Hans wrote:
>> Hvis den udgående SMTP-server reelt svarede "relaying denied",
>>ville jeg forvente, at Outlook kom med en fejlbesked allerede ved
>>afsendelsen - og at mailen så ikke ville stå som afsendt. (Men måske
>>er mine forventninger til Outlook ikke korrekte).
>
> Hvis mailserveren er på lokalnettet i et firma vil du få fejlmeddelelsen
> inden mail'en bliver sendt, men ikke med en ekstern server.
Er det en Outlook-specialitet? I begge tilfælde er det jo den
SMTP-server, som Outlook afleverer posten til, det svarer således (og
ikke en SMTP-server senere i systemet).
Outlook "planter" selv beskeden fra "Systemadministrator" i
indbakken. Når jeg på den indgående post-server forsøger at forwarde en
kopi af personens post til mig selv, får jeg ikke kopi af disse
fejlmeddelelser.
> Du bliver nødt til at ændre SMTP-serveren, så den passer med det abonnement
> du har privat, eller køre med to konti og skifte imellem dem,
Ja, det var strengt taget også det, jeg mente med "Der er opsat to
konti med forskellige afsender-SMTP'er".
I øvrigt kører det jo (i hvert fald i ét forsøg) som det skal, når vi
nedlægger og genopretter kontoen i Outlook.
Jeg har en fornemmelse af, at Outlook husker mere end den skal, og
forsøger at bruge en forkert SMTP-server...
- Løsningen bliver nok at lægge en lille SMTP-server på en maskine,
som medarbejderen kan VPN'e til hjemmefra, når der skal sendes fra Outlook.
M.v.h.
Jonathan
--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/