MS Windows
briani 27239
wav filer vil ikke spille i windows media ~
Fra : Sørensen

Dato : 07-05-04 15:23

....?? Den åbner og går bare i Stop og kan ikke startes.
Den ER valgt som standardplayer for wav. Det går fint med andre
lydformater - hvorfor ikke wav.??
Psørensen

Fra : emj

Dato : 07-05-04 15:57

On Fri, 7 May 2004 16:22:36 +0200, "Sørensen" <removepbs@adslhome.dk>
wrote:

>Den ER valgt som standardplayer for wav. Det går fint med andre
>lydformater - hvorfor ikke wav.??

Dobbeltklik på lydikonet og tjek om wav er slået fra.
Hilsen emj

Fra : Sørensen

Dato : 07-05-04 19:02

> Dobbeltklik på lydikonet og tjek om wav er slået fra.

Hm..nu har jeg ikke lige noget lydikon - går ud fra du mener nederste
højre hjørne, ved siden af uret (?)
Men hvis jeg går ind i kontrolpanelet under lydinstillinger, så kan jeg
se, at wav ikke er slået fra.
Iøvrigt kan jeg tilføje, at hvis jeg HØJREklikker på en wavfil, så starten
den afspilning...??

Fra : emj

Dato : 07-05-04 19:18

On Fri, 7 May 2004 20:01:31 +0200, "Sørensen" <removepbs@adslhome.dk>
wrote:

> Iøvrigt kan jeg tilføje, at hvis jeg HØJREklikker på en wavfil, så starten
>den afspilning...??

Du kan bare ikke høre den eller hvad?
Har du nogle ting koblet på dit lydkort?
Hvad?
Hilsen emj

Fra : Sørensen

Dato : 07-05-04 19:36

> Du kan bare ikke høre den eller hvad?

Den afspiller ikke filen. Den står på "stop" og vil ikke starte, når jeg
trykker på pilen "fremad" (eller "play" om du vil)
> Har du nogle ting koblet på dit lydkort?

Jo, der er forskellige tilkoblinger. Men siden du nu spurgte har jeg
frakoblet dem alle, og det hjalp intet.
P.søresen

Fra : Edmund

Dato : 07-05-04 20:22

Sørensen skrev:

> Men hvis jeg går ind i kontrolpanelet under lydinstillinger, så kan
> jeg se, at wav ikke er slået fra.

Det må vist hedde WAVE i lydinstillinger, som også bruges til afspilning
af MP3, windows lyde mm.

> Iøvrigt kan jeg tilføje, at hvis jeg HØJREklikker på en wavfil, så
> starten den afspilning...??

Kun højreklikke uden at gøre andet ?, du vælger ikke noget i
højrekliksmenuen ?

Nye emne:

Er det Windows Media Player 7,8,9 du bruger.
Så gå ind under Tools ( sikkert funktioner på dansk) og vælg filtype, og
se om wav er krydset af.

--
Mvh Edmund

Fra : Sørensen

Dato : 07-05-04 19:32

> Det må vist hedde WAVE i lydinstillinger, som også bruges til afspilning
> af MP3, windows lyde mm.

Ja korrekt, det er den, jeg taler om. Den er ikke "fluebenet" ud..

> Kun højreklikke uden at gøre andet ?, du vælger ikke noget i
> højrekliksmenuen ?

Nej jeg vælger intet. Den begynder automatisk at spille, hvis jeg markerer
filen, og så højreklikker.
> Nye emne:
>
> Er det Windows Media Player 7,8,9 du bruger.

Det er 9, og jeg HAR checket, at den er sat som standardafspiller, også
for wav filer (som jeg også skrev i første indlæg)

m.v.h. PSørensenh

Fra : Edmund

Dato : 07-05-04 20:52

Sørensen skrev:

> Nej jeg vælger intet. Den begynder automatisk at spille, hvis jeg
> markerer filen, og så højreklikker.

Er det så WMP9 der starter, jeg tænker på om du har Win2000, som vist
har en ekstra player indbygget, eller var det NT.

> Det er 9, og jeg HAR checket, at den er sat som standardafspiller,
> også for wav filer (som jeg også skrev i første indlæg)

Du skrev jo ikke om du havde gjort det både i stifinders funktioner /
mappeindstillinger / filtype, og i selve mediaplayeren

--
Mvh Edmund

Fra : Sørensen

Dato : 08-05-04 08:44

> Du skrev jo ikke om du havde gjort det både i stifinders funktioner /
> mappeindstillinger / filtype, og i selve mediaplayeren

Okay, men nu har jeg checket i mediaplayeren, i kontrolpanelet og i
stifinder/mappeindstillinger/filtype...og alle steder er det sat op til at
Wav filer skal afspilles af windows media player..men den gør det bare ikke!
Jeg må vel prøve at geninstallere den og se om dèt hjælper.
P.sørensen

Fra : Benny Andersen

Dato : 08-05-04 10:55

Hej -

Jeg har tidligere løst dette problem ved at installere winamp og slette den igen.
Spørg ikke hvorfor det virkede...det gjorde det bare...

Mvh Benny Andersen

Fra : Sørensen

Dato : 08-05-04 12:11

> Jeg har tidligere løst dette problem ved at installere winamp og slette
den igen.
> Spørg ikke hvorfor det virkede...det gjorde det bare...

tak for tippet - men det hjalp desværre heller ikke.
Psørensen