MS Windows
briani 27239
SCSI ydelse i XP
Fra : Claus Hansen

Dato : 09-05-04 13:01

Jeg har læst og hørt fra nogle lidt upålidelige kilder at SCSI ydelsen i win
xp er væsentligt ringere end f.eks 98 eller 2000.
Har dette noget på sig og i så fald kan man gøre noget ved det?

Jeg havde selv en scsi disk i mit system med xp og der var den langsommere i
sekventiel overførsel end en gammel ide disk...

/Claus

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-05-04 13:10

> [...]
>
> Jeg havde selv en scsi disk i mit system med xp og der var den langsommere
> sekventiel overførsel end en gammel ide disk...

jeg har et adaptec 2940U2W kort og en seagate cheetah 9gb hdd i min
maskine - det scsi kort og den disk har jeg haft siden jeg kørte win 98 og
win 2000 og nu XP - nu kører det sammen med 2 helt nye Ide diske (seagate
barracuda og maxtor diamond plus 9) og det kører stadig som en drøm - jeg
har spurgt herinde før om det kunne betale sig at droppe scsi (pga alderen),
men jeg er blevet enig med mig selv om at lade det udtjene sig selv - disken
er 10k rpm og er stadig meget hurtig - jeg kører windows fra den disk og
ikke andet - programmer, spil, osv har jeg så på de andre - det kører 100% -
meget stabilt, jeg har aldrig haft problemer med det (7-9-13)
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Claus Hansen

Dato : 09-05-04 13:38

> [...]
100% -
> meget stabilt, jeg har aldrig haft problemer med det (7-9-13)

Har du prøvet at lave nogle tests for at se hvordan den yder i forhold til
dine ide diske?

/Claus

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-05-04 15:35

> Har du prøvet at lave nogle tests for at se hvordan den yder i forhold til
> dine ide diske?

nej, det jeg skriver er kun baseret på den daglige brug jeg har haft med
forskellige styresystemer.