hund til Sverige / Norge i juli
Fra : hans

Dato : 12-05-04 21:01

KAn jeg nå at komme til dyrlæge ?

hans

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-04 23:03

hans wrote:
> KAn jeg nå at komme til dyrlæge ?

Det kan du sikkert, men er der ikke hunden der skal dit? ;)

Lidt mere seriøst. Hvis ikke hunden har fået rabiesvaccine
indenfor sidste 12mnd har du et problem. I så fald skal
den vaccineres på nyt og derefter checkes for antistoffer
og de kan førs gøres efter 120 dage. Derefter kan du gøre
dig et håb om få den de pålagte indførselspapirer til Sverige.
Nu skal den også vaccineres mod: Hundesyge, Hepatitis,
Parainfluenza, Parvovirus og Leptospirose. I tillæg
skal den have en orme kur.

Skal du ind i Sverige før den 3 Juli skal du registreres
som importør hos Jordbruksvärket i Sverige.
http://www.sjv.se
Og du skal ha en indførselstilladelse for hunden av de samme.
De har en ekspeditionstid som kan være et par måneder.

Etter den 3 Juli skal hunden ha hundepas. Og kravet til
vaccinerne mod Hundesyge og Leptospirose forsvinder.

Så, check med din dyrlæge!

Mvh
Jan B

Fra : Jens

Dato : 13-05-04 07:58

> [...]
> Og du skal ha en indførselstilladelse for hunden av de samme.
> De har en ekspeditionstid som kan være et par måneder.

Kravet om indførselstilladelse til Sverige falder bort, hvis du først
besøger Norge, hvorfra der så er fri indrejse til Sverige. Vi brugte den
"genvej" for 2-3 år siden uden problemer eller kommentarer overhovedet, da
vi indklarede ved Svinesund.

Norge har dog præcis samme krav mht. rabies, så har I ikke styr på
rabiesprogrammet, så kommer I ikke uden for landets grænser i denne
sommer....

Tjek altid Fødevaredirektoratets hjemmeside
http://www.foedevaredirektoratet.dk/Dyr/Rejse_med_kaeledyr/forside.htm inden
i planlægger rejse med hunden - der sker hele tiden ændringer...

Med beaglehilsen
Jens

Fra : Battlefield´s

Dato : 13-05-04 12:21

"Jens" <sjp.news@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
inden
> i planlægger rejse med hunden - der sker hele tiden ændringer...

Hej Jens
Kræves der ikke også indførselstilladelse til Norge?
Da vi tog til Norge i 1998 med en kat var det i hvert fald krævet.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Jens

Dato : 13-05-04 12:40

> Kræves der ikke også indførselstilladelse til Norge?

Så vidt huskes kræves en Norsk Veterinærattest, de sædvanlige vaccinations-,
rabies- og identitetsattester samt behandling mod rævens bændelorm inden for
10 dage inden indførsel. Norsk Veterinærattest kan fås ved fødevareregionen,
og nok også ved dyrelægen.

Den afgørende forskel mellem Sverige og Norge er sagsbehandlingstiden og
frafaldet af gebyr kr. 400,- (Svensk).

- og så ser det hele jo igen anderledes ud efter 2. juli...

Jens

Fra : Iben Marianne Krarup~

Dato : 13-05-04 13:55

Hej Jens,

I skal lige være opmærksomme på, at det måske ikke helt går som planlagt pr.
3. juli.
Pas-udstedelsen er udsat til formodentlig oktober - og så gælder de gamle
regler indtil da - sådan som jeg læser dem inde på
www.foedevaredirektoratet.dk

Mv.

Iben
Kennel Born To Work