Bruge flere ISP'er på en gang?
Fra : Chewie

Dato : 13-05-04 22:49

Hej..

Jeg har lige et par spørgsmål...

Lad os nu sige at jeg både har Stofa-kabel internet (1 Mbit) og TDC ISDN (1 Mbit)...

Med to netkort i computeren, kan man så bruge begge ISP'er på én gang?
Og hvis man kan, giver det så dobbelt båndbredde?
Og hvordan gør man? (Jeg bruger Win XP)

Mvh.
Chewie

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 13-05-04 23:14

Chewie wrote:
> [...]
>
> Med to netkort i computeren, kan man så bruge begge ISP'er på én gang?

Ja.

> Og hvis man kan, giver det så dobbelt båndbredde?

Nej.

> Og hvordan gør man? (Jeg bruger Win XP)

F.eks. via routing.

Et åbent spørgsmål:
hvordan laver man egentligt policy routing på en Windows XP?

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : René Jensen

Dato : 13-05-04 23:34

Chewie wrote:
> ... TDC ISDN (1 Mbit) ...

Hmm ... er du sikker på at du ikke har et abonnement med xDSL linie
tilsluttet? ISDN understøtter max. 128kbit.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-05-04 23:38

On Fri, 14 May 2004 00:33:47 +0200, René Jensen
<not4u2know@privacy.org> wrote:

> ISDN understøtter max. 128kbit.

Du tænker på ISDN2. ISDN kan godt være 1920 Kbps fuld duplex
(ISDN30, altså 30 kanaler á 64 Kbps). Det er bare ikke særlig
økonomisk attraktivt at køre Internet på den måde.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : René Jensen

Dato : 14-05-04 10:15

Asbjorn Hojmark wrote:
> Du tænker på ISDN2. ISDN kan godt være 1920 Kbps fuld duplex
> (ISDN30, altså 30 kanaler á 64 Kbps). Det er bare ikke særlig
> økonomisk attraktivt at køre Internet på den måde.

Ok.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 14-05-04 11:22

chewie@mailme.dk (Chewie) wrote in

> [...]
>
> Med to netkort i computeren, kan man så bruge begge ISP'er på én
> gang? Og hvis man kan, giver det så dobbelt båndbredde?

Prøv at kigge på den her:

http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=34&scid=29&prid=589

Den lader dig bruge to forskellige internet-forbindelser samtidig.
Forudsay naturligvis, at de begge anvender en af de opkoblingsformer,
som routeren kan anvende.

Det er noget i den stil du mener?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Kas.

Dato : 14-05-04 12:14

"H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at kigge på den her:
>
> http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=34&scid=29&prid=589

Eller se denne router fra Xincom: http://www.xincom.com/twr502.html

Kasper

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 19-05-04 17:26

"Kas." <no@spam.dk> wrote in news:40a4aa03$0$259
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Eller se denne router fra Xincom: http://www.xincom.com/twr502.html

Damn, den understøtter heller ikke PPPoA (Cybercity). :-/

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Morten Davidsen

Dato : 19-05-04 17:32

> Damn, den understøtter heller ikke PPPoA (Cybercity). :-/
Og???
Du har jo heller ikke tænkt dig at sætte den direkte til en TDC-forbindelse
for eksempel?
Du skal jo have et ADSL-modem i mellem dit KAP-stik/telefonstik på væggen og
RJ-45 stikket i Xincom'en .. om det så hedder et Speedstream ADSL modem
eller en Zyxel router (med indbygget ADSL modem) kan jo være lige meget?!

/MD

Fra : Chewie

Dato : 20-05-04 10:17

chewie@mailme.dk (Chewie) wrote in message news:<9ec5c479.0405131349.729d1936@posting.google.com>...
> [...]
>
> Med to netkort i computeren, kan man så bruge begge ISP'er på én gang?
> Og hvis man kan, giver det så dobbelt båndbredde?

Jeg takker mange gange for svarene

Og som side bemærkning...
Jeg tænkte mig ikke om...
Jeg mener selvfølgelig TDC ADSL *rødme*