MS Windows
briani 27239
W98 vil ikke boote - lukket forkert ned !
Fra : Valle

Dato : 07-05-04 16:47

Hej NG

Hvad gør man ved en maskine der ikke vil boote på W98, den blev ikke lukket
ned korrekt, da strømmen pludselig forsvandt.

Kan man reinstallere W98 - uden at den sletter alle filer ?

Håber i kan hjælpe, da der ligger en masse arbejde på maskinen - der
desværre ikke er taget back up af ! - af skade bliver man -
forhåbentligt -klog

Kan man kopiere mapper ud fra Dos (kan se mapperne i Dos !) og hvad skriver
man for at gøre det ?

Kan man sætte HD i en anden maskine, som slave og kopiere de mapper man har
brug for ?

Mvh Jack Vallentin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-05-04 16:49

Valle skriver:

> Hvad gør man ved en maskine der ikke vil boote på W98, den blev ikke lukket
> ned korrekt, da strømmen pludselig forsvandt.

Fixer den, hvad kommer den med af fejl ?

> Kan man reinstallere W98 - uden at den sletter alle filer ?

Til dels ja.

> Håber i kan hjælpe, da der ligger en masse arbejde på maskinen - der
> desværre ikke er taget back up af ! - af skade bliver man -
> forhåbentligt -klog

Man sørger selvfølgelig for at partitionere sin disk og kun bruge D:
drevet til sine data og c: drevet til en widos der kan crashe så tit den
har lyst.

> Kan man kopiere mapper ud fra Dos (kan se mapperne i Dos !) og hvad skriver
> man for at gøre det ?

xcopy *.*/s (hvis den er med på bootdisken)

> Kan man sætte HD i en anden maskine, som slave og kopiere de mapper man har
> brug for ?

Jep

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Valle

Dato : 07-05-04 17:22

Det har jeg nu gjort, men de ser godt nok specielle ud alle mapperne, kan
overhovedet ikke se hvad er er i mapperne !

Jack

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-05-04 17:38

Valle skriver:

> Det har jeg nu gjort, men de ser godt nok specielle ud alle mapperne, kan
> overhovedet ikke se hvad er er i mapperne !

Hvordan ser de specielle ud ????

Psst det bliver lidt forvirrende når du svarer øverst i indlægget, læs:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/news.html

Fra : Mette

Dato : 07-05-04 18:41

"Valle" <gjvallentin@mailNOT.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skriver
> man for at gøre det ?
>
> Kan man sætte HD i en anden maskine, som slave og kopiere de mapper man

Jeg havde samme problem, da min gamle computer pludselig "røg i luften".
Jeg benyttede lejligheden til at skifte til en ny med XP, og tiggede mig
samtidig til at en god ven pillede den gamle HD ud og kopierede den over på
en CD-rom. Den kan jeg nu kopiere fra når det er nødvendigt. Det var lige
5 års arbejde der blev reddet!

mvh
Mette

Fra : Valle

Dato : 07-05-04 19:40

> Hvad gør man ved en maskine der ikke vil boote på W98, den blev ikke
lukket
> ned korrekt, da strømmen pludselig forsvandt.

Har nu fået løst problemet, takker for hjælpen og irette sættelsen

Mvh Jack

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-05-04 22:06

Valle skriver:

> Har nu fået løst problemet, takker for hjælpen og irette sættelsen

Velbekom, hvad var det der så rodet ud ??

Fra : Valle

Dato : 08-05-04 08:58

> Velbekom, hvad var det der så rodet ud ??

Det der så rodet ud, var W98 der ikke kunne læse den beskadige HD, den viste
en masse sorte streger - lignede næsten stregkoder - og ikonerne var lige
som cd skiver, men da jeg satte den i en maskine med XP DK, kørte det fint,
og da jeg så begyndte at kopiere filerne til udbrænding, visre det sig, at
den også var fyldt med virus - W95.CIH og Netsky.B, så det var ikke så
mærkeligt at den ikke kørte så godt !

Mvh Jack

Ps.Fed adresse du har

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-05-04 09:07

Valle skriver:

> [...]
> og da jeg så begyndte at kopiere filerne til udbrænding, visre det sig, at
> den også var fyldt med virus - W95.CIH og Netsky.B, så det var ikke så

Okay

> Ps.Fed adresse du har

Jup