Cookie problem
Fra : Jakob Vernersen

Dato : 01-05-01 13:47

Jeg har et login et script, som sætter en cookie med brugernavn og
adgangskode. Koden til dette ser således ud (klippet):

$passquery = mysql_query("SELECT password, id FROM profiler WHERE
username = '$username'");
if (!mysql_num_rows($passquery))
{
include("$DOCUMENT_ROOT/lib/login_error.php");
exit();
}
else
{
if($row = mysql_fetch_array($passquery))
{
$dbpassword = $row["password"];
$profilid = $row["id"];
}
if($dbpassword == $new_password)
{
$login = (true);
}
if ($dbpassword != $new_password)
{
include("$DOCUMENT_ROOT/lib/login_error.php");
exit();
}
setcookie("coo_username",$username,time()+3600);
setcookie("coo_password",$new_password,time()+3600);
setcookie("coo_profilid",$profilid,time()+3600);
   $today = date("d-m-Y");
   mysql_query("UPDATE profiler set lastlogin = '$today' WHERE
username = '$coo_username'");
include("$DOCUMENT_ROOT/admin/index.php");

På de sider jeg ønsker beskyttet inkluderer jeg en fil, som tjekker
for username/password i den satte cookie.

System virker umiddelbart som det skal. Dog er det nødvendigt at logge
ind 2 gange - den registrerer første forsøg som fejl, selvom det er
korrekt.

Jeg ved, at siden skal refreshes for, at cookien kan læses igen, men
her går jeg så i stå. Har forsøgt med: header("location: $PHP_SELF");
og diverse meta-tags.

Håber en her i gruppen kan hjælpe.

--
Jakob Vernersen
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html - før du svarer!

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-05-01 14:05

"Jakob Vernersen" <nospam@vernersen.dk> wrote in message
> Jeg har et login et script, som sætter en cookie med brugernavn og
> adgangskode. Koden til dette ser således ud (klippet):
> [klip]
> mysql_query("UPDATE profiler set lastlogin = '$today' WHERE
Har du oprettet posten i databasen før dette?

Martin

Fra : Jakob Vernersen

Dato : 01-05-01 14:12

On Tue, 1 May 2001 15:04:51 +0200, "Martin Petersen"
<martin@fyrreklitten.dk> wrote:

>Har du oprettet posten i databasen før dette?

Ja, der eksisterer en tabel med brugernavn, password og dato for
sidste login.

Fra : Dann Søjberg

Dato : 03-05-01 14:32

"Jakob Vernersen" <nospam@vernersen.dk> wrote in message
> Jeg har et login et script, som sætter en cookie med brugernavn og
> adgangskode. Koden til dette ser således ud (klippet):

Jeg ved ikke lige, hvordan dit system virker, men du må have en knap "login"
eller noget du trykker på, som kalder nedenstående PHP side?

Hvis det er tilfældet kunne du jo sætte en variabel ($login) og checke på
den når du trykker på knappen. Altså i dit sæt_cookie_script.

> [...]
> setcookie("coo_profilid",$profilid,time()+3600);
> $today = date("d-m-Y");
> mysql_query("UPDATE profiler set lastlogin = '$today' WHERE

Jeg gør nogenlunde det samme. Jeg ville prøve med en:
If (isset($login)) {
fjern $login variablen (unset?!);
header("location: $PHP_SELF");
};

cirka der....

Fra : Jakob Vernersen

Dato : 03-05-01 21:58

On Tue, 01 May 2001 14:47:23 +0200, Jakob Vernersen
<nospam@vernersen.dk> wrote:

>Håber en her i gruppen kan hjælpe.

Har valgt at anvende sessions i stedet for. Det virker nu, som jeg vil
have det til.

Fra : Christian Iversen

Dato : 03-05-01 23:04

> Har valgt at anvende sessions i stedet for. Det virker nu, som jeg vil
> have det til.

Er det noget du vil dele med os (mig? . Jeg sidder lige nu og har et
irriterende problem med sessions. Jeg kan bare ikke finde den lille fejl der
forårsager at det hele ikke virker.

M.V.H / Christian Iversen

Fra : Jakob Vernersen

Dato : 04-05-01 12:21

On Fri, 4 May 2001 00:03:43 +0200, "Christian Iversen" <iversen@it.dk>
wrote:

>Er det noget du vil dele med os (mig? . Jeg sidder lige nu og har et
>irriterende problem med sessions. Jeg kan bare ikke finde den lille fejl der
>forårsager at det hele ikke virker.

Jeg anvender faktisk samme kode som i det første indlæg. Blot er der i
toppen tilføjet "session_start();" og set_cookie er erstattet med:

session_register(username);
session_register(password);
session_register(profilid);

Håber det hjælper.

Fra : Christian Iversen

Dato : 04-05-01 16:17

> Jeg anvender faktisk samme kode som i det første indlæg. Blot er der i
> toppen tilføjet "session_start();" og set_cookie er erstattet med:

> [...]

Desværre ikke... det er *præcis* hvad jeg allerede gør, men det virker
ikke...

Har du mulighed for at vise lidt mere source i sammenhæng?

M.V.H, Christian Iversen

Fra : Christian Iversen

Dato : 04-05-01 18:53

> Desværre ikke... det er *præcis* hvad jeg allerede gør, men det virker
> ikke...
>
> Har du mulighed for at vise lidt mere source i sammenhæng?

Nu virker det naturligvis...

men skal bare lave session_register's hver gang man loader en ny side. Det
synes jeg ikke fremgik helt klart af manualen... =)

M.V.H, Christian Iversen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 09-06-01 18:28

"Christian Iversen" <iversen@it.dk> skrev i en meddelelse

> Nu virker det naturligvis...
>
> men skal bare lave session_register's hver gang man loader en ny side. Det
> synes jeg ikke fremgik helt klart af manualen... =)

Huh? session_register() hver gang en side loades? -Det er da i hvert fald
ikke nødvendigt..

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

"Rigtige mænd scorer på ICQ" - Christian Jørgensen

Fra : Christian Iversen

Dato : 09-06-01 19:40

Det

> Huh? session_register() hver gang en side loades? -Det er da i hvert fald
> ikke nødvendigt..

Huh? Hmm?

Det virker da i hvert fald nu.. =)

--