Jernsvelle-træk
Fra : Jimmy

Dato : 13-05-04 16:49

Hej

Jeg fik at vide i dag, at stærke hunde, som f.eks. Amstaff, har godt at at
trække jernsveller for at blive stærke.

Det skulle være decideret sundt, specielt når man sammenlignede med motion
som løb og cykling.

Dette lyder i mine ører helt vanvittigt, da jeg forestiller mig at tunge
træk er opslidende for ledene.

Nogen der ved noget om det?

Mvh
Jimmy

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-05-04 08:57

On Thu, 13 May 2004 17:49:25 +0200, "Jimmy"
<nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote:

> [...]
>som løb og cykling.
>
>Dette lyder i mine ører helt vanvittigt, da jeg forestiller mig at tunge

der er skrevet lange bøger om emnet, og hvis man ikke har 100% styr
over det, hvor meget den må trække, hvor langt, i hvilken alder,
hvornår den er træt uden at man kan se det på den, hvilken mad og
hvornår osv osv så vil det slide på hunden og afkorte dens levetid,
men hvis man har helt tjek på det hele så er det jo ligesom når vi
andre går i motionscenter, men ellers vil det være sundere at gå en
lang tur med sin hund,

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Jimmy

Dato : 14-05-04 19:06

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

> [...]
> men hvis man har helt tjek på det hele så er det jo ligesom når vi
> andre går i motionscenter, men ellers vil det være sundere at gå en

Oki doki - Giver god mening.

Takker,
Jimmy

Fra : JBH

Dato : 13-05-04 21:05

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som løb og cykling.
>
> Dette lyder i mine ører helt vanvittigt, da jeg forestiller mig at tunge

Næh, ikke specielt. Jeg har hørt om en som brugte bildæk på samme måde som
du beskriver, til "styrketræning" af bagpartiet på en hund.

Jeg anser nu risikoen for at der sker en skade på hunden som meget stor, da
de tit og ofte bliver smerte immune når de opildnes kraftigt, og derfor ikke
selv stopper før der sker skader.

mvh
JBH