MS Windows
briani 27239
Prob.m.install. af Works på XP
Fra : Flemming Nath

Dato : 09-05-04 00:07

Jeg prøver at installere Works 4.5a på en maskine med en helt ny
XP-installation. Det kan jeg ikke få til fungere. Jeg får en
fejlmeddelelse om, at der ikke er plads nok på harddisken. Det er der
selvfølgelig. Og jeg er også logget på som administrator. Desuden har
jeg slukket for antivirusprogrammet. Hvad kan jeg ellers finde på?

Er Works 4.5 måske for gammel til at kunne fungere på en XP?

Flemming Nath

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-05-04 01:10

Hej Flemming Nath, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Er Works 4.5 måske for gammel til at kunne fungere på en XP?

Nej. Jeg har set en velfungerende MS Works 4.0 på en XP-maskine.

Men *hvad* du kan gøre, ved jeg ikke (jeg bruger selv Win98 SE).
Hvis ingen har bedre ideer, kunne du evt. prøve at sætte programmet
(Works) til at være Windows 98-kompatibelt, skønt jeg ikke kan tro, det
skulle være nødvendigt.

(Noget med at højreklikke på programikonet og vælge 'Win98
kompatibilitet', vist...)

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Flemming Nath

Dato : 09-05-04 16:14

On Sun, 09 May 2004 02:09:45 +0200, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
wrote:

> [...]
>Hvis ingen har bedre ideer, kunne du evt. prøve at sætte programmet
>(Works) til at være Windows 98-kompatibelt, skønt jeg ikke kan tro, det

Det var nu ikke noget dårligt forslag. Problemet er åbentbart kendt.
MS har en artikel om det her http://support.microsoft.com/?scid=246573
Opskriften her kunne jeg dog ikke få til at virke.

Så prøvede jeg at køre guiden Start>Tilbehør>Programkompabilitet, og
herfra køre setupprogrammet som Win95. Bingo - så lykkedes det

Flemming Nath

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-05-04 01:25

Uheldigvis faldt Flemming Nath over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
har
> jeg slukket for antivirusprogrammet. Hvad kan jeg ellers finde på?

Er disken sat korrekt op i BIOS?

Det kunne lyde som om, at windows har problemer med at læse og skrive
på disken....

Claus

Fra : Flemming Nath

Dato : 09-05-04 02:28

On Sun, 9 May 2004 02:24:30 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Er disken sat korrekt op i BIOS?

Det aner jeg ikke. Maskinen har autodtekteret den. Men installation af
andre programmer, bl.a. Office, er forløbet uden nogen problemer.

>Det kunne lyde som om, at windows har problemer med at læse og skrive
>på disken....

Som sagt er der ingen problemer (endnu da) med noget som helst andet,
så det er vel ikke sandsynligt?

Fl.Nath