-05-04 04:03

> [...]

> Problemet er at indholdet i papirspanden fylder op. Windows afsætter
> uforholdsvis meget plads af til den elendige feature.

Åårrhh hold da op!

Hvor store harddsike er det man får i dag, og hvorfor kan man ikke
tømme sin papirkurv med regelmæssige mellemrum?

Det er de færreste brugere, som sletter SÅ MANGE filer, at det er et
problem i forhold til størrelsen på harddisken!

> [...]
> derimod _ved_ at der ikke findes forstrydelsesret på sine
handlinger,
> så passer man bedre på med hvad man laver.

Sikke noget *ævl*, du snakker uden om!

Her er jo netop tale om en mulighed, som kan lade sig gøre, og som du
vil fjerne??!!

Jeg bad om gode og fornuftige grunde til at fjerne papirkurven, hvor
bliver de af?!

> Papirspanden giver falsk tryghed.

Det er da helt ufatteligt som du kan ævle løs.

Papirkruven giver dig en mulighed for at genskabe de filer, man har
slettet. Det har intet med falsk tryghed at gøre...

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-05-04 07:02

On Tue, 11 May 2004 05:02:57 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Sikke noget *ævl*, du snakker uden om!

Du manger erfaring fra erhvervslivet kan jeg se.

---

"Jeg kan ikke få den fil tilbage jeg lige har slettet - den er ikke i
papirkurven"

"Hvor har du slettet den fra?"

"Herfra" - brugeren peger på en mappe.

Mappen ligger på serveren og serveren bruger ikke papirspanden.

---

Det var en af mine oftest oplevede situationer da jeg var
systemansvarlig i en mindre virksomhed.

Hvis muligheden for fortrydelsesret slet ikke var til stede i første
omgang, havde man nok tænkt sig om en ekstra gang inden man slettede
filen.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : emj

Dato : 11-05-04 09:52

On Tue, 11 May 2004 08:02:23 +0200, Jesper G. Poulsen <Has@none>
wrote:

>Mappen ligger på serveren og serveren bruger ikke papirspanden.

Så er det da godt at vi er et par millioner, som ikke er tilknyttet et
netværk i et firma.
Hilsen emj

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-05-04 10:45

On Tue, 11 May 2004 10:51:46 +0200, emj <emjnospam@stofanet.dk> wrote:

>Så er det da godt at vi er et par millioner, som ikke er tilknyttet et
>netværk i et firma.

Hvor vil du hen med det?

At det er iorden at vænne hjemmebrugeren til at have fortrydelsesret,
men når hjemmebrugeren forvilder sig på arbejde, så er
fortrydelsesretten væk?

OS/2 har ingen papirspand; den har en makulator. Det giver en ekstra
grund til at tænke sig om inden man sletter noget.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 11-05-04 11:04

Jesper G. Poulsen skrev bl.a:

> Hvor vil du hen med det?
>
> At det er iorden at vænne hjemmebrugeren til at have fortrydelsesret,
> men når hjemmebrugeren forvilder sig på arbejde, så er
> fortrydelsesretten væk?

Skal du altid have det sidste ord? . Erkend dog, at der er andre
synspunker om emnet end dit.

--
Mvh.

Karsten Jensen

...ved svar pr email, fjern "123".

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-05-04 14:34

On Tue, 11 May 2004 12:03:41 +0200, "Karsten Jensen"
<total123recall@jubiimail.dk> wrote:

>Skal du altid have det sidste ord? . Erkend dog, at der er andre

Nej.

>synspunker om emnet end dit.

Jeg synes bare at argumenterne for funktionen er ret vage.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : emj

Dato : 11-05-04 15:40

On Tue, 11 May 2004 15:33:50 +0200, Jesper G. Poulsen <Has@none>
wrote:

>Jeg synes bare at argumenterne for funktionen er ret vage.

