MS Windows
briani 27239
Fil vil ikke slettes.
Fra : Michael Sørensen

Dato : 08-05-04 18:17

Det er formentlig ikke den rigtige gruppe, men nogle kender måsken
løsningen.

Jeg har åbnet et gammelt og simpelt dos-program, som er lavet til at
indtaste data på girokort.

Problemet er, at jeg hverken kan flytte, omdøbe eller slette denne
programfil igen.

Der kommer en boks frem, hvor der står:

"Det er ikke muligt at slette filen. Filen bruges af en anden person eller
et andet program.

Luk alle programmer der muligvi bruger filen og forsøg igen."

Jeg er den eneste bruger af computeren, kører windows XP Home og har forsøgt
både fejlsikret tilstand, genstart, afslut alle opgaver i jobliste, men alt
sammen uden held.

Fra : Mette

Dato : 08-05-04 21:39

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s@stofanet.DANMARK.> skrev i en meddelelse
> [...]
forsøgt
> både fejlsikret tilstand, genstart, afslut alle opgaver i jobliste, men

Find filen i Stifinder, højreklik på den, derefter egenskaber. Hvis den er
skrivebeskyttet skal du fjerne fluebenet, og derefter genstarte computeren.
Det virker hos mig ...

mvh
Mette

Fra : Den rigtige fotograf

Dato : 08-05-04 23:42

Nu har jeg ikke XP, men ellers må du starte den op i en dos tilstand og
slette den derfra, hvis du ikke kan slette den må du fjerne den attributter

VH

Per

--
min email virker ikke. Så det er ikke muligt at maile mig direkte
og billeder skal ses i en ramme på væggen og ikke på en skærm!!!

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-05-04 00:04

"Den rigtige fotograf" <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev:

>Nu har jeg ikke XP, men ellers må du starte den op i en dos tilstand

Win Xp kan ikke starte op i DOS. Hvis man gør det fra en DOS-floppy
eller et DOS-drev, kan man kun se de øvrige drev hvis de er fat32,
eller med tredjepartssoftware. Bemærk at hvis C er ntfs og D er fat32,
ses D som C osv.

Men fejlsikret tilstand burde også række.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Morten Bowman

Dato : 09-05-04 13:32

Oplever ofte det samme med f.eks. avi-filer. Jeg bruger dette:
http://www.docsdownloads.com/dr-delete.htm

--
Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : hcma

Dato : 09-05-04 19:01

> [...]
> et andet program.
>
> Luk alle programmer der muligvi bruger filen og forsøg igen."

opret et tomt tekst-dokument i samme mappe som den uslettelige fil. Marker
så begge filer og tryk på delete.
m v h
hc

Fra : Ulrik Larsen

Dato : 09-05-04 23:27

"hcma" <hcma@has.dk> wrote in message news:<409e71dc$0$29949$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> [...]
> >

> opret et tomt tekst-dokument i samme mappe som den uslettelige fil. Marker

Hvorfor ikke bare åbne din taskmanager (jobliste) og slå programmet
ned der og efterfølgende slette det ?

/Ulrik

Fra : Morten Bowman

Dato : 10-05-04 12:59

On 9 May 2004 15:26:36 -0700, uul@post2.tele.dk (Ulrik Larsen) wrote:

>Hvorfor ikke bare åbne din taskmanager (jobliste) og slå programmet
>ned der og efterfølgende slette det ?

Fordi det ikke altid er det der er problemet

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk