MS Windows
briani 27239
Ændre drevbetegnelse
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 05-05-04 17:51

Jeg har taget en kopi af min harddisk og lagt på en anden harddisk.
De er på samme maskine - en installation til det alvorlige og en til spil.
På den oprindelige harddisk var windows installeret på drev E.
Nu skal den installeres på drev D.
Hvordan ændrer jeg dette?

Jeg har Partition Magic, men hvis jeg bruger den vil den ændre alle
E-henvisninger til D også på det drev, der ikke skal ændres på!

Peder

Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-05-04 18:11

> [...]
>
> Jeg har Partition Magic, men hvis jeg bruger den vil den ændre alle
> E-henvisninger til D også på det drev, der ikke skal ændres på!

jeg ved ikke om det kan bruges til dit formål men i xp er det muligt at
ændre drev betegnelse sån her:
Control Panel / Administrative tools / Computer Management / Disk
Management.
Jeg ved ikke hvad det hedder på dansk, men mon ikke det hedder nogenlunde
det samme.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Peder Hanghøj

Dato : 05-05-04 18:38

Men er det ikke harddiskennavn, der så ændres?
Jeg vil ændre alle henvisninger i windowsinstallationen, hvis det er muligt.

Peder

Fra : René Jensen

Dato : 05-05-04 19:25

Peder Hanghøj wrote:
> På den oprindelige harddisk var windows installeret på drev E.
> Nu skal den installeres på drev D.
> Hvordan ændrer jeg dette?

Du installere Windows på Drevet, mere simpelt kan det ikke blive.

Med venlig hilsen,
René Jensen