ny bundkort
Fra : Leif Christensen

Dato : 13-05-04 06:34

Hejsa
Jeg vil have en ny bundkort og processor, i min 800hz compaq, er der nogen
der har et fornuftig bud på hvad jeg skal sætte i
Jeg skal bruge den til video redigering, der skal vel også ny grafikkort og
lydkort nogen der har et bud hvad det skal være, det er meget at vælge
imellem og det et svært at sætte sig ind i, det er kun på amatør basis.
mvh.
Leif

Fra : JK

Dato : 13-05-04 07:40

On Thu, 13 May 2004 07:33:56 +0200, "Leif Christensen"
<leifchr@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>lydkort nogen der har et bud hvad det skal være, det er meget at vælge
>imellem og det et svært at sætte sig ind i, det er kun på amatør basis.

Først må du lige kigge grundigt på dyret med noget teknisk indsigt,
eller få en eller anden nørd til det.

Det er nok atx og en Pentium 3. Hvad med ram, er det sdram. Det kan
næsten sikkert ikke genbruges. Hvor kraftig eller svag er
strømforsyningen. Den er sikkert mindre end 300 watt. Er der noget
standard i den Compaq ? overhovedet.

Ellers er det bedste at købe et helt nyt kabinet. Du kan måske
genbruge grafik- og lyd-kort og cd-rom. Det tilrådes ikke at genbruge
en gammel harddisk, da det er en kerne-flaskehals i en computer.

Du kan sælge den gamle for en tudse, hvis du ikke piller for meget ud.

mvh

John