Jeg synes at dine argumenter er direkte tåbelige og kun kan benyttes
internt i dit firma.
Hilsen emj

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 11-05-04 16:52

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes at dine argumenter er direkte tåbelige og kun kan benyttes
> internt i dit firma.
> Hilsen emj

Hej alle
Synes lige jeg vil blande mig, efter +30år på arbejdsmarkedet er der intet
der overrasker mig og da slet ikke hvad angår PC'ere og brugere så at bruge
en skraldespand som opdragende ellement er i mine øjne direkte tåbeligt,
også at blande OS2 ind i det gør bestemt ikke situationen bedre ( dette
styresystem har aldrig været særlig godt da slet ikke til at bruge for en
almindelig bruger )
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-05-04 09:34

On Tue, 11 May 2004 17:51:48 +0200, "Paul Østerby Sørensen"
<paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote:

>der overrasker mig og da slet ikke hvad angår PC'ere og brugere så at bruge
>en skraldespand som opdragende ellement er i mine øjne direkte tåbeligt,

Som at alt kan genskabes hvis man laver fejl eller ?

>også at blande OS2 ind i det gør bestemt ikke situationen bedre ( dette
>styresystem har aldrig været særlig godt da slet ikke til at bruge for en
>almindelig bruger )

At du ikke bryder dig om OS/2 ændrer ikke ved at OS/2 ikke har
papirspanden og dermed ikke mulighed for at fortryde en sletning. Det
hjælper meget på folks opfattelse af værdi.

OS/2, Windows, Linux (X11), MacOS, AmigaOS, RiscOS, BeOS er alle
forskellige at anvende. Ingen kan gå direkte fra det ene til det andet
uden først at have været igennem en eller anden form for
oplæringsperiode. Hvis man ikke gider bruge til på at lære et OS at
kende, bør man ikke skyde efter det.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-05-04 23:26

> [...]

> OS/2 har ingen papirspand; den har en makulator. Det giver en ekstra
> grund til at tænke sig om inden man sletter noget.

LOL!!

Du er simpelthen hylende morsom!

Hvor mange OS/2 maskiner står der rundt omkring i det danske land???

Man må sgu tage sig til hovedet!

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-05-04 09:37

On Wed, 12 May 2004 00:25:57 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Du er simpelthen hylende morsom!

Fortæl...

>Hvor mange OS/2 maskiner står der rundt omkring i det danske land???

Flere end du tror.

>Man må sgu tage sig til hovedet!

Jeg giver et eksempel på et OS der har en opdragende effekt på folks
syn på værdi. Hvorvidt det er det mest udbredte OS eller ej er sagen
aldeles irrelevant.

Men prøv det. Du begynde at tænke dig om en ekstra gang inden du
sletter en fil. Det har reddet mange fra at dumme sig, også på andre
systemer.

Du kunne også prøve at lege med Unix-filsystemer. Der er heller ingen
fortrydelsesret. Slettet er slettet, End Of Story.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-05-04 11:35

Uheldigvis faldt Jesper G. Poulsen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Flere end du tror.

Kom med nogle eksempler på almindelige fammiliebrugere, der kører OS/2
og ikke det ævl om hæve automater...

Det er da helt ude i hampen..

> Jeg giver et eksempel på et OS der har en opdragende effekt på folks
> syn på værdi. Hvorvidt det er det mest udbredte OS eller ej er sagen
> aldeles irrelevant.

Er du rablende gal

Hvem i alverden siger, at et operativsystem har til formål at
*OPDRAGE* folk...

Der er overhovedet ikke nogen *almindelige* PC brugere mere, som bruge
OS/2 på en moderne maskine...

Og inden du puster dig op, så kan jeg fortælle dig, at jeg selv har
kørt OS/2 i flere år og har endda haft eet af københavns største OS/2
baserede BBS med OS/2 relaterede programmer..

At OS/2 ikke har nogen papirkurv skyldes udelukkende, at IBM ikke
turde tage slagsmålet med Apple!

MS havde nosserne til det og vandt!

> Du kunne også prøve at lege med Unix-filsystemer. Der er heller
ingen
> fortrydelsesret. Slettet er slettet, End Of Story.

