Asrock? Seriøs producent?
Fra : Stig Mogensen

Dato : 12-05-04 19:18

Asrock bundkort(http://www.asrock.com/) forhandles et par steder i Danmark,
til meget favorable priser.

Da jeg er på markedet for at opgradere, vil jeg jo gerne have det "bedste,
til den billigste pris"...men er Asrock et seriøst mærke? Man bliver jo hel
mistænksom med de lave priser.....

Hvad mener I ??

/Stig

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-05-04 19:53

"Stig Mogensen" <norman_bates@linuxmail.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> til den billigste pris"...men er Asrock et seriøst mærke? Man bliver jo

Jeg har sat en hel del computere op efterhånden og heriblandt ret mange med
Asrock bundkort, og jeg er endnu ikke stødt på et problem med dette
bundkort. (Haft fat i mere end 20 stk.)
www.bjtrading.dk bruger bl.a. dette bundkort i en hel del af deres
færdigsamlede computere.

Kurt

Fra : \\Storm

Dato : 12-05-04 20:13

Hej

Jeg har så en anden mening, Lade være med at købe det billig l... og bruge
200-300kr,- merer og få noget ordentligt. Det er min surt lærte erfaring.
har haft problemmer med Asrock