"Terkel i knibe" på pirat-DVD ??
Fra : Thomas H.

Dato : 13-05-04 08:10

Jeg hørte om nogen, der havde fået fat i et "Terkel i knibe" DVD-rip, og
hvis man kigger på eMule/eDonkey er der adskillige hits*, hvordan hulen er
det muligt? Det er sgu da ikke meget mere end en måned side den havde
biografpremiere, og der er ikke engang nogen dato på hvornår den skulle
komme på DVD.

* Nej jeg henter den ikke, tør ikke, vil ikke

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 13-05-04 10:55

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message
> [...]
> det muligt? Det er sgu da ikke meget mere end en måned side den havde
> biografpremiere, og der er ikke engang nogen dato på hvornår den skulle

Det er vist en såkaldt DVD Screener, ved ikke hvad det præcis er. Nogen der
ved det?

> * Nej jeg henter den ikke, tør ikke, vil ikke

Heller ikke mig, det ville være synd!

Fra : Kim2000

Dato : 13-05-04 11:05

Efter hvad jeg har lod mig fortælle, så er filmruller idag erstattet af
dvd'er til biograferne, så mon ikke det blot kræver en enkelt korrupt ansat.

mvh
Kim

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-05-04 11:27

Kim2000 wrote:

> Efter hvad jeg har lod mig fortælle, så er filmruller idag erstattet af
> dvd'er til biograferne, så mon ikke det blot kræver en enkelt korrupt ansat.

LOL... Nej, dvd'en har endnu ikke erstattet filmrullen :)

En screener-dvd er som regel noget der sendes til nogen der skal vurdere
filmen på en eller anden måde. F.eks. slap der screener dvd'er ud med
FOTR og TTT, som ellers kun var tiltænkt Oscar-akademiet.

/David

Fra : Thomas H.

Dato : 13-05-04 11:32

> En screener-dvd er som regel noget der sendes til nogen der skal vurdere
> filmen på en eller anden måde.

Ahh på den måde, så er det nok sådan det hænger sammen.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-05-04 11:36

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> En screener-dvd er som regel noget der sendes til nogen der skal
> vurdere filmen på en eller anden måde. F.eks. slap der screener dvd'er
> ud med FOTR og TTT, som ellers kun var tiltænkt Oscar-akademiet.

Sært. Når man kun uddeler dem til alle nulevende, der på et eller
andet tidspunkt har været nomineret til en Oscar, så burde man da have
styr på dem.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-05-04 11:56

Hej!

"Peter B. Juul" wrote:

> Sært. Når man kun uddeler dem til alle nulevende, der på et eller
> andet tidspunkt har været nomineret til en Oscar, så burde man da have
> styr på dem.

Der kan jo ske 117 ting såsom en skive kunne gå tabt i posten og/eller der kunne
ske indbrud... Se bare hvad der skete med Pamela Andersons "hjemmevideo"

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 13-05-04 12:31

In news:40A35442.ABBF025C@tdcadsl.dk,
Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> typed:

> Der kan jo ske 117 ting såsom en skive kunne gå tabt i posten
> og/eller der kunne ske indbrud... Se bare hvad der skete med Pamela
> Andersons "hjemmevideo"

Jeg har læst at et medlem af akademiet er blevet afsløret i at
distribuere et stort antal film, som han havde fået tilsendt til
screening.

Mikkel

Fra : Peter Heide

Dato : 13-05-04 19:54

> Jeg har læst at et medlem af akademiet er blevet afsløret i at
> distribuere et stort antal film, som han havde fået tilsendt til
> screening.

Right.

Han "lånte" sine kopier ud til en ven, der rippede hele
baduljen så de lå til fri afhentning på nettet nogle uger
efter.

Såvidt jeg kan huske var det vhs-screener og ikke dvd
der blev uddelt til akademiets oldinge i 2003.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 13-05-04 21:06

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message

> Right.
>
> Han "lånte" sine kopier ud til en ven, der rippede hele
> baduljen så de lå til fri afhentning på nettet nogle uger
> efter.

Han var fandme ikke en særlig god ven.

/Jacob

--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : Ole Kofoed

Dato : 13-05-04 12:06

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse...

> Sært. Når man kun uddeler dem til alle nulevende, der på et eller
> andet tidspunkt har været nomineret til en Oscar, så burde man da have
> styr på dem.

Så vidt jeg husker er der over 5000 medlemmer af akademiet, så det kan ikke
være et krav man er tidligere Oscar nomineret for at blive optaget som
medlem.

Mvh.

Ole

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-05-04 13:34

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> writes:

> Så vidt jeg husker er der over 5000 medlemmer af akademiet, så det kan ikke
> være et krav man er tidligere Oscar nomineret for at blive optaget som
> medlem.

Hm.

Ja, lidt leg med
http://www.imdb.com/Sections/Awards/Academy_Awards_USA/2004
afslører, at der var 162 unikke nominerede i år.

Med det antal vil det tage knap 31 år at nå 5000 + lidt mere
pga. folk, der nomineres flere gange.

