trådløst
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 09-05-04 13:05

Hejsa

Sidder i min have - ca 50 m fra linksys routeren - og har lige kørt en
TPtest: Selvom Airport kun har ca halvdelen af styrken, opnår jeg 95% af
båndbredden både op og ned (512/512).

Er det så fordi det trådløse (det nye extreme) er så hurtigt, at jeg
alligevel ikke med adsl'en kan udnytte den helt?

mao: Vil jeg kunne mærke det, hvis jeg forbinder til netværket?

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Steen Larsen

Dato : 09-05-04 13:22

In article <1gdiuzl.1xwejxnh8x1uuN%martin@xyzammentorp.org>,
martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) wrote:

> [...]
> alligevel ikke med adsl'en kan udnytte den helt?
>
> mao: Vil jeg kunne mærke det, hvis jeg forbinder til netværket?

G er teoretisk 54 Mbps - reelt 20 Mbps. B er 11 Mbps - reelt 5 Mbps og
din ADSL er 0.5 Mbps så der er lidt luft.
Hvis du forbinder til noget hvor du kan udnytte de 20 Mbps på dit
WLAN/LAN så vi du kunne se at mængden af data du flytter vil være
proportional med styrken af dit Airport-signal.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 09-05-04 13:44

Steen Larsen wrote:

> [...]
> WLAN/LAN så vi du kunne se at mængden af data du flytter vil være
> proportional med styrken af dit Airport-signal.

Han skal bare tilslutte denne antenne bag på hans airport:
http://www.dlink.co.uk/binaries/misc_binaries/ANT24-1500.pdf

JonB

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 09-05-04 16:33

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> Han skal bare tilslutte denne antenne bag på hans airport:
> http://www.dlink.co.uk/binaries/misc_binaries/ANT24-1500.pdf

Den blir ski svær at få ind i den bærbare

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 09-05-04 16:43

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Den blir ski svær at få ind i den bærbare

jeg mente på accesspointet :)
Men ellers kunne han da bruge den som vandrestav, eller ...
"man ved aldrig hvornår man får brug for et jernrør"

JonB

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 09-05-04 19:15

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> jeg mente på accesspointet :)
> Men ellers kunne han da bruge den som vandrestav, eller ...
> "man ved aldrig hvornår man får brug for et jernrør"

Men min linksys har skam to antenner - og en glimrende rækkevidde....

Steen Larsen bekræftede min anelse.

tak

martin

-- and don't forget to boogie