MS Windows
briani 27239
DOS-vinduet lukker ned efter DOS-batchfile~
Fra : Carsten J

Dato : 05-05-04 21:05

Hej!

Jeg fyrer en DOS-kommando af i en kommandoprompt...

Det er en fc-kommando som sammenligner to .txt-filer.

Jeg starter batchfilen fra en genvej i Windows...

Når batchfilen nu er kørt... så vil jeg gerne se resultatet på skærmen...
men DOS-vinduet lukker ned efter DOS-batchfilen er kørt! Hvordan undgår jeg
dette ????

Hilsen
Carsten

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-05-04 21:12

Carsten J skrev :
> [...]
>
> Når batchfilen nu er kørt... så vil jeg gerne se resultatet på skærmen...
> men DOS-vinduet lukker ned efter DOS-batchfilen er kørt! Hvordan undgår

Skriv pause i sidste linie i bat-filen eller start den fra en CMD kommando
(altså åben dos vinduet manuelt)

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : Lars Stokholm

Dato : 05-05-04 21:13

Carsten J skrev:

> men DOS-vinduet lukker ned efter DOS-batchfilen er kørt!

Jeg kender to måder: Indsæt en 'pause' til slut i filen, eller
kør den fra en kommandoprompt.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-05-04 22:04

On Wed, 5 May 2004 22:05:24 +0200, "Carsten J"
<cajuth2630dk@hotmail.com> wrote:

> [...]
>men DOS-vinduet lukker ned efter DOS-batchfilen er kørt! Hvordan undgår jeg
Du starter batchfilen med "cmd /k"
Eks. "cmd /k c:\mappe\batchfil.bat"

Hint, prøv at skrive "cmd /?" i en cmd promt.

/Hans

Fra : Kale Kop

Dato : 06-05-04 06:32

Det bedste er at starte dos vinduet op v.h.a. start -> kør -> command og
fra dette vindue køre bat filen.
Så lukker vinduet først når du skriver exit ved prompten.
mvh Kale

Fra : Carsten J

Dato : 06-05-04 07:45

Tak for hjælpen til jer alle!