MS Windows
briani 27239
farver
Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 08-05-04 20:44

Jeg har pludselig fået farver i mine filer i stifinder...

Jeg har haft en eller anden virus på besøg (kan ikke huske hvad den hed),
men norton fangede den, men siden har farverne ændret sig.

Nogen der kan give mig en forklaring og en løsning på, hvordan jeg får den
gamle farve tilbage.

Jeg har lagt et billede af min stifinder i dk.binaer under navnet ´farver´
sendt 08-05-2004 21:41

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-05-04 21:02

Vilhelm Johansen skrev:

> Nogen der kan give mig en forklaring og en løsning på, hvordan
> jeg får den gamle farve tilbage.
> Jeg har lagt et billede af min stifinder i dk.binaer under
> navnet ´farver´ sendt 08-05-2004 21:41

Jeg gider ikke lige at sidde og lede i dk.binaer. Det ville være
rart med et link til et message-id når du poster dér, men det er
sikkert det gammelkendte "problem" med krypterede NTFS-filer, som
beskrevet her:
http://www.google.com/groups?&as_umsgid=Xns943F9D3065786.thomas@madsen.tdcadsl.dk

--
Hilsen
Madsen

Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 08-05-04 21:16

> [...]
> rart med et link til et message-id når du poster dér, men det er
> sikkert det gammelkendte "problem" med krypterede NTFS-filer, som

Hej Madsen.

Tak for det hurtige svar - du har ganske ret...

Hilsen Vilhelm

NB. Hvis du gider, kan du så ikke lige forklare, hvordan man linker til et
indlæg i en anden gruppe ?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-05-04 21:29

Vilhelm Johansen skrev:

> Tak for det hurtige svar - du har ganske ret...

Ok og velbekomme. :)

> NB. Hvis du gider, kan du så ikke lige forklare, hvordan man
> linker til et indlæg i en anden gruppe ?

Du markerer det indlæg du ønsker at linke til (i dette tilfælde dit
indlæg i dk.binaer), og trykker Ctrl + F3.
Find så linien startende med teksten 'Message-ID:...', hvor du har
mulighed for at markere teksten imellem < og >. Når den tekst er
markeret trykker du Ctrl + C for at kopiere den til udklipsholderen
og Ctrl + V for at indsætte den.
Skriv news: foran teksten, så linket kommer til at se f.eks. sådan
her ud: news:YLanc.2153$Ks7.336@news.get2net.dk

Prøv at klikke på ovenstående link. Det skulle gerne føre dig tilbage
til dit første indlæg i denne tråd. Hvis du havde lavet et lignende
link til dit indlæg i dk.binaer, ville folk her i gruppen blot kunne
klikke på linket for at blive ført videre til indlægget i dk.binaer,
hvis de da ellers har adgang til den gruppe selvfølgelig.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 08-05-04 21:56

> [...]
> klikke på linket for at blive ført videre til indlægget i dk.binaer,
> hvis de da ellers har adgang til den gruppe selvfølgelig.

Takker endnu engang...

her er lige - med lidt forsinkelse - en prøve på min nye viden

Håber det virker !

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-05-04 22:00

Vilhelm Johansen skrev:

> [...]

Det virker bare. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-05-04 00:55

Hej Thomas G. Madsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Det virker bare. :)

Men det ville være helt perfekt med

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-05-04 01:30

Rudi Stegen skrev:

> Men det ville være helt perfekt med

Ja, de kan bruges som en slags skille-link-fra-resten-af-tekst-tegn.
Hvorfor det så lige er de tegn, man er blevet enige om, ved jeg ikke,
for det er vel udelukkende af kosmetiske grunde, man vælger at smide
dem rundt om linket. Jeg tror de fleste nyhedslæsere forstår linket
uanset om <> er omkring eller ej, men er langt fra sikker.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-05-04 17:24

Hej Thomas G. Madsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg tror de fleste nyhedslæsere forstår linket uanset om <> er
> omkring eller ej, men er langt fra sikker.

Xnews (big surprise gør ikke, hvis den ikke er valgt som default
nyhedslæser. I stedet starter OE op og leder efter indlægget.

Er der derimod <>'er om news-URL'en forstår Xnews den fint, skønt den
ikke er valgt som default nyhedslæser. Alle andre URL'er forstår den
fint uanset <>'er eller ej. Det er udelukkende news-URL'erne, der
i den situation driller den.