Ja, unix har mange mangler, det er nok også grunden til, at det kun
bruges af smalsporede nørder og ikke den almindelige PC forbruger....

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-05-04 12:33

On Thu, 20 May 2004 12:35:13 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Hvem i alverden siger, at et operativsystem har til formål at
>*OPDRAGE* folk...

Er det måske ikke det Windows gør?

>At OS/2 ikke har nogen papirkurv skyldes udelukkende, at IBM ikke
>turde tage slagsmålet med Apple!
>MS havde nosserne til det og vandt!

Apple var ikke de første der havde den papirspand. Prøv igen.

>Ja, unix har mange mangler, det er nok også grunden til, at det kun
>bruges af smalsporede nørder og ikke den almindelige PC forbruger....

Du snakker og din røv den klør.

FUT:dk.snak.mudderkastning

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-05-04 22:17

Uheldigvis faldt Jesper G. Poulsen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Du snakker og din røv den klør.

Det er mærkeligt, at du altid bliver latrinær, når du ikke længere kan
finde saglige argumenter!

Claus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-05-04 23:13

On Thu, 20 May 2004 12:35:13 +0200, Claus Tersgov wrote:

> Ja, unix har mange mangler, det er nok også grunden til, at det kun
> bruges af smalsporede nørder og ikke den almindelige PC forbruger....

Forklar!

Jeg har brugt Linux (derunder også unix) i 2 år nu og er ikke super
dupernørd... at kalde mig smalsporet kræver vist nogle argumenter som er
vandtætte Claus...

Kom med dem

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-05-04 11:47

> [...]

> Jeg giver et eksempel på et OS der har en opdragende effekt på folks
> syn på værdi. Hvorvidt det er det mest udbredte OS eller ej er sagen

Hvor køber man OS/2 i dag ???????
Hvilke hardwarefabrikanter understøtter OS/2 ????????????
Hvor finder man de nyeste drivere til OS/2 ????????????
Hvilke sofwarehuse udvikler moderne software til OS/2 ?????????????
Hvor finder jeg en OS/2 driver til mit nye 10 kanals lydkort
??????????????
Hvor finder jeg en OS/2 driver til mit nye digitalkamera
??????????????
Hvor finder jeg en OS/2 driver til min nye USB scanner ??????????????

Hvornår kommer den nye version af OS/2 ???????????????

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-05-04 12:29

On Thu, 20 May 2004 12:47:01 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>??????
>???????????
>???????????
>????????????
>?????????????
>?????????????
>?????????????
>??????????????

Disse blev tilovers. Hop over i dk.snak.mudderkastning med dine
flames.

OS/2-relaterede spørgsmål hører til i dk.edb.os2

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-05-04 22:15

Uheldigvis faldt Jesper G. Poulsen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Disse blev tilovers. Hop over i dk.snak.mudderkastning med dine
> flames.

Ja, det er jo det typiske svar fra dig, når du indser, at du har
dummet dig gevaldigt!

> OS/2-relaterede spørgsmål hører til i dk.edb.os2

Du lagde selv ud med at henvise til OS/2!

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-05-04 12:26

On Sun, 23 May 2004 23:14:40 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Ja, det er jo det typiske svar fra dig, når du indser, at du har
>dummet dig gevaldigt!

Det er dig der flamer.

>Du lagde selv ud med at henvise til OS/2!

Jeg henviste til en funktion i OS/2. Du vil have support til OS/2 og
det hører _ikke_ hjemme her.

Du magter heller ikke at følge et FUT. Tsk, tsk.

FUT:dk.admin.netikette

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 15:26

On Wed, 12 May 2004 00:25:57 +0200 skrev "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk>
..

>LOL!!
>
>Du er simpelthen hylende morsom!
>
>Hvor mange OS/2 maskiner står der rundt omkring i det danske land???
>
>Man må sgu tage sig til hovedet!
>
>Claus

Mens du tager dig til hovedet...rigtigt mange ATM'er kører med OS/2, så husk
lige det næste gang du hæver penge i en automat....

