Hjælp, mit nye bundkort bipper af mig...
Fra : Michael Nielsen

Dato : 12-05-04 20:23

Hej i gruppen.

Jeg har købt et nyt bundkort, et Abit AN7 med Nforce 2 chipset, men når jeg
skal boote op så siger den bare lange "bip" lyde med 1-2 sek intervaller og
skriver kode AF på det lille display på bundkortet, hvad er der galt, nogen
bud?

Mvh.
Michael Nielsen

Fra : Mig

Dato : 12-05-04 20:35

"Michael Nielsen" <leahcim@chicks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> skriver kode AF på det lille display på bundkortet, hvad er der galt,

Tjek ramblokke og grafikkort...hvad siger manualen ang. AF??

Fra : Michael Nielsen

Dato : 12-05-04 20:58

> Tjek ramblokke og grafikkort...hvad siger manualen ang. AF??

Manualen sagde nemlig ikke noget om AF, men det må være ram, for da jeg lige
satte den ene helt i, så virkde det bare...
Takker for hjælpen

Mvh
Michael

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 12-05-04 22:26

On 2004-05-12, Michael Nielsen <leahcim@chicks.dk> wrote:
> [...]
> skriver kode AF på det lille display på bundkortet, hvad er der galt, nogen

Hvilken bios?

Tjek koderne her:

http://www.bioscentral.com/postcodes/awardbios.htm

(du kan så også finde "bios post codes" for AMI og andre på den side)

Thomas

Fra : Martin Johansson

Dato : 13-05-04 13:25

> [...]
og
> skriver kode AF på det lille display på bundkortet, hvad er der galt,

Her siges der ram-fejl.
http://www.motherboard-forum.com/abit/Post_Error_AF_on_AN7_boot_528637.html

Prøv at montere ram blokkene igen, nogle gange skal der trykkes ret hårdt
for at de kommer på plads.

Jeg har tjekket Abit's forum, der kunne jeg ikke engang finde ud af hvad AF
koden skulle indikere.