Men der er selvfølgelig primært pga. andre grunde [1], det er mest
hensigtsmæssigt at sætte englevinger omkring en URL, uanset hvilken.

Det var Jesper Harder, der engang for vist 2-3 år siden gjorde mig
opmærksom på en RFC, hvor det anbefales (altså hverken noget SHOULD
eller MUST, blot RECOMMANDED eller noget i den stil) at smide
englevinger omkring URL'er.

[1] Adskille fra evt. kommaer o.l. umiddelbart efter (dvs. hvis der
ikke er noget mellemrum efter URL'en og kommaet) og den slags.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-05-04 17:33

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> RECOMMANDED

Det er sgu ingen kommandør eller major ("Commander"), hvorfor der
naturligvis skulle stå RECOMMENDED.

--
Hygge fra Århus - Rudi
(som snart burde gøre alvor af sine årelange planer om at læse, hvad

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-04 07:44

"Thomas G. Madsen" skriver:

> [...]
> dem rundt om linket. Jeg tror de fleste nyhedslæsere forstår linket
> uanset om <> er omkring eller ej, men er langt fra sikker.

<> kan sikre at et langt link ikek bliver brudt ved linjeskift, det er
alt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-05-04 13:43

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> <> kan sikre at et langt link ikek bliver brudt ved
> linjeskift, det er alt.

I hvilken newsreader gælder det?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-05-04 13:48

"Thomas G. Madsen" skriver:

> I hvilken newsreader gælder det?

Bla Netscape og ældre OE versioner.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-05-04 14:03

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Bla Netscape og ældre OE versioner.

Jeg har aldrig oplevet, at de tegn gør nogen som helst nytte i
forbindelse med lange links i OE. Snarere tværtimod(*), men hvis
de har nogen betydning i Netscape, er det jo da en god idé at
bruge tegnene. Spørgsmålet er så bare, hvornår det drejer sig
om et langt link og hvornår det ikke gør. Det kommer vel an på,
hvad Netscape-brugeren i den anden ende har sat sin linelængde
til, kunne jeg forestille mig.

(*) news:c5uilr.38g.1@tgm.dyndns.dk

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-05-04 17:56

Rudi Stegen skrev:

> Xnews (big surprise gør ikke, hvis den ikke er valgt som
> default nyhedslæser. I stedet starter OE op og leder efter
> indlægget.

Så opfører min Xnews sig igen anderledes, for OE er pt. valgt
som default nyhedslæser her, men uanset hvilket link jeg klikker
på i <news:c7lts1.ss.1@tgm.dyndns.dk>, er det Xnews der henter
det. De to øverste links henter Xnews direkte, mens den på de
to nederste spørger om at søge på Google, da standard-serveren
i Xnews ikke har adgang til dk.binaer.

> [...]
> URL'er forstår den fint uanset <>'er eller ej. Det er
> udelukkende news-URL'erne, der i den situation driller den.

Gad vide om min igen opfører sig anderledes end din, fordi jeg
gemmer på headere og du ikke gør (Setup > Storage > Save Headers).

> [...]
> [1] Adskille fra evt. kommaer o.l. umiddelbart efter (dvs.
> hvis der ikke er noget mellemrum efter URL'en og kommaet) og

Det er i hvert tilfælde klart den primære grund til, at jeg
vælger at gøre det. Hvis det drejer sig om lange links (længere
end de 70-72 tegn, sætter jeg sjældent <> omkring pga. bøvlet
i OE, som nævnt i <news:c5uilr.38g.1@tgm.dyndns.dk>.

Krydspostet til: dk.edb.system.ms-windows og
dk.edb.internet.software.mail+news.
FUT til: dk.edb.internet.software.mail+news.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-05-04 19:49

> [...]
> rart med et link til et message-id når du poster dér, men det er
> sikkert det gammelkendte "problem" med krypterede NTFS-filer, som

Hej.

Er det ikke når de er komprimeret at de er blå, det er det hos mig? Noget
andet er, det der er blåt på det billede det er kun nogle at bogstaverne,
virker sådan lidt tilfældigt, men måske det bare er billedet der er sådan.

Mvh. Jørgen Nielsen.