Nej, det er næppe alle 5000, der har været nomineret engang, men
rigtig, rigtig mange af dem har. Det kan du godt regne med.

--
Peter B. Juul, o.-.o "How do I love thee? Let me count the ways:
The RockBear. ((^)) one one-thousand,

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 13-05-04 13:38

In news:m2pt98sdzm.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk,
Peter B. Juul <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> typed:
> Nej, det er næppe alle 5000, der har været nomineret engang, men
> rigtig, rigtig mange af dem har. Det kan du godt regne med.

Men hvordan er reglerne for optagelse?

Mikkel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-05-04 14:32

Mikkel Møldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> writes:

> Men hvordan er reglerne for optagelse?

Aner det ikke. Ved kun, at alle nominerede automatisk bliver
medlemmer.

Fra : Thomas

Dato : 13-05-04 16:04

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2brkssb9w.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Aner det ikke. Ved kun, at alle nominerede automatisk bliver
> medlemmer.

Jeg er nu ellers ret overbesvist om, at det er alle _vinderne_ der
bliver medlemmer... But I could be wrong!

..Thomas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-05-04 17:42

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> writes:

> Jeg er nu ellers ret overbesvist om, at det er alle _vinderne_ der
> bliver medlemmer... But I could be wrong!

Could be. May not be.

Det er ikke til at gennemskue via Google, i hvert fald. Det nærmeste
vi kommer er: "Membership in the Academy is by invitation of the Board
of Governors and is limited to those who have achieved distinction in
the arts and sciences of motion pictures"

--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaquiden Romeo."

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 13-05-04 22:36

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2y8nwqnxl.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> [...]
> of Governors and is limited to those who have achieved distinction in
> the arts and sciences of motion pictures"

Det ligner noget fra den oficielle side:

"Membership in the Academy is by invitation of the Board of Governors and is
limited to those who have achieved distinction in the arts and sciences of
motion pictures. Some of the criteria for admittance are: film credits of a
caliber which reflect the high standards of the Academy, receipt of an
Academy Award nomination, achievement of unique distinction, earning of
special merit, or making of an outstanding contribution to film.
Members represent 14 branches - Actors, Art Directors, Cinematographers,
Directors, Documentary, Executives, Film Editors, Music, Producers, Public
Relations, Short Films and Feature Animation, Sound, Visual Effects and
Writers.

A candidate for membership in the Academy must be sponsored by at least two
members of the branch for which the person may qualify. Each proposed member
must first receive the favorable endorsement of the ap-propriate branch
executive committee before his or her name is submitted to the Board of
Governors for its approval"

Jeg tolker det som at man nominering bare er et kritierie for optagelse.

--
Leg lader sig ikke fornægte. Man kan fornægte næsten alle abstrakte
begreber, som skønhed og ret, sandhed og godhed, ånd og gud. Man kan

Fra : Mr bob

Dato : 13-05-04 13:47

Jeg har set den udgave du her taler om, og det er i dvd kvalivarer, det er
jo nok bare, som i de fleste tilfælde, en kurrupt medarbejder.
i dag tager det jo ikke synderligt lang tid at kopiere en film, med en
bærbar med dvd drev!!!

> LOL... Nej, dvd'en har endnu ikke erstattet filmrullen :)

Dog er der film fremvisere under udvikling som bruger en disc i stedet for
de "gamle" (læs: nuværende) ruller! prøblemet har imedlertid været at der
ikke har været nok plads på diskene, det er der nu!

> En screener-dvd er som regel noget der sendes til nogen der skal vurdere
> filmen på en eller anden måde. F.eks. slap der screener dvd'er ud med
> FOTR og TTT, som ellers kun var tiltænkt Oscar-akademiet.

Oscar akademiet har lavet nogle forsøg med at lave en slags id prik på de
screeners der bliver sendt ud, sådan at der et bestemt sted på filmen kommer
en prik på et bestemt tidspunkt, ud fra en timekode kan man så e hvor filmen
kommer fra. problemet er bare at man så i givet fald bare skal bruge filmen
fra 2 forskellige screeners, og så finde prikken og kopiere det lille stykke
over så prikken ikke kan ses! Det er derfor ikke bestemt endnu om det skal
bruges. Kan ikke huske hvor jeg læste det!

Jackie

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-05-04 15:56

Mr bob wrote:

> Dog er der film fremvisere under udvikling som bruger en disc i stedet for
> de "gamle" (læs: nuværende) ruller! prøblemet har imedlertid været at der
> ikke har været nok plads på diskene, det er der nu!

Det er "klart" at filmfremvisere nok engang vil bruge et andet medie end
filmruller, men dette nye medie kan ikke kaldes en DVD. DVD har alt for
lav opløsning til det formål, og en række andre problemer.

/David

Fra : Lothario

Dato : 13-05-04 17:08

>Det er vist en såkaldt DVD Screener, ved ikke hvad det >præcis er. Nogen
der
> ved det?