Martin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-05-04 11:32

Uheldigvis faldt Martin Østerberg over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Mens du tager dig til hovedet...rigtigt mange ATM'er kører med OS/2,
> så husk lige det næste gang du hæver penge i en automat....

Og hvad så?

Hvilken relevans har en dum hæveautomat set i forhold til an windows
PC?

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-05-04 12:38

On Thu, 20 May 2004 12:32:27 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Og hvad så?

Trollen vender tilbage. Jeg glæder mig til at komme tilbage til
Gravity - der er har væk.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-04 19:20

On Thu, 20 May 2004 12:32:27 +0200 skrev "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk>
..

>Og hvad så?
>
>Hvilken relevans har en dum hæveautomat set i forhold til an windows
>PC?
>
>Claus

nu var det dit spørgsmål jeg besvarede, ikke et spørgsmål vedr. windows. Det
spørgsmål du stillede var:

>Hvor mange OS/2 maskiner står der rundt omkring i det danske land???

Og lige det fik du et svar på. Enten er du mentalt handicappet (tror jeg ikke)
eller også er du en troll (tror jeg på).

EOD Martin

Fra : emj

Dato : 19-05-04 16:18

On Tue, 11 May 2004 11:45:00 +0200, Jesper G. Poulsen <Has@none>
wrote:

>At det er iorden at vænne hjemmebrugeren til at have fortrydelsesret,
>men når hjemmebrugeren forvilder sig på arbejde, så er
>fortrydelsesretten væk?

Det er i alle tilfælde ikke i orden at betragte brugere af
skraldespanden som idioter.
Selvfølgelig kan folk da finde ud af, at der er forskel på at sidde
hjemme på enmandspc og at sidde på arbejdspladsens netværk.
De er jo i høj grad opmærksomme på, at det derhjemme ikke begrænser
dem så meget som firmaet gør.

Hilsen emj

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-05-04 16:37

On Wed, 19 May 2004 17:18:10 +0200, emj <emjnospam@stofanet.dk> wrote:

>Det er i alle tilfælde ikke i orden at betragte brugere af
>skraldespanden som idioter.

Det gør jeg bestemt heller ikke.

>Selvfølgelig kan folk da finde ud af, at der er forskel på at sidde
>hjemme på enmandspc og at sidde på arbejdspladsens netværk.

Nej. Det kan du finde ud af og iøvrigt alle dem der skriver i denne
tråd. Men vi har også en del mere kendskab til computere end de fleste
"almindelige" brugere har. Og "almindelige" brugere er dem der ser
deres dagligdag gennem en Windows-baseret arbejdsstation og som ikke
beskæftiger sig med det der ligger bagved på nogen måde.

>De er jo i høj grad opmærksomme på, at det derhjemme ikke begrænser
>dem så meget som firmaet gør.

Nej, det er de faktisk ikke. De har en Windows-baseret arbejdsstation
og regner med at sådan ser verden ud overalt. Det er tydeligt at du
ikke har supporteret den "almindelige" PC-bruger ude i virkelighedens
erhvervsliv. Det er kun "nørder" som os der ser forskellen.

Prøv engang at forklare en kontormus at når man sletter en fil på
serveren, så er den væk. Den ligger ikke i papirspanden. Det kræver en
vis grad af tålmodighed, for hun er jo vandt til at man bare kan hive
dokumentet frem igen. Det kan man ikke. Det er væk. Og så er _hun_ sur
og jeg får balladen.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-05-04 16:45

On Wed, 19 May 2004 17:36:56 +0200, Jesper G. Poulsen wrote:

> [...]
> vis grad af tålmodighed, for hun er jo vandt til at man bare kan hive
> dokumentet frem igen. Det kan man ikke. Det er væk. Og så er _hun_ sur

Så er det man ber hende lære det samt klappe i, for det kan da aldrig
nogensinde blive din skyld at hun betjener en computer med samme erfaring
som en nonne betjener en vis ting... :-/

"Buhuuu jeg lavede en fejl og det er min egen skyld, men satme om jeg vil
være sur på mig selv... jeg giver admin skylden!!!!!".... jesus christ
superstar...

