svarm, en frygtlig sygdom i akvariet.....
Fra : Christian Gundersen

Dato : 01-05-01 12:52

Mit akvarium er en 250 L's fyr.... Jeg havde masser af fisk og en pæn del
planter.

Primært havde jeg neonfisk, ca. 50
5 stk. fantomtetra
en del kobber maller og nogle xnocare.
Ellers kun et par guppyer.

Da jeg tilføjede 30 stk. neonfisk til den eksisterende besætning, gik det
hele galt....

Fiskene havde svamp (eller fik det ??).... Der gik et par dage før det gik
op for mig, hvad som egentlig var årsag til at mine fisk begyndte at dø! Så
fik jeg fat på noget medicin, hvor jeg så har fulgt instruktionen....

Nu er "kuren" ved at være færdig, men hvordan kan jeg være sikker på, at
akvariet er klar til nye fisk ??? Er der evt. nogle fisk som er gode at få
startet et akvarie op med efter sygdom ?

...:: Christian Gundersen

Fra : DJ Hupi

Dato : 02-05-01 18:17

Der skal gerne gå en måned eller lidt mere før du sætter fisk i
Da det biologiske skal opbygges igen..............
Efter en måned kan du sætte lidt nye fisk ud igen..
P:s her er en masse artikler om fisk hvis du leder lidt

(--------------------------)
MvH.
Rasmus H. Hansen
www.akvarie-galleri.dk

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 06-05-01 21:39

"DJ Hupi" <razmuz@teenz.dk> wrote in message news:9cpfig$31fn$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Efter en måned kan du sætte lidt nye fisk ud igen..
> P:s her er en masse artikler om fisk hvis du leder lidt

That's right. Husk også at skifte vand jævnligt så alt medicinen kommer ud...

Rasmus Westh - Endnu en Rasmus =]
ICQ# 54047619
www.gramsespektrum.com
Nu med nyt moderne design =]