Som sagt er en dvd-screener dvd'er der bliver sendt ud til dem fra
akademiet. For at præcisere indeholder dvd'en kun filmen (intet
ekstramateriale osv), og har nogle gange nogle firmaspecs indkodet i filmen
(f.eks. This movie is copyrighted by sony entertainment) der dukker op en
gang imellem i filmen. Andre ændrer farverne til sort-hvid i 2 min. ca. hver
30 min igennem hele filmen, for at gøre den mindre attraktiv for fildelere.
Episoden med lotr delingen medførte at dvd'erne der blev sendt ud fik et
unikt id/vandmærke agtigt noget. Dette medførte så at man fandt frem til ham
der var skyld i det. Grunden var at denne person gav dvd'en videre til en
ven, for at få lavet formatet om (kan ikke huske om han hellere ville se den
på computer, eller på vhs) og vennen delte så sit rip på nettet.

Fandt lige lidt links:

http://www.it-avisen.dk/index.php/news/show/id=6432
http://www.it-avisen.dk/index.php/news/show/id=6326
http://www.it-avisen.dk/index.php/news/show/id=4488

Lidt om dvd-screeners:

http://www.vcdquality.com/faq.php
http://www.fasttrackmovies.com/source.asp

Fra : Per

Dato : 13-05-04 15:09

> [...]
> komme på DVD.
>
> * Nej jeg henter den ikke, tør ikke, vil ikke

Filmen har været posted i diverse nyhedgrupper for 3-5 uger siden. Der er
sikkert tale om en anmelder screener. Men filmen er da så dårlig at den ikke
er værd at bruge båndbredde på.

Fra : Thomas

Dato : 13-05-04 16:06

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse

> Filmen har været posted i diverse nyhedgrupper for 3-5 uger siden. Der er
> sikkert tale om en anmelder screener. Men filmen er da så dårlig at den
ikke
> er værd at bruge båndbredde på.

Det er jo din vurdering... Andre vil sikkert syntes den er det værd. Jeg
syntes ikke
du bare kan sige 'Den er så dårlig' - Jeg kender mange (mig selv incl.) der
syntes
den er meget underholdende. Dog langt fra noget mesterværk.

..Thomas

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 14-05-04 13:37

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> syntes
> den er meget underholdende. Dog langt fra noget mesterværk.

Ja, helt sikkert en underholdende film, men jeg tror at Per mente at
billedkvaliteten på filmen er dårlig og det kan jeg så sige at den ikke er.
Jeg, som så mange andre, har set et sample af denne screener, og der er
ingen forskel i kvaliteten på denne film og en original DVD. Kvaliteten er i
top på den stump jeg har set og er på fuld højde med fx. toystory.

Jeg så den i Cinemaxx sal 1, mig og 3 kammerater og en håndfuld børn var de
eneste i hele salen, og vi morede os gevaldigt, ingen tvilv om det

VH
Peter

Fra : Jacob Andersen

Dato : 14-05-04 13:59

"Peter Tønnesen" <peto@***privat.dk> wrote in message

> [...]
> ingen forskel i kvaliteten på denne film og en original DVD. Kvaliteten er
> top på den stump jeg har set og er på fuld højde med fx. toystory.

Jeg tror ikke det var det han mente. Filmen er en af de mest fladpandede jeg
har set, og jeg er ellers normalt ret glad for fladpandet humor.
Selvfølgelig havde den sine øjeblikke, men mit overordnede indtryk var
temmelig negativt. Faktisk vil jeg mene den var BETYDELIG dårligere end Star
Wars ep. 1 & 2.

> Jeg så den i Cinemaxx sal 1, mig og 3 kammerater og en håndfuld børn var
de
> eneste i hele salen, og vi morede os gevaldigt, ingen tvilv om det

Different strokes...

/Jacob

Fra : Per

Dato : 16-05-04 01:55

> Ja, helt sikkert en underholdende film, men jeg tror at Per mente at
> billedkvaliteten på filmen er dårlig.

Nej! Filmen stinker! Jeg fnisede én eneste gang i hele filmen. Måske de
12-14 årige kan lide den, men jeg var sgu skuffet.

Fra : Jesper

Dato : 16-05-04 02:24

> [...]

> komme på DVD.
>
> * Nej jeg henter den ikke, tør ikke, vil ikke

Der er flere muligheder:

1. Tyveri fra klipperummet, en medarbejder "låner" et print og laver en
telecinekopi eller kopiere en tidskode-arbejdskopi på VHS, den scannes
så ind på 'puteren.

2. Der er en del kopier i omløb der kan kopieres, det er typisk
eksemplarer der bruges til tekstning, eftersynkronisering på andre
sprog, oscar-akademimedlemmers kopier, anmeldereksemplarer mm.

3. Masteren der skal bruges til DVD/VHS "lånes" og kopieres.

4. Filmen affilmes med DV-kamera fra biograflærredet.

5. Biograffilmen "lånes" fra en biograf eller tyvstjæles ganske enkelt
på vej fra distributøren til biografen.

Der er kort sagt rigtigt mange muligheder.
--
Love never dies, although it may smell like it from time to time.
- Archibald Q. Stanton