MS Windows
briani 27239
Win95 lander i dos-prompten.
Fra : Tove Pedersen

Dato : 09-05-04 17:38

Hej
jeg håber at nogen kan hjælpe mig. Hvor er det man sætter en linje ind så
win 95 bliver fremme og ikke går tilbage til dos-prompten, hvor jeg så skal
skrive win for at komme til normalt skrivebord.
Jeg har haft mit antivirusprogram deaktiveret og da jeg startede win 95 igen
landede den i dos.
Jeg har prøvet at installere win igen, men det blev det ikke anderledes af.
Jeg har osse søgt på google, men ikke fundet noget om det. jeg har læst for
flere år siden hvor man sætter en linie i en ini-fil, men det kan jeg heller
ikke finde.
Så jeg håber meget at nogen kan huske hvad man gør.
Mvh
Tove

Fra : Hans

Dato : 09-05-04 17:58

Tove Pedersen wrote:
> [...]
> ini-fil, men det kan jeg heller ikke finde.
> Så jeg håber meget at nogen kan huske hvad man gør.

Det er i msdos.ini i roden af C: såvidt jeg husker. Det er vist noget med
BootGUI=yes.

/ Hans

Fra : Tove Pedersen

Dato : 09-05-04 18:04

ini-fil, men det kan jeg heller ikke finde.

>Det er i msdos.ini i roden af C: såvidt jeg husker. Det er vist noget med
>BootGUI=yes.
>
>/ Hans

Der står Bootgui=1 og jeg tror det betyder yes altså den er slået til,men
det virker så ikke. Desværre.
mvh
Tove

Fra : Fynbo

Dato : 09-05-04 20:09

"Tove Pedersen" <tvp@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ini-fil, men det kan jeg heller ikke finde.

Hvad med Autoexec.bat

Prøv med linien
c:\Windows\win

Mener det er noget i den stil

Fynbo

Fra : Hans

Dato : 09-05-04 20:03

> [...]
skal
> skrive win for at komme til normalt skrivebord.

Har du prøvet med exit (enter) ?

Mvh
Hans

Fra : Tove Pedersen

Dato : 10-05-04 18:01

>Har du prøvet med exit (enter) ?
>
>Mvh
>Hans

Hej og tak for svarene.
Jeg har prøvet med exit og det virkede ikke. Men i min jagt fandt jeg en fil
der hedder winboot.ini og hvor man kunne indstille til bootgui=1, og det
prøvede jeg og så vupti virker det igen. Meget mystisk for jeg tror ikke at
winboot.ini har været der før, så ...
Men tak igen.
mvh
Tove