MS Windows
briani 27239
blå skærm
Fra : Oldman

Dato : 09-05-04 09:08

hej håber nogen kan hjælpe,min maskine crasher også skriver den
DRIVER-IRQL-NOT-LESS-OR-EQUAL 0x000000D1.
Har prøvet at søge på google,uden at blive særlig klogere,har bla opdateret
min grafik driver

Det er lige meget om det er når jeg spiller eller laver andet på maskinen.

Min Com er: 4 måneder gammel: win xp pro(opdateret)2600 amd-512 ram-fx 5700Q

mvh oldman

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-04 09:13

Oldman skriver:

> hej håber nogen kan hjælpe,min maskine crasher også skriver den
> DRIVER-IRQL-NOT-LESS-OR-EQUAL 0x000000D1.
> Har prøvet at søge på google,uden at blive særlig klogere,har bla opdateret
> min grafik driver

Hvornår er den begyndt med det ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Fynbo

Dato : 09-05-04 09:18

"Oldman" <Riis@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er lige meget om det er når jeg spiller eller laver andet på maskinen.
>
> Min Com er: 4 måneder gammel: win xp pro(opdateret)2600 amd-512 ram-fx

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/ddtools/hh/ddtools/bccodes_59k7.asp

Kig i menuen Efter din fejlkode eller søg efter den.

Fynbo

Fra : Oldman

Dato : 09-05-04 09:24

Den har gjort det i ca 14 dage nu....

Fra : Oldman

Dato : 09-05-04 09:30

prøvede dit link Fynbo,og var derinde og søge,men øøhhh jeg er nok en hat
for jeg fatter ikke en meter af hvad de skriver og jeg kan slet ikke finded
den fjelkode der hed 0x000000d1

Oldman

Fra : Poul Johannsen

Dato : 09-05-04 09:43

Hej

> prøvede dit link Fynbo,og var derinde og søge,men øøhhh jeg er nok en hat
> for jeg fatter ikke en meter af hvad de skriver og jeg kan slet ikke
finded
> den fjelkode der hed 0x000000d1

Fandt den her :
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/ddtools/hh/ddtools/bccodes_2zdz.asp

Mvh Poul

Fra : Oldman

Dato : 09-05-04 10:41

takker poul

da jeg ikke er geni,ved du så hvad en kernel debugger er ??

Oldman

Fra : Poul Johannsen

Dato : 09-05-04 20:03

Hej

> takker poul

Det var så lidt

> da jeg ikke er geni,ved du så hvad en kernel debugger er ??

Nej det ved jeg ikke helt hvad det er. Måske er der en anden der kan
fortælle hvad det er.

Mvh Poul

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-04 10:19

Oldman skriver:

> Den har gjort det i ca 14 dage nu....

Efter du installerede eller opdaterede hvad ?

Psst, læs lige her:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/news.html

Fra : emj

Dato : 09-05-04 17:27

On Sun, 9 May 2004 10:24:15 +0200, "Oldman" <Riis@esenet.dk> wrote:

>Den har gjort det i ca 14 dage nu....

Prøv at bruge gendannelsesfunktionen og gendan maskinen, som den så ud
for 14 dage siden. Hvis det ikke er nok, må du prøve at gå 3 uger
tilbage.
Hilsen emj

Fra : Peter

Dato : 09-05-04 12:26

> [...]
>
> Det er lige meget om det er når jeg spiller eller laver andet på maskinen.
>
> Min Com er: 4 måneder gammel: win xp pro(opdateret)2600 amd-512 ram-fx

Du må have tænkeren igang.
Hvad har du installeret af software/hardware for ca. 14 dage siden.

Kør en tur med Ad-aware, for at tjekke for evt. spy ware der har sneget sig
ind.

Gendan computeren som den var for ca. 14 dage siden eller tidligere.

Peter B

Fra : Peter

Dato : 09-05-04 12:31

> [...]
>
> Det er lige meget om det er når jeg spiller eller laver andet på maskinen.
>
> Min Com er: 4 måneder gammel: win xp pro(opdateret)2600 amd-512 ram-fx

Fandt lige et link mere:

http://makeashorterlink.com/?M40323048

Peter B

Fra : Oldman

Dato : 09-05-04 13:06

takker,prøver og se om jeg kan hitte ud af det....

