MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
recovery spørgsmål
Fra : hansi

Dato : 05-05-04 20:56

hej ng

min søn har lige købt en computer der er instaleret xp home , der er ikke
nogen recovery cd med men lagt et program på hardisken med en hængelås på
der er låst , kan man kopiere det til en cd , hvad gør man når der går
uorden i maskinen skal man så købe et nyt xp ??

hansi

Fra : Peter

Dato : 06-05-04 00:12

"hansi" <wan@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er låst , kan man kopiere det til en cd , hvad gør man når der går
> uorden i maskinen skal man så købe et nyt xp ??

Har han købt computeren med XP eller en anden Windows version installeret,
SKAL han have en original CD med.
Er det blot forhandleren der har været flink, er det en anden historie.
Spørgsmålet er så, hvis det er en XP, hvor længe den virker, hvis den ikke
bliver registreret.

Peter B

Fra : Klaus

Dato : 06-05-04 05:25

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
historie.
> Spørgsmålet er så, hvis det er en XP, hvor længe den virker, hvis den

En PC med præinstalleret OS kan godt have såkaldte recovery CD'er
liggende som images der skal brændes ud på CD'er. Men selvfølgelig kun
hvis maskinen leveres med brænder. Disse CD'er kan sædvanligvis kun
brændes 1 gang. Bl. a. HP benytter sig af denne fremgangsmåde.
Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-04 05:25

Peter skriver:

> Har han købt computeren med XP eller en anden Windows version installeret,
> SKAL han have en original CD med.

Nope....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : hansi

Dato : 06-05-04 16:43

den er købt med xp home edition, der er mærkat på siden med produkt nøgle,
ægthedsbevis