MS Windows
briani 27239
ikon tekster
Fra : Sørensen

Dato : 07-05-04 15:21

WIndows XP: Hvis man sætter et personligt foto ind som billede på
skrivebordet, så kan det være svært - afhængig af baggrund, farver m.m. - at
læse teksten på de enkelte ikoner/genveje osv.
(f.eks. hvid tekst over et hvidt område på foto`et forsvinder).
Derfor søger jeg en mulighed for at lægge teksterne i egen lille box, som
baggrunden ikke forstyrrer.
Nogen der ved, om det kan gøres - og hvordan?
P.sørensen

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 07-05-04 15:49

Sørensen wrote:
> Nogen der ved, om det kan gøres - og hvordan?

Jeg fatter dig ikke! Jeg synes ikke det er noget problem overhovedet at se
teksterne, og det ser superfedt ud uden de der gyselige bokse. Men anyway,
du kan gøre det her:

Egenskaber for Denne Computer > Avanceret > Indstillinger for ydeevne >
Fjern hakket i 'Brug skygger til ikoner på skrivebordet'. Oversæt selv til
engelsk hvis det er nødvendigt

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Sørensen

Dato : 08-05-04 08:42

> Jeg fatter dig ikke! Jeg synes ikke det er noget problem overhovedet at
se
> teksterne, og det ser superfedt ud uden de der gyselige bokse.

Tak for det. Jeg kan godt følge dig, men jeg synes det er et problem hvis
du lægger et billede som baggrund på hele skrivebordet, som er lyst foroven
og mørkt forneden. Dine ikoner kan kun have èn farve, og den vil ofte være
sammenfaldende med denne baggrund på en del af skrivebordet. Og så har vi
balladen.
Nogle ikoner burde egentlig slet ikke have tekst, da de er selvforklarende
med deres billede - men jeg tror desværre ikke man helt kan fjerne teksten
under dem (f.eks. er der ingen grund til at der står "Nordea" under Nordeas
eget ikon..)
P.sørensen

Fra : Poul Erik

Dato : 08-05-04 14:12

On Sat, 8 May 2004 09:41:54 +0200, "Sørensen" <removepbs@adslhome.dk>

> [...]
>under dem (f.eks. er der ingen grund til at der står "Nordea" under Nordeas

Jamen så slet da teksten. Eller rettere, gør den gennemsigtig.

Hold "Alt" tasten ned, skriv 0160, slip "Alt" tasten.

Da der kun må være en genvej med samme navn, gentages dette 1 gang
mere for hver genvej.

Altså

1 genvej: Alt tasten ned, skriv 0160, slip Alt tasten.
2 genvej: Alt tasten ned, skriv 0160, slip Alt tasten, Alt tasten ned,
skriv 0160, slip Alt tasten.
3 genvej gentages dette 3 gange
osv.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 08-05-04 15:55

Poul Erik wrote:
> [...]
>
> 1 genvej: Alt tasten ned, skriv 0160, slip Alt tasten.
> 2 genvej: Alt tasten ned, skriv 0160, slip Alt tasten, Alt tasten ned,

Ja, det er en meget fræk metode, den havde jeg helt glemt Havde læst om
den før...

Fra : Sørensen

Dato : 09-05-04 10:02

> Ja, det er en meget fræk metode, den havde jeg helt glemt Havde læst
om
> den før...

Jeg kan nu ikke få den til at virke. Kan du forklare lidt mere detaljeret?

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 09-05-04 12:46

Sørensen wrote:
> Jeg kan nu ikke få den til at virke. Kan du forklare lidt mere
> detaljeret?

1. Marker det ikon hvor du ikke ønsker nogen billede tekst (Klik med musen)
2. Tryk F2 (omdøb)
3. Tryk på Alt og hold denne nede mens du skriver 0160, og slip derefter
alt.
4. Du kan nu trykke Enter eller klikke et andet sted på skrivebordet, og
ikonet har intet navn.

Som Poul Erik rigtigt pointerer, kan du kun gøre dette for 1 ikon. Har du
brug for flere, kan du du gentage proceduren blot ved at skrive 01600160 og
så fremdeles...

Fra : Poul Erik

Dato : 09-05-04 14:38

On Sun, 9 May 2004 13:45:53 +0200, "Martin Kirschmeyer"
<kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote:

> [...]
>brug for flere, kan du du gentage proceduren blot ved at skrive 01600160 og

Husk at slippe og trykke "Alt" tasten ned igen, mellem hver gang du
skriver 0160.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 09-05-04 15:36

Poul Erik wrote:
> Husk at slippe og trykke "Alt" tasten ned igen, mellem hver gang du
> skriver 0160.

Naturligvis - men det fremgik måske ikke helt klart...