Fra : Carl Drud

Dato : 09-05-04 18:01

On Sun, 09 May 2004 11:19:02 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Psst, læs lige her:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/news.html

Har du selv læst den for nylig?

Den er mig noget fejlbehæftet

Carl

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-04 18:19

Carl Drud skriver:

> Har du selv læst den for nylig?

Ja

> Den er mig noget fejlbehæftet

Enlighten me please (evt via mail, da vi er en smuuule OT her).

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-05-04 18:37

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Enlighten me please

Jeg er p.t. ivrig læser og skribent i grupperne:
--
Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-04 19:35

Knud Gert Ellentoft skriver:

> Jeg er p.t. ivrig læser og skribent i grupperne:

Stavefejl ?

Det er sandt.

Fra : Carl Drud

Dato : 09-05-04 18:59

On Sun, 09 May 2004 19:19:14 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Enlighten me please

Stavefejl (muligvis bare tastefejl): "hvad /anåg/ news...." ".../de/
jeg sjældent bruger Outlook.". Bare nogle som jeg fandt efter hurtig
gennemgang.

Du skriver et sted "Outlook", men mener formodentlig Outlook Express.

Og så mener jeg ikke din "OE bashing" hører hjemme i, hvad jeg tror er
ment som en uvildig introduktion til nyhedsgrupper.

Du nævner et sted at OE er "totalt umulig at arbejde med" og senere "at
det sjældent du bruger den.

Carl

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-04 19:40

Carl Drud skriver:

> Stavefejl (muligvis bare tastefejl): "hvad /anåg/ news...." ".../de/
> jeg sjældent bruger Outlook.". Bare nogle som jeg fandt efter hurtig
> gennemgang.

Tak

> Du skriver et sted "Outlook", men mener formodentlig Outlook Express.

Jep - tak

> Og så mener jeg ikke din "OE bashing" hører hjemme i, hvad jeg tror er
> ment som en uvildig introduktion til nyhedsgrupper.

Taget til efterretning - se siden igen

Fra : Carl Drud

Dato : 09-05-04 20:10

On Sun, 09 May 2004 20:39:32 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Taget til efterretning - se siden igen

Tjahh. Jeg synes stadig ikke formuleringen er heldig. Det er en vane om
cursoren er i top eller bund og i Quotefix'et kan jeg ikke huske om det
er slået til med cursoren i bund, som standard. Se i øvrigt her:

"2.4 But my newsreader places the cursor above the quoted text."

"Yes, of course. The cursor is placed at the beginning so you can edit
the text from top to bottom and delete the parts you are not referring
to."

Jeg synes du skal droppe henvisninger til OE og hvad den kan og hvad du
/tror/ den ikke kan og så lave nogle links i bunden af siden bl.a. til
Quotefix og måske den her:

http://www.newsreaders.com/win/clients.html

Der er endda en side her med screenshots af forskellige readers:

http://czytniki.zamiast.net/galeria/

Carl

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-04 20:14

Carl Drud skriver:

> Tjahh. Jeg synes stadig ikke formuleringen er heldig. Det er en vane om
> cursoren er i top eller bund og i Quotefix'et kan jeg ikke huske om det
> er slået til med cursoren i bund, som standard. Se i øvrigt her:

I bund på dem jeg har prøvet.

> Jeg synes du skal droppe henvisninger til OE og hvad den kan og hvad du
> /tror/ den ikke kan

Det er ikke kun tro, det er praktiske erfaringer.

> og så lave nogle links i bunden af siden bl.a. til
> Quotefix og måske den her:

Vil overvejes

Fra : Carl Drud

Dato : 09-05-04 21:36

On Sun, 09 May 2004 21:14:20 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det er ikke kun tro, det er praktiske erfaringer.

Men du siger jo selv at du bruger den sjældent, så dit erfaringsgrundlag
er måske ikke så stort

Carl

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-04 21:59

Carl Drud skriver:

> Men du siger jo selv at du bruger den sjældent, så dit erfaringsgrundlag
> er måske ikke så stort

Jeg har prøvet at komme igang med den en 3-4 gange. Og er hver gang
vendt tilbage til min (oldnordiske) NS4.51. JEg har også opsat computere
for et par stykker der gerne ville på news. Her skrev jeg en håndfuld
indlæg og læste lidt med via OE, men den skuffer mig stadig.