Hvilken switch?
Fra : Anders Ebbesen

Dato : 01-05-01 12:11

Halløj!

Skal bruges en 8-ports switch.

Hvilken giver den bedste pris/performance ratio?

Skal bruges til hjemmenetværk, dvs. non-critical.

På forhånd tak,

--
Anders Ebbesen
Freelance Webudvikler

Fra : KlausF

Dato : 01-05-01 12:33

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
> Halløj!

Halløjsasa!

> Skal bruges en 8-ports switch.
> Hvilken giver den bedste pris/performance ratio?

Nu er vi altså nede i nogle bebøb, hvor selve udregningerne ikke vil
kunne betale sig i forhold til det beløb du giver.

> Skal bruges til hjemmenetværk, dvs. non-critical.

Så skal det vel bare være så billigt som muligt, og med en vis grad af
support?

F.eks:
http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-sw/netswsoho/netdldes-1008d.htm

vil vel kunne bruges!

Det er faktik svært at finde 8-ports switche til under 8-900 kroner.

> På forhånd tak,

Det var så lidt.

> --
> Anders Ebbesen
> Freelance Webudvikler
> http://www.ebbesen.org | anders@ebbesen.org

Mvh
Klaus Franzmann

--
Rusted and ropy. Dog-eared old copy.
Vintage and classic, or just plain Jurassic:

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 01-05-01 12:48

"KlausF" <kf@dane.dk> wrote in message
> "Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
>
> Nu er vi altså nede i nogle bebøb, hvor selve udregningerne ikke vil
> kunne betale sig i forhold til det beløb du giver.

Hæhæ, okay..

> Så skal det vel bare være så billigt som muligt, og med en vis grad af
> [...]

Den ser god ud, og er 100 kroner billigere end listet ved edbpriser.dk!

RubyTech har også en switch, SH-8008RM, til 790, men det er en god ide at
give de 100 dask ekstra for en D-Link?

Er det en god idé at køre med switch, eller kan man ligeså godt køre med en
hub (når det drejer sig om et så lille netværk)?

Fra : KlausF

Dato : 01-05-01 12:54

> [...]
edbpriser.dk!

> RubyTech har også en switch, SH-8008RM, til 790, men det er en god ide

Kender ikke Rybytech.

> Er det en god idé at køre med switch, eller kan man ligeså godt køre
med en
> hub (når det drejer sig om et så lille netværk)?

Det er en god ide!

Fra : Peter Bleiken

Dato : 01-05-01 15:48

On Tue, 1 May 2001 13:53:35 +0200, "KlausF" <kf@dane.dk> wrote:

>Kender ikke Rybytech.

http://www.rubytech.dk/

deres produkter er ganske udmærket, har selv prøvet deres pci netkort,
pcmcia netkort samt 8port switch. Diverse blade har også anmeldt dem
med positive resultater.

/Peter Bleiken
http://www.bleiken.com/

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 02-05-01 15:33

Anders Ebbesen wrote:

> RubyTech har også en switch, SH-8008RM, til 790, men det er en god ide at
> give de 100 dask ekstra for en D-Link?

Der er en test af RubyTech´en hér:
http://www.itsvar.dk/artikler/textversion.asp?artikel_id=1944

Det ser jo ikke ringe ud, så det er vel bare at tage dén du kan få
billigst.

   Venlig hilsen
      Henrik

Fra : Olaf Tehrani

Dato : 06-05-01 01:59

Forskellene mellem hubs og switches er, at hubs broadcaster, og at de ikke
kan køre fuld duplex.
Mvh. Olaf Tehrani

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-05-01 13:04

http://www.intel.com/network/smallbiz/inbusiness_switches.htm
http://www.netgear.com/product_view.asp?xrp=3&yrp=7&zrp=52

> Hvilken giver den bedste pris/performance ratio?

Hvad mener du? Skal det bare være så billigt som muligt, så find
det billigste du kan på fx. edbpriser.dk.

-A

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 01-05-01 22:18

> http://www.netgear.com/product_view.asp?xrp=3&yrp=7&zrp=52

Findes der en dansk forhandler af NetGear switchen, eller skal man have fat
i en distributør?
Jeg synes det er lidt underligt at www.edbpriser.dk bringer en anmeldelse af
et produkt der ikke er i deres database...

--
Jimmy Nielsen

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 02-05-01 00:20

Jimmy Nielsen wrote:

> Findes der en dansk forhandler af NetGear switchen, eller skal man have fat
> i en distributør?

www.proconsult.dk - De sægler NetGear produkternet. De yder en KANON god
service, det er ihvertfald hvad jeg har erfaret.

Kører selv med FS105, og har absolut intet at klage over.

--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 02-05-01 19:03

"Simon D. Hansen" <Sputte@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> www.proconsult.dk - De sægler NetGear produkternet. De yder en KANON god
> service, det er ihvertfald hvad jeg har erfaret.
>
> Kører selv med FS105, og har absolut intet at klage over.

Tak for det.

Er det ikke noget med at NetGear switchen er helt lydløs - modsat en del
andre billige switche?

-- Jimmy Nielsen

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 02-05-01 19:10

Jimmy Nielsen wrote:

> Tak for det.

Det var så lidt

> Er det ikke noget med at NetGear switchen er helt lydløs - modsat en del
> andre billige switche?

Min siger ingenting, men det skyldes at der er extern strømforsyning.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-05-01 00:25

On Tue, 1 May 2001 23:18:27 +0200, "Jimmy Nielsen"
<jimmy-nNOSPAM@email.dk> wrote:

> Findes der en dansk forhandler af NetGear switchen, eller skal man have fat
> i en distributør?

Proconsult forhandler det. NemComputer gør også.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/