Hjælp der er hår over det hele
Fra : Gaby

Dato : 13-05-04 22:44

Hejsa NG

Vi har for knap 4 uger siden fået jordens dejligste hunmis fra et
dyreinternat. Der er hun blevet steriliseret, har fået ormekur og kur mod
lopper. Men hvor ser hun ud i sin pels. Den totter og hun fælder helt vildt.
Vi har haft en del katte i tidens løb, men jeg har aldrig oplevet noget
lignende. Vi har måttet give hende en kur mere mod orm, for vi fandt nogle
små hvide levende "pletter" ved hendes endetarm.
Kan hun stadig være inficeret med orm eller kan der være andre årsager. Vi
har kigget pelsen efter og udover at den totter, er der ikke sår eller andre
underlige ting.
Hun virker sund og rask - er vild og legesyg og utrolig social og kælen. Hun
spiser normalt og kommer af med det hun skal. Hun får eukanuba til katte
over 1 år.

Mange varme hilsner fra en meget bekymret "mor"

Gabrielle

Fra : Jane

Dato : 14-05-04 08:56

Gaby skrev i <news:40a3ec1d$0$196$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> mod lopper. Men hvor ser hun ud i sin pels. Den totter og hun fælder
> helt vildt. Vi har haft en del katte i tidens løb, men jeg har aldrig

Kunne det være årstiden? Min kat er også ved at skifte til
sommerpels og det betyder hun fælder helt vildt.

Jane

Fra : Ragna

Dato : 14-05-04 09:01

Gaby skrev:
>Vi har måttet give hende en kur mere mod orm, for vi fandt nogle
>små hvide levende "pletter" ved hendes endetarm.

Det lyder som bændelorm. Var I opmærksomme på, at ikke alle ormemidler er
virksomme overfor netop den slags orm?

Med hensyn til pelsen, så har vi altid givet vores katte gærpiller med godt
resultat.
Pillerne kan købes i alle supermarkeder eller hos Matas under navnet ølgær.

Held og lykke med den lille dame!

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Gaby

Dato : 15-05-04 17:32

Hej :0)

Hun har jo været inde i et bur uden at kunne komme ud dengang på
pensionatet - og hun har faktisk været der over en måned (hvilket vi jo ikke
kan begribe da hun bare er SÅ dejlig). Så det har vi godt nok overvejet
måske var en rimelig faktor i alt fælderiet - at hun nu er inde og ude og
dermed får masser af lys og sol. Vi var bare bange for at der måske skulle
være noget i det som ikke var normalt, idet ingen af de nu hedengangne katte
har set sådan ud når de fældede.

Mht. orm så gav vi hende noget panacur-pasta (vi opgav med pillerne for dem
kunne vi ikke få i hende selvom ALT blev afprøvet) og har ikke set orm
siden, så vi håber at det er forbi.
Vi vil prøve med gærtabletter - det lyder som en god ide.

Tak for jeres svar og gode ønsker

Varme hilsner og MIAU
Gabrielle og Miv

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 18-05-04 06:06

> [...]
> over 1 år.
>
> Mange varme hilsner fra en meget bekymret "mor"

Kære Gabrielle

For ca. 6 uger siden fik vi også en kat fra et dyreinternat, og hans pels
var (og er stadig lidt) også fuldstændig håbløs. Skaldede pletter på
størrelse med 5-kroner og masser af løse hår. På internatet fik jeg at vide,
at han var blevet bragt ind af en dame, der gennem et stykke tid havde set
ham omkring sit hus (landejendom), og hun havde set ham spise fuglefrø i
mangel på andet, og de to første dage på internatet havde hans afføring
bestået af fuglefrø og småsten. Derfor har jeg simpelthen taget hans
manglende pels som udtryk for særdeles mangelfuld kost i længere tid
eventuelt kombineret med loppeeksem. Pelsen er lige så stille ved at dukke
frem på de nøgne pletter, og som med din kat har han også hele tiden virket
sund & rask.

Jeg tror ikke, du skal bekymre dig for meget over din nye kats pels, for I
passer jo godt på hende, så den skal nok vokse ud igen. Hvis vi mennesker
sulter, giver vores kroppe sig også til at prioritere "opgaverne", og hår &
negle står meget langt nede på listen.

Mvh. og held & lykke fra Camilla

Fra : Gaby

Dato : 18-05-04 18:59

Hej Camilla
Tusind tak for dit svar - selom det er træls for jeres lille mis, så har det
nu beroliget mig ikke så lidt at læse det du skrev.
Miv's pels er blevet pænere - desværre er hun lige blevet overfaldet af en
stor dum hankat som har bidt hende i halen så blodet flød. Heldigvis er der
ikke sket andet, men ondt det har hun den lille stakkel.

Alt mulig held og lykke med jeres lille mis

Lyse og varme hilsner
Gabrielle

Fra : Ragna

Dato : 18-05-04 20:10

Gaby skrev:
>Miv's pels er blevet pænere - desværre er hun lige blevet overfaldet
> af en stor dum hankat som har bidt hende i halen så blodet flød.
>Heldigvis er der ikke sket andet, men ondt det har hun den lille stakkel.

Hej Gabrielle!

Husk at holde godt øje med såret, for bidsår hos katte kan let sætte sig til
en meget smertefuld byld.
Da vores hankat engang blev bidt, fik vi noget antibiotika hos dyrlægen for
at forebygge bylder.
Måske skulle du prøve at ringe til dyrlægen i morgen og spørge ham til råds;
det plejer ikke at koste noget.

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Gaby

Dato : 23-05-04 21:26

Hej Ragna

Vi har været ved dyrlæge med hende og heldigvis for det, for hun havde
allerede dannet en byld hvor materien bare væltede ud. Hun fik en
indsprøjtning og så nogle tabletter.
Så nu har vores lille tiger det godt igen - heldigvis

Mange lyse hilsner
Gabrielle

Fra : Ragna

Dato : 24-05-04 09:03

Gabrielle skrev:
> [...]
>indsprøjtning og så nogle tabletter.
>Så nu har vores lille tiger det godt igen - heldigvis

Det var godt, at I var opmærksomme på problemet og fik hende til dyrlæge i
tide, for den lille fyr har bestemt ikke brug for flere problemer.
Vi har selv erfaringer med en byld på halen, da vores Fufu var blevet bidt
på det yderste af halen og havde dannet en grim byld, før vi fik ham.
Så han kom af sted til vagtdyrlægen den samme aften, som vi havde fået ham,
og hun frygtede, at det måske kunne blive nødvendigt at amputere de yderste
haleled. Heldigvis klarede vi det uden, men han måtte på mange smertefulde
besøg hos dyrlægen, før han blev erklæret rask. Hvis du har tid og lyst, kan
du læse om ham under min profil, som du finder ved at klikke på min
signatur.

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Gaby

Dato : 25-05-04 22:17

> [...]
kan
> du læse om ham under min profil, som du finder ved at klikke på min

Hej igen

Nej hvor er han smuk :0)

Vores lille Miv er kommet sig helt - med kun et dyrlægebesøg - heldigvis -
selvom det er en skøn dyrlæge vi har fundet her i vores nye by.
Miv fælder heller ikke så meget mere - faktisk fik hun ros for sin fine pels
og sit fine ydre af dyrlægen, så det var jo dejligt.

Mange varme hilsner og miau
Gabrielle og Miv