Skal lige af med noget!
Fra : Ditte Hansen

Dato : 13-05-04 20:03

Hej

Er det bare mig der er forarget?
Min søster har lige fået seks kattekillinger........
Havde de været hjemme var de fem blevet druknet, eller på anden måde
aflivet.
Nu er der en kat mere der er med killinger, der ryger alle på nær en.
Jeg mener ikke det er en måde at holde kat på, heller ikke på landet!

Nu ævler min søster så om, at sådan er det på landet, og at der ikke er råd
til at sterilisere dem alle.
Men hvis hun nu fik startet med at steriliseret hunkattene af det kuld på 5
hun fik sidste sommer (fik af nogle venner, så de kunne få katte), så var
hun jo fri for bøvlet nu.

Argh! Jeg synes det er for plat.
Jeg har selv to katte i lejlighed. Men helt ærligt, synes jeg ikke man skal
få katte på landet, for bare at slå den ihjel.

Sorry, jeg skulle lige læsse en masse af.

Hilsen Ditte

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 13-05-04 20:07

"Ditte Hansen" <ditte--@bog.dk> wrote in message
> [...]
skal
> få katte på landet, for bare at slå den ihjel.
>
> Sorry, jeg skulle lige læsse en masse af.

Ud over at det er grotesk dyrehold, så er det ikke lovligt at aflive dem
selv på den måde

Nina

Fra : Ditte Hansen

Dato : 13-05-04 20:10

> Ud over at det er grotesk dyrehold, så er det ikke lovligt at aflive dem
> selv på den måde
>
> Nina

Hej Nina

Har du en hjemmeside, eller en paragraf?
Bare for at kunne bevise min ret.

Hilsen Ditte

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 13-05-04 20:39

> Hej Nina
>
> Har du en hjemmeside, eller en paragraf?
> Bare for at kunne bevise min ret.
>
> Hilsen Ditte

Ja da :)
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19910038630-REGL

Kapitel 2

Aflivning, operative indgreb og lign.

§ 13. Den, der vil aflive et dyr, skal sikre sig, at dyret aflives så
hurtigt og så smertefrit som muligt. Aflivning ved drukning må ikke finde
sted.

Og så er der også en lov om HVEM der må aflive dyr og i hvilken situation.
Men den kan jeg altså ikke rigtig hitte. Den er helt sikkert på
www.retsinfo.dk ... men der er sikkert også en her i gruppen der lige har et
link liggende til lejligheden :)

Hilsen Nina

www.tendertribes.dk

Fra : Ditte Hansen

Dato : 13-05-04 20:52

> [...]
>
> § 13. Den, der vil aflive et dyr, skal sikre sig, at dyret aflives så
> hurtigt og så smertefrit som muligt. Aflivning ved drukning må ikke finde

Tak for hjælpen *S*

Fra : zasha

Dato : 13-05-04 22:38

"Ditte Hansen" <ditte--@bog.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for hjælpen *S*

Hov hov....læs lige loven igen, og ikke at jeg er fortaler for aflivning,
men....

Men man må gerne selv aflive killinger ... sålænge de ikke har fået øjne :(

Jeg har selv en veninde der afliver killinger i en uendelighed og jeg kan
ikke diskutere emnet med hende, for hun påberåber sig også "at sådan gør man
på landet"

Jeg kontaktede Kattens Værn, der fortalte mig at hun handler fuldt lovligt
hvis killingerne som sagt aflives før de får øjne. Jeg ved ikke hvordan hun
gør det, og måske vil jeg heller ikke vide det :(

Men juridisk set, kan man ikke komme efter folk, der afliver
killinger...uanset hvor forkert vi synes det er...

Til info, så aflives der også et UTAL af højdrægtige dyr i
landbrugsindustrien (køer, heste mv) hvor det ofte næsten fuldbårne foster
så langsomt kvæles til døde i moderdyret....jaja, vi mennesker er sandelig
rare mod vores medskabninger :((
--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi, der sidder og bander noget så
vederstyggeligt og tilmed næsten spytter på gulvet af afmagt....

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-05-04 23:33

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> jaja, vi mennesker er sandelig
> rare mod vores medskabninger :((

Og for den sags skyld også mod vor egen race med alle de aborter der bliver
foretaget.

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jokerman

Dato : 15-05-04 10:43

"Ivan V. Klattrup" <ivanklattrupnospamming@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:40a3f7ac$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Og for den sags skyld også mod vor egen race med alle de aborter der
> [...]

Hvor kom den fra?
Abort er ikke mord. Så fat det dog!!!

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-05-04 08:29

Heidi skrev
<Men man må gerne selv aflive killinger ... sålænge de ikke har fået øjne
:( >

Ja det må man, men _ikke_ ved drukning.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Katrine Nederby

Dato : 14-05-04 08:58

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men man må gerne selv aflive killinger ... sålænge de ikke har fået øjne
:(

Helt nøjagtigt siger loven:
-----------
Bekendtgørelse om slagtning og aflivning af dyr
Kap. 4
§ 13
Slagtning eller aflivning af enhovede dyr, kvæg og strudsefugle må kun
foretages af dyrlæger, slagtere, personer med jagttegn eller andre personer,
der har modtaget uddannelse i slagtning eller aflivning.
Stk. 2. Aflivning af hunde og katte må kun foretages af de i stk. 1 nævnte
personer.
Stk. 3. Stk. 2 gælder ikke aflivning af hundehvalpe og kattekillinger, der
sker i umiddelbar tilslutning til fødslen og ikke senere end en uge efter
fødslen. Aflivning ved drukning må ikke finde sted.
----------

Ditte: De relevante love og bekendtgørelser kan findes her på Dyrenes
Beskyttelses hjemmeside:
http://shor.ter.dk/507503603

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 13-05-04 21:44

Dyrenes Beskyttelse's hjemmesider fortæller alt om lovgivning vedrørende
dyr/katte og i øvrigt også hvordan
man "holder kat" på en ordentlig måde
http://makeashorterlink.com/?N2E231BE5

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Helle

Dato : 13-05-04 20:09

> [...]
skal
> få katte på landet, for bare at slå den ihjel.
>
> Sorry, jeg skulle lige læsse en masse af.

Jeg er fuldstændig enig med dig!

Mvh Helle

Fra : Leyna

Dato : 13-05-04 22:28

On Thu, 13 May 2004 21:02:40 +0200, "Ditte Hansen" <ditte--@bog.dk>
wrote:

>Nu ævler min søster så om, at sådan er det på landet, og at der ikke er råd
>til at sterilisere dem alle.

Jamen så kan du fortælle hende at jeg bor på landet med to
neutraliserede hunkatte, en neutraliseret hankat og en halvstor
killing (også en hankat) som skal neutraliseres når der kommer lidt
penge i kassen.
Der er overskudskatte nok... også på landet!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk