varmeproblemmer med p4pe/ge bundkort
Fra : danni plougmann

Dato : 13-05-04 18:15

mit system som nu
P4 2.4c 533 fsb med mist black silence 19 db. køler 28 idle 35-27 load.
asus p4s8x
2 stk kingston 512 mb blokke
hercules radeon 9700 pro
cheiftec 360w psu.

jeg ville prøve at clocke min cpu til 3.0ghz så jeg har lige klunset et
p4pe/ge bundkort, de skulle være lidt mere egnet til overclocking.
med p4s8x bundkorttet kan jeg ikke låse agp/pci bus hastigheden, jeg vil
nødig til at clocke min harddiske ovs..

problemmet er at cpuen bliver alt for varm med p4pe bundkortet, omkring de
50 grader.
så snart windows starter op, så får jeg blå skærm.
"den skriver noget om at får at forhindre beskadligelse af computeren"

jeg har prøvet meget, underclocking, 2 cpu kølere min Mist og p4 retail
køleren, kølepasta arctic silver 5.
har tjekket om køleren sidder ordenligt fast og om plastiks soklen sidder
løs på nogen måder.

jeg sad og tumlede med det hele aftenen igår og jeg gav til sidst op og smed
p4s8x'eren tilbage i kabinettet.

/mvh danni.