MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kan jeg bruge ADSL?
Fra : Claus

Dato : 07-05-04 11:04

Jeg har en lidt ældre computer, 66 MHZ med 420 GB harddisk. Mit styresystem
er Windows 98. Jeg kører med et 64K modem, men vil gerne have ADSL. Kan jeg
køre med ADSL med min computer??

Fra : Peter Hansson

Dato : 07-05-04 11:10

"Claus" <claus.s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
styresystem
> er Windows 98. Jeg kører med et 64K modem, men vil gerne have ADSL. Kan

HMM1! Mærkelig konfiguration. 420 GB!!!!!!! til 66mhz. 64K modem????

Hvad med ram!!!!

Hvis du ikke fylder andet i den end 98 samt nogle ram, så kam man da gå på
nettet.Meeenn!!!! Adsl til sådan en maskine. jeg går ud fra at det er fordi
du i forvejen har en linie.

PH

Fra : Stig Sørensen

Dato : 07-05-04 16:20

"Peter Hansson" <peter@ahansson.net> wrote in message

> [...]
>
> Hvis du ikke fylder andet i den end 98 samt nogle ram, så kam man da gå på
> nettet.Meeenn!!!! Adsl til sådan en maskine. jeg går ud fra at det er

Undskyld men, hvorhenne har du lært at skrive?
Der er da ingen grund til at bruge 47 udråbstegn (læs: råb) og
spørgsmålstegn.

Prøv at skære ned på kaffen!

Fra : ///JJ

Dato : 10-05-04 17:11

Peter Hansson wrote:
> "Claus" <claus.s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>>
> HMM1! Mærkelig konfiguration. 420 GB!!!!!!! til 66mhz. 64K modem????

Mon ikke det er en skrivefejl - 420MB passer i konfigurationen (det er ikke
sjældent at urutinerede folk blander megabyte og gigabyte *S*). Jeg formoder
desuden at det enten er en Pentium 66 eller en 486-DX266 eller -DX466. Og
ja, den kan spørgeren godt få på ADSL.

///JJ

Fra : Martin Schultz

Dato : 07-05-04 16:18

On Fri, 7 May 2004 12:03:40 +0200, Claus wrote:

> Jeg har en lidt ældre computer, 66 MHZ med 420 GB harddisk. Mit styresystem
> er Windows 98. Jeg kører med et 64K modem, men vil gerne have ADSL. Kan jeg
> køre med ADSL med min computer??

Fx. alle internet forbindelser via ethernet kan kører på alle
computere/styresystemer der understytter ethernet.

Det er måske visse ting man ikke kan køre (flash fx.) men bare det at surfe
stiller ikke andre krav end det et modem gør.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Ulrik Smed

Dato : 08-05-04 14:45

Martin Schultz wrote:

> [...]
>
> Det er måske visse ting man ikke kan køre (flash fx.) men bare
> det at surfe stiller ikke andre krav end det et modem gør.

Jeg har lige brokket min ADSL på min lille IBM 486 Thinkpad, med Win95. Da
der ingen router er på mit abonnement, skulle jeg installede WinPoet, og den
duer ikke sammen med Win95's oprindelige dialup network. Men ved at hente en
dialup network 1.3 kom det til at virke. Ikke at det lige kører alt for
vildt på den lille maskine, men det skulle lige prøves.

--
Ulrik Smed
Denmark, Aarhus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-05-04 16:28

Claus skriver:

> Jeg har en lidt ældre computer, 66 MHZ med 420 GB harddisk. Mit styresystem
> er Windows 98. Jeg kører med et 64K modem, men vil gerne have ADSL. Kan jeg
> køre med ADSL med min computer??

Ja, hvis du har et netværkskort i den.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : kjaer

Dato : 08-05-04 10:59

> Claus skriver:

> Ja, hvis du har et netværkskort i den.

Jeg er i samme situation. Kan du nævne et billigt netværkskort til det
formål.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 08-05-04 11:54

On Sat, 8 May 2004 06:58:59 -0300, "kjaer"
<novillykn@spamgreennet.invalid> wrote:

[klip]
> Kan jeg køre med ADSL med min computer??

>formål.

F.eks.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=249370030&n=552697211&pn=593817843

(Din maskine har forhåbentlig et frit PCI-slot ?)

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-05-04 12:05

On Sat, 08 May 2004 12:53:58 +0200, Gert Søgaard Jensen
<nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> wrote:

>(Din maskine har forhåbentlig et frit PCI-slot ?)

Vi kender ikke noget til hardwaren, så måske er der tale om en
pre-PCI-maskine.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : ///JJ

Dato : 10-05-04 17:09

Gert Søgaard Jensen wrote:
> [...]
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=249370030&n=552697211&pn=593817843
>
> (Din maskine har forhåbentlig et frit PCI-slot ?)

Hehe - Netkort fås da også til ISA-slot - selvom de nok ikke kan købes så
mange steder mere, så er jeg næsten sikker på at vi alle sammen har et
liggende et sted :)

///JJ

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-05-04 17:43

On Mon, 10 May 2004 18:09:16 +0200, "///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> wrote:

>Hehe - Netkort fås da også til ISA-slot - selvom de nok ikke kan købes så

Men sjældent med 10baseT interface.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-05-04 16:20

kjaer skriver:

> Jeg er i samme situation. Kan du nævne et billigt netværkskort til det
> formål.

Tag det nærmerste (og billigste) der kan puttes i din maskine, køb bare
et 10Mbit.
(nej, jeg kan ikke lige hoste op med fabrikant og type)

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 08-05-04 18:22

>styresystem
>jeg

>Jeg er i samme situation. Kan du nævne et billigt netværkskort til det
>formål.
[...]

http://edbpriser.dk ... eller den lange version:

http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=63&Parent=&Producent=0&Max=50&Soegeord=&Equal222=&Equal136=&Direction135=2&Sorted135=&Equal132=&Equal133=&Submit.x=27&Submit.y=3