Fra : emj

Dato : 19-05-04 18:58

On Wed, 19 May 2004 17:36:56 +0200, Jesper G. Poulsen <Has@none>
wrote:

> [...]
>ikke har supporteret den "almindelige" PC-bruger ude i virkelighedens
>erhvervsliv. Det er kun "nørder" som os der ser forskellen.

Jeg har faktisk intensivt supportet 35 kommunale institutioner i 2 år
og det var pædagogiske ledere med "almindelig" minimal edbkendskab af
typen "3dageskursus i Word" eller "3dages kursus i exel", der sad ved
en helt almindelig PC, hvor de havde deres egen helt almindelige HD +
selvfølgelig tilkoblet kommunens netværk.
Jeg startede som regel med at give dem en grundig indlæring om noget
så kedeligt som filbehandling. De skulle gerne delvis selv kunne
bestemme, hvad der skulle gemmes på netværksserveren og hvad de ville
beholde internt på deres lokale PC. Dernæst gik de(vi) i gang med at
organisere deres filer og rydde op og jeg kan garantere dig, at de
aldrig siden har glemt deres basislærdom om filhåndtering.
Herefter kunne vi gå i gang med at omsætte Word, Excel og
billedbehandling til praktisk arbejde. De kunne selvfølgelig bruge
deres papirkurv, som det passede dem.
Det er ikke alle, som sidder med en arbejdsstation og kun har adgang
til at gemme på en netværksserver, men det er da edb-administrationens
opgave at oplære medarbejderne i brugen af firmaets netværk. Ingen er
født med at vide noget om edb og da slet ikke om forskellige former
for organisering i netværk..
Hilsen emj

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 19-05-04 19:11

> [...]
> opgave at oplære medarbejderne i brugen af firmaets netværk. Ingen er
> født med at vide noget om edb og da slet ikke om forskellige former

Hej emj
Tak for dit gode og saglige indlæg det er dejligt at se en supporter der ved
hvad ordet support betyder nemlig hjælpe i betydningen at (under)støtte,
mange supportere tror at dette at hjælpe brugere er det samme som at tale
ned til disse totalt uduelige og uvidende fæhoveder, jeg tror du har gjort
et uudsletteligt indtryk på dine brugere og tak for det.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-05-04 21:08

On Wed, 19 May 2004 20:11:27 +0200, "Paul Østerby Sørensen"
<paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote:

>Tak for dit gode og saglige indlæg det er dejligt at se en supporter der ved
>hvad ordet support betyder nemlig hjælpe i betydningen at (under)støtte,

Det er ikke alle virksomhedsledelser der har samme syn på stillingen
"supporter". Mange steder er en supporter en person der er ansat til
at afhjælpe de fejl der løbende opstår og ikke forebygge at de sker.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-05-04 21:04

On Wed, 19 May 2004 19:58:23 +0200, emj <emjnospam@stofanet.dk> wrote:

>til at gemme på en netværksserver, men det er da edb-administrationens
>opgave at oplære medarbejderne i brugen af firmaets netværk. Ingen er

Det er bestemt ikke alle steder at man fra ledelsens side finder
oplæring nødvendig. I kommunalt regi, ja. Og i store virksomheder som
Danfoss, ja. Men ikke i det almindelige private erhvervsliv. Der må
man lappe rundt på alt hvad der foregår. Og i det tilfælde er
brugerens personlige erfaringer med papirspanden en klar ulempe for
den daglige drift af systemet.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-05-04 23:28

Uheldigvis faldt Jesper G. Poulsen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Du manger erfaring fra erhvervslivet kan jeg se.

Dvs de snart 30 år, jeg har drevet selvstændig virksomhed tæller ikke
med?

> Hvis muligheden for fortrydelsesret slet ikke var til stede i første
> omgang, havde man nok tænkt sig om en ekstra gang inden man slettede
> filen.

Det er kun "geniere" eller hardcore nørder som dig, der kan vrøvle
sådan...

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-05-04 09:41

On Wed, 12 May 2004 00:28:12 +0200, "Claus Tersgov"

>Dvs de snart 30 år, jeg har drevet selvstændig virksomhed tæller ikke
>med?

Nej, for du er jo ikke koblet op i en større sammenhæng. Du er ikke
kun bruger.

Folk der arbejder i større virksomheder er sjældent nørder og har ikke
forstand på systemernes opbygning. De ser verden gennem en
Windows-arbejdsstation med de features som en Windows-arbejdsstation
har.

>Det er kun "geniere" eller hardcore nørder som dig, der kan vrøvle
>sådan...

Den eneste der vrøvler er os to er ikke mig. Go figure.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Christian Haugwitz

Dato : 12-05-04 11:30

> [...]
>
> "Hvor har du slettet den fra?"
>
> "Herfra" - brugeren peger på en mappe.
>
> Mappen ligger på serveren og serveren bruger ikke papirspanden.

Jeg har udskiftet papirkurven med Undelete for windows. Den har den forskel
fra den almindelige papirkurv, at alle filer
kan findes igen, selv latterlige .ini filer.men jeg tømmer den da også
dagligt.

Hvis man sletter noget, opdager man da ret hurtigt at det var en fejl. Især
hvis man er nørd.

mvh
Christian Haugwitz

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-05-04 09:42

On Wed, 12 May 2004 12:30:22 +0200, "Christian Haugwitz"
<christian@haugwitz.net> wrote:

>Hvis man sletter noget, opdager man da ret hurtigt at det var en fejl. Især
>hvis man er nørd.

Hvis man er nørd så sletter man ikke noget ved en fejl.
Hvis man tænker sig om når man bruger sin PC, så sletter man heller
ikke noget ved en fejl.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-05-04 00:37

Claus Tersgov wrote:

> Ja, det er da lige hvad man er!

Papirkurven er en falsk trykhed. Papirkurven skal jo tømmes en gang i mellem.
Hvorfor er der ellers så stor salg i "grave ting frem fra harddisken" programmer?

> Det kan da kun være selvhøjtidelige 100% Nørder, der synes at
> papirkurven er latterlig!

Juhu, jeg er en nørd!

mvh
Henning

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-05-04 09:19

Uheldigvis faldt Henning Præstegaard over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Papirkurven er en falsk trykhed. Papirkurven skal jo tømmes en gang
> i mellem. Hvorfor er der ellers så stor salg i "grave ting frem fra
> harddisken" programmer?

Måske fordi fjolserne fjerner papirkurven?...

Hvad er det for programmer, som der et et "stort salg" i?

> Juhu, jeg er en nørd!

Det kommer ikke som en overraskelse..

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-05-04 09:44

On Wed, 12 May 2004 10:19:23 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Måske fordi fjolserne fjerner papirkurven?...

Folk der fjerner pairspanden ved hvad de har med at gøre. Den
almindelige bruger fjerner den ikke.

>Hvad er det for programmer, som der et et "stort salg" i?

Filerecovery-tools.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-05-04 22:23

Hej Henning Præstegaard, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Papirkurven er en falsk trykhed. Papirkurven skal jo tømmes en
> gang i mellem.

Jeg kan da melde mig på holdet. Da jeg i hine dage fik Windows 95 lagt
ind blev papirkurven sat ud af funktion indenfor de første par dage.

Hvis man sletter noget er det vel fordi man vil slette og ikke flytte
det. Selv føler jeg det som dobbeltarbejde at slette to gange.

Det bør måske tilføjes, at jeg allerede år forinden Win95 anvendte
Windows Commander og siden da ikke brugt Explorer e.l. til fx
filhåndtering.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jens Jensen

Dato : 10-05-04 14:25

Nu ligger "My computer" jo ikke på skrivebordet i XP som standard, så mon
ikke det er til at klare. Gør, som du gjorde, da du anbragte ikonet på
skrivebordet første gang.