Fjerne tal fra en streng i vb.net
Fra : Kim

Dato : 14-05-04 10:54

Hej
Jeg er newbie og roder rundt med at skulle fjerne tal fra en streng. (I
vb.net)
F.eks var = "streng12345" skal renses så den bliver til var = "streng"
De er ikke særlige elegante de løsninger jeg kan skrue sammen.
Så jeg tænker, der må være en pæn function til det.
Hilsen kim

Fra : Reidar Kind

Dato : 14-05-04 14:40

> [...]
> De er ikke særlige elegante de løsninger jeg kan skrue sammen.
> Så jeg tænker, der må være en pæn function til det.

Det finnes sikker en funksjon som som likner på val(), men den fant ikke jeg
med det første .. Men det du kan gjøre er følgende:
Private Sub Form_Load()
Dim i As Integer
Dim text As String
text = "034Teste430etseT"
'Fjern tall
For i = 0 To 9
text = Replace(text, CStr(i), "")
Next
MsgBox text
End Sub

Fra : Morten W. Nissen

Dato : 14-05-04 17:26

"Kim" <solv@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> De er ikke særlige elegante de løsninger jeg kan skrue sammen.
> Så jeg tænker, der må være en pæn function til det.

Jeg kan komme i tanke om to løsninger
var.replace("1","")

eller sende dem igennem en regexp.

../Morten