MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Virus eller ?
Fra : Oscarp

Dato : 09-05-04 19:56

Mine børns computer med XP pro viser ved opstart følgende:
Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:
\windows\system32\config\system
Du kan forsøg at reparere denne fl ved at starte windows installation vha
installationsprogr. cd-rom. Vælg ´r´ i det første skærmbillede for at
reparere.

Alt slutter her og jeg kan ikke komme videre.

Ved efterfølgende start af cd-rom installation med ´r´ kan jeg ikke komme
meget videre idet der nu spørges om kommando?

Kan jeg gøre noget, eller skal det hele geninstalleres (suk!!) ?

hilsen Oscar

Fra : John

Dato : 09-05-04 20:19

"Oscarp" <gpe@mediprivate.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget videre idet der nu spørges om kommando?
>
> Kan jeg gøre noget, eller skal det hele geninstalleres (suk!!) ?

Hej Oscar, det lyder træls. Prøv om du kan starte op i safe mode (tryk F8
under opstart) og køre antivirus scan. (Husk at afbryde system restore).
Held og lykke! John

---

Fra : MN

Dato : 09-05-04 20:09

"Oscarp" <gpe@mediprivate.dk> wrote in message
> [...]
> meget videre idet der nu spørges om kommando?
>
> Kan jeg gøre noget, eller skal det hele geninstalleres (suk!!) ?

Du skal ikke vælge "r" for at reparere men vælge at installere, og der
vælger du det sted du har XP og så har du mulighed for at reperere.
Den overskriver din installation uden at formatere. Så programmer m.m.
bliver.

Mogens

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-05-04 21:01

Oscarp skrev:

> Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller
> mangler: \windows\system32\config\system

Dele af registreringsdatabasen er smadret. Hvorfor den så er
det, er svært at sige. Det kan være alt fra fejl på disken til
installerede programmer eller drivere, som ikke er kompatible
med WinXP.

Se evt.: <http://support.microsoft.com/?kbid=307545>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ulrik Larsen

Dato : 09-05-04 23:22

"Oscarp" <gpe@mediprivate.dk> wrote in message news:<i9vnc.157$d_1.126@news.get2net.dk>...
> [...]
> meget videre idet der nu spørges om kommando?
>
> Kan jeg gøre noget, eller skal det hele geninstalleres (suk!!) ?

Hej Oscar !

Hmmmm.... noget af en sag du har her !

Som jeg kan læse, så når du ikke frem til dit logon billede, rigtigt ?

Har du prøvet at trykke F8 under opstarten og vælge "Sidste kendt
fungerende konfiguration hvor..." eller starte XP op i fejlsikret
tilstand (også ved tryke på F8) !

Hjlæper dette ikke og du er nødt til at lave en reinstall af XP, så
prøv følgende for at rede noget data.

Start op på en boot disk, og omdød følgende fil WIN.COM til WIN.ORG
eller noget andet, filen ligger i Windows\System32 -start op på din CD
og lave en reinstall af din XP ! Kva du nu har omdødt WIN.COM "tror"
installationsprogrammet ikke at der findes noget Windowssystem.

/Ulrik

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-05-04 16:12

Se denne KB artikel: