MS Windows
briani 27239
Kontrolpanel fryser i XP
Fra : Hans

Dato : 05-05-04 10:41

Hej

Jeg har fået ny computer og XP fulgte med installerede. Jeg synes
installationen ikke virker optimalt, for når man går ind Start ->
Kontrolpanel -> Vælger en af mulighederne eller Andre
Kontrolindstillinger så fryser vinduet. Tager jeg og køre Task manager
ved siden af kan det ses at vinduet køre og når jeg vælger en mulighed
eller Andre Kontrolindstillinger går der 2 sek og Task manager skifter
til Svarer ikke - konsekvens. Hvorledes retter man dette problem?

Nu er det første gang jeg roder med XP, men jeg har aktiverede
programmet, men er der andre ting der skal gøres (registreres f.eks.)
før det kan virke optimalt - man har hørt så meget.

Min computer er en bærebar IBM T41P.

Med venlig hilsen

Hans

Fra : Mette

Dato : 05-05-04 10:57

"Hans" <nice2nice@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller Andre Kontrolindstillinger går der 2 sek og Task manager skifter
> til Svarer ikke - konsekvens. Hvorledes retter man dette problem?

Jeg har det samme problem med en stationær, hvor XP fulgte med.
Hos mig er det ikke kontrolpanelet der fryser, men Internettet på en
hvilken som helst URL. Der kan gå flere minutter, før den ønskede
side dukker op. Computeren er sat op af leverandøren.

Det irriterer mig, og jeg aner ikke hvad jeg kan gøre for at løse
problemet.

mvh
Mette

Fra : jama

Dato : 05-05-04 11:39

"Mette" <nobody@popx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> side dukker op. Computeren er sat op af leverandøren.
>
> Det irriterer mig, og jeg aner ikke hvad jeg kan gøre for at løse

Til Jer begge !! vil jeg foreslå , formater drevet og install OS påny.Nu er
det jo bare , hvad fulgte med af install.program.her mener jeg Windows(XP),
hvis det er en rep. cd , så er jeg ikke sikker på om man kan gøre dette ,
det er altid det besdste med en rigtig fuld install.CD til XP eller andet
OS. Jeg er af den opfatelse , at forinstall.af Windows tit giver problemmer
, men her er der måske andre i NG.gr. der ved mere om dette?
Mvh.u3066

Fra : Hans

Dato : 06-05-04 10:35

"jama" <3066@c.dk> wrote in message news:<4098c42b$0$512$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> [...]
> OS. Jeg er af den opfatelse , at forinstall.af Windows tit giver problemmer
> , men her er der måske andre i NG.gr. der ved mere om dette?

Jeg har nu geninstallerede XP og det fik Kontrolpanelet til at virke,
men jeg synes dog det hænger lidt. Jeg tænkte på om det skyldes
integrationen med IBMs egne programmer?

Jeg er fuldstændig enig i at man/jeg har det bedst med en fuld cd, men
når man vil have IBM, så må man leve med deres måde at gøre tingene
på, selvom det ville klæde dem godt at sende XP med på en cd.

Hilsen
Kim