MS Windows
briani 27239
må ijeg slette?
Fra : e.c.

Dato : 05-05-04 00:32

i mappen :
C:\WINDOWS\SYSTEM32 ligger "svchost" 13 kb progtam 25-04-2003 12:00 og
C.\WINDOWS\Prefetch ligger "SVCHOST.EXE-3530F672.PF" 12 kb PF-fil 04-05-2004
23:03
Er det noget jeg må slette eller? jeg har Win XP home

Mvh.

Ester C

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-05-04 00:48

On Wed, 5 May 2004 01:31:55 +0200, "e.c." <nospamgismo@events.dk>
wrote:

>Er det noget jeg må slette eller? jeg har Win XP home

Har du læst det link jeg gav sidst du spurgte til SVCHOST.EXE ?

SVCHOST.EXE er en basal systemfil i Windows. Hvis du sletter den
holder Windows op med at virke. Længere er den ikke...

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : e.c.

Dato : 05-05-04 01:10

"Jesper G. Poulsen" <Has@none> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> SVCHOST.EXE er en basal systemfil i Windows. Hvis du sletter den
> holder Windows op med at virke. Længere er den ikke...

Ja, jeg har faktisk brugt meget tid i alt. Se på uret- siden sidst. Der stod
ret meget og jeg har så misforstået noget af det. Jeg har downl. Ad-aware og
kørt den. Den fandt 14 filer i midlertidige filer og en med navn alexandra.
Jeg har også kørt Norman igen igen. Der er ingen virus hos mig, jeg føler
heller ikke at der skulle være det. Kun syntes jeg ikke at jeg skulle have
brugt 9 GB af mit C drev som er på 20 gb. Jeg syntes kun det skulle være
højst 5-6 gb. Dog også den pop-up fra min firewall "this program is trying
to get acces to a web service". og det var c:\windows\system32\svchost.exe.
Altså jeg er bruger og har lige for ca.14 dage siden skiftet til XP
Jeg havde fået det indtyk at svchost.exe var en spy ell.lign. Tak fordi du
skrev det. Ta' en øl på min regning

Mvh.

Ester C

Fra : emj

Dato : 05-05-04 20:40

On Wed, 5 May 2004 02:10:14 +0200, "e.c." <nospamgismo@events.dk>
wrote:

>Kun syntes jeg ikke at jeg skulle have
>brugt 9 GB af mit C drev som er på 20 gb.

Hvis du bruger gendannelsesfunktionen, så river den en masse gb med
sig.
Hvis du er sikker på, at din PC kører perfekt og at du ikke har brug
for at gendanne noget, kan du stoppe gendannelesfunktionen og starte
den igen. Det vil give en masse fri plads.
Hilsen emj

Fra : e.c.

Dato : 05-05-04 01:22

> [...]
> SVCHOST.EXE er en basal systemfil i Windows. Hvis du sletter den
> holder Windows op med at virke. Længere er den ikke...

Jamen, hvad er det så en skriver her:
"svchost er vel en ganske kjent "virus prosess" den kjører ofte i ganske
mange eksemplarer... hadde et backdoor virus for en tid tilbake.. men det er
vekke nå (takket være norton 04) "

Hvordan skal jeg forstå det du mener.

Mvh.

Ester C

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-05-04 02:20

Du skal ikke gå efter hvad en tilfældig nordmand skriver. Læs
beskrivelserne på de officielle steder.
En søgning på google giver blandt andet:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;250320

Bemærk dog at der findes en virus der hedder næsten det samme.
(scvhost.exe).

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-05-04 06:40

wrote:

>Jamen, hvad er det så en skriver her:
>"svchost er vel en ganske kjent "virus prosess" den kjører ofte i ganske

Det er forkert.
Virus'en (en trojaner) hedder SCVHOST.EXE

>Hvordan skal jeg forstå det du mener.

Læs alle de links om SVCHOST.EXE som Microsoft har skrevet.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Kispus

Dato : 05-05-04 22:35

> Det er forkert.
> Virus'en (en trojaner) hedder SCVHOST.EXE

> Læs alle de links om SVCHOST.EXE som Microsoft har skrevet.
Med venlig hilsen Jesper G. Poulsen

Læs nu hvad Jesper skriver !!!
Der er jo forskel på SVC og SCV !
SVC skal være der.
John

Fra : N/A

Dato : 06-05-04 13:26

Fra : Kispus

Dato : 06-05-04 13:26

> Ja, nu har jeg forstået/set det. Jeg farer for hurtigt hen over det. Det
er
> sivet ind. Til h...... med alle de virusser.
> Tak for hjælpen.
>
> Mvh.
>
> Ester C.

Smiler pænt til Ester !!!
John

Fra : Frank Larsen

Dato : 07-05-04 17:34

Yderligere spørgsmål til denne tråd.
Hvordan kan det så være at dennne SVCHOST.exe kører 4-5 gange når man ser i
windowsjobliste?? kan det være rigtigt at det samme program er startet op så
mange gange????? sådan fungerer det ihvertfald på min maskine.

Frank

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-05-04 18:25

"Frank Larsen" <frank_larsen@mail1.stofanet.dk> skrev :

>Hvordan kan det så være at dennne SVCHOST.exe kører 4-5 gange når man ser i
>windowsjobliste?? kan det være rigtigt at det samme program er startet op så
>mange gange?

Det fordi flere programmer har brug for at gå på nettet, der
bliver åbnet en for hvert program.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud