MS Windows
briani 27239
XP genstarter hele tiden
Fra : Carsten Witt

Dato : 06-05-04 23:50

Min XP Pro genstarter uafbrudt, ikke sådan forstået at den lukker ned og så
genstarter, men når jeg selv prøver at lukke den ned, starter den op igen.

Har naturligvis checket at den ikke står til "genstart" når man lukker ned.
(Problemet kan være opstået efter et for nyligt installeret program fra
Siemens til programmering af PLC-systemer)

Nogen gode råd ?

Carsten

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-05-04 00:08

Carsten Witt skrev:

> Min XP Pro genstarter uafbrudt, ikke sådan forstået at den
> lukker ned og så genstarter, men når jeg selv prøver at lukke
> den ned, starter den op igen.

Muligvis Sasser-ormen.
http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=60780

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 07-05-04 11:19

> Muligvis Sasser-ormen.
> http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=60780
>
> --
> Hilsen
> Madsen
+++++++++++++++++++
Hej.

Det er jo når han selv prøver at lukke ned, den gør det ikke af sig selv.
Det gør sasser vil ikke.

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-05-04 12:40

Jørgen Nielsen skrev:

> Det er jo når han selv prøver at lukke ned, den gør det ikke
> af sig selv.

Jeg havde ikke lige set, at det var i forbindelse med nedlukning,
at den genstartede.

> Det gør sasser vil ikke.

Nej, det gør den vist ikke.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten

Dato : 07-05-04 21:34

"Carsten Witt" <do.not.reply@to.me.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> (Problemet kan være opstået efter et for nyligt installeret program fra
> Siemens til programmering af PLC-systemer)

XP er som standard sat til at genstarte, når det møder et større problem.
Sikkert meget smart, hvis problemet
så er løst, men ikke så smart i dit tilfælde.

Fjern den automatiske genstart her:
Kontrolpanel/System/fanebladet Avanceret/tryk på Indstillinger ud for for
Start og Genoprettelse/fjern flueben
i Genstart automatisk og klik OK nogle gange.

Prøv så at genstarte igen. Nu burde du få en fejlmelding, du kan arbejde
videre med, fx ved at søge på
dens nøgleord på www.google.dk.

Mvh.
Morten