ABS II
Fra : Bean

Dato : 13-05-04 22:15

Hvad er dette på et Soltek bundkort??

Problemet er at bundkortet måler temperaturen på ABS II, og finder at den
kommer over 80 grader. Når den så når op på 85 grader slukker maskinen
simpelthen ned, hvor efter man først kan starte op igen efter et stykke tid.

Nogen der ved hvad det er, CPU temp. bliver målt til 51, og systemet til 34
grader, det skulle jeg mene er meget almindeligt for en AMD 2200+

Benny

Fra : Thomas Hansen

Dato : 14-05-04 06:17

On Thu, 13 May 2004 23:14:53 +0200, Bean <the-bean(remove)@dbmail.dk>
wrote:

> [...]
> 34
> grader, det skulle jeg mene er meget almindeligt for en AMD 2200+

Hej Benny

ABS står for anti burning shield. Det er navnet for den on-die temperatur
diode som sidder i cpuen.
Den temperatur du aflæser på 51 er fra dioden i soklen under cpuen. ABS
aflæsningen skulle være mere præcis.
Så du har et temperatur problem, eller et aflæsnings problem.
Tjek først at køleren sidder ordenligt. Hvis den gør det er der følgende
af gøre. Start med at clear cmos. Det kan nogle gange nulstille en
fejlaflæsning. Hvis det ikke hjælper så prøv at opdatere biosen. Hvis det
heller ikke hjælper så er der kun RMA tilbage.

--
/Thomas Hansen - Valby

"Jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive!"

Fra : Bean

Dato : 14-05-04 19:51

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.danmark> skrev i en meddelelse
newsr7y4xskx1wmxlt@news.inet.tele.dk...

> [...]
>
> --
> /Thomas Hansen - Valby
>
> "Jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive!"

Takker for svaret.