Tag på hund!
Fra : Melanie

Dato : 14-05-04 06:37

Hej Ng

Skrev tidligere om min hund der har kastet en masse op. Hun er nu blevet
opereret og man har fjernet en pind fra maven og steraliseret hende. Hun er
ved at være på toppen igen, men hun hat tabt sig ca. 3 kg. og bør faktisk
tage ca. 5 på for at man ikke kan se hendes riben. (Hun vejer omkrig 15 kg
nu.)

Hvordan skal vi få hende til at tage på?
Fodre hende med mere foder end normalt? (Eukanuba)
Give hende leverpostejsmader ofte?
Mange hundekiks?
Eller noget helt andet?

Håber på nogen kan hjælpe.

Mvh Melanie

P.S. Tror det er et par dage siden hun sidst kastede op, og det var en meget
lille mængde, i forhold til hvad vi er van til.

Fra : Jytte

Dato : 14-05-04 08:05

Melanie wrote:
> [...]
>
> P.S. Tror det er et par dage siden hun sidst kastede op, og det var
> en meget lille mængde, i forhold til hvad vi er van til.

Hej Melanie.

Har du overvejet at fodre din hund med frisk mad?
Du kan læse om BARF fodring på www.raw4dogs.dk og www.barf.dk
De fleste hunde spiser den slags mad med god appetit og trives godt.
Prøv det.

Hilsen
Jytte

Fra : Melanie

Dato : 14-05-04 09:58

"Jytte" <vingekatten@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Du kan læse om BARF fodring på www.raw4dogs.dk og www.barf.dk
> De fleste hunde spiser den slags mad med god appetit og trives godt.

Hej Jette

Tak for rådet men..
Tja, efter at have læst lidt på siderne du skrev om, tænker jeg, at det er
da sikkert godt, men ikke lige vores stil.
Syntes det lyder meget dyrt, kompliseret og lidt barbarisk at fodre med
kaniner og lign.
Vil få min forlovede til at læse det, og se hvad han tænker.

Mvh Melanie

Fra : Claudio Adam

Dato : 14-05-04 10:46

Melanie <melanie@dinven.dk> skrev:
> [...]
>
>P.S. Tror det er et par dage siden
>hun sidst kastede op, og det var en meget
>lille mængde, i forhold til hvad vi er van til.

Giv tæven noget råt kød, eventuelt grofthakket,
lever, okse etc, den har uden tvivl brug for saft og kraft,
som tilskudsfoder,
( prøv eventuelt Technical som almindeligt hundefoder )
- samt selvfølgelig god motion

--
med venlig hilsen
Adam

Fra : Anette

Dato : 14-05-04 10:55

Hej Melanie

Dejligt at det går fremad med hende.
Lidt ufrivilligt har vores madglade Border Collie taget en hel del på og vi
arbejder nu på at få ham ned i vægt igen.
Vi fik Mickey som 6 år gammel "genbrugshund" i januar, hvor han var en smule
over sin idealvægt og det har kostet MANGE godbidder at lære hinanden at
kende. Godbidder i form af Frolic, leverstykker, hundekiks, diverse
gumleben, og frosne marvben med leverpostej når han skulle være alene. Hver
gang vi gik tur eller trænede/legede i haven, havde jeg godbidder i lommen
og gav belønning hver gang han lystrede.

Det har nu sat sig som nogle kilo for meget, hvoraf noget af det er stærkere
muskler, men vist mest fedt og det klæder absolut ikke en Border, så vi har
nu skruet ned for mængden af godbidder ( dybt uretfærdigt synes Mickey) og
op for motionen
Men måske kan du bruge ideen med "overforkælelse" med både mad, opmærksomhed
og motion i en periode, til hun er tilbage i fuld vigør.

Held og lykke med hende

/ Anette

Fra : x Vuf x

Dato : 14-05-04 21:09

Fri, 14 May 2004 07:36:51 +0200, Melanie wrote:

> [...]

>P.S. Tror det er et par dage siden hun sidst kastede op, og det var en meget
>lille mængde, i forhold til hvad vi er van til.

Måske kaster hun op, fordi hun ikke tåler rugbrød!
Det problem havde jeg for nogle år siden med en collie.

--
Mvh Sonja P. sonpetnospam@pc.dk http://www.sonpet.dk

Der findes ikke så stort et problem,
at det ikke kan løses. Citat SEJ

Fra : Melanie

Dato : 15-05-04 09:51

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospamsonpet.dk> wrote in message

> Måske kaster hun op, fordi hun ikke tåler rugbrød!
> Det problem havde jeg for nogle år siden med en collie.

> [...]

Hej Sonja

Tak for budet, men nej det er ikke derfor hun stadig kaster op.
Dyrlægen siger at når hun har kastet op så meget (mere end 3 md.)
er hun irriteret i halsen stadig og maven er ikke helt rask efter
operationen endnu. Det går meget bedre, men hun skal stille
og roligt vendes til at spise en hel potion foder pr. dag. Det holder op
efter lidt tid, og det tror jeg på, nu når det er så meget i bedring.

Mvh Melanie

Fra : x Vuf x

Dato : 15-05-04 12:35

Sat, 15 May 2004 10:51:11 +0200, Melanie wrote:
> [...]

>og roligt vendes til at spise en hel potion foder pr. dag. Det holder op
>efter lidt tid, og det tror jeg på, nu når det er så meget i bedring.

Når nu halsen er sart, var det måske alligevel en idé,
at stoppe med at gi' hende rugbrød!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-05-04 23:36

"Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Ng

Hej Melanie

Slå lidt koldt vand i blodet, så skal der nok begynde at komme lidt mere kød
på sidefjeldene. Du er vant til at se hende spise, og skille sig af med det
igen. Derfor tabte hun sig. Det som du kan se og føle, er det, der sidder
uden på ribberne. Når depoterne er tomme, så er der også en masse
smådepoter, som du ikke umiddelbart kan se, eller mærke. Dem fylder hun op,
inden hun begynder på de udvendige depoter, altså dem man normalt kaldet "
Lidt god foderstand ". Så bare hun holder det i sig, og spiser bare
nogenlunde normalt, så skal du ikke bekymre dig, det skal nok komme, selvom
jeg godt ved, du gerne vil have hende til at se godt ud hurtigt, men der er
sikkert også en god del muskelmasse der skal genopbygges, og det tager altså
lige lidt tid. Så bare glæd dig over, at du kan se din lille hund bliver
gladere for hver dag der går. Du kan sikkert også mærke, at den bliver
stærkere, for hver dag, og er det sådan, så slap du bare helt af, alt går
som det skal.

M.V.H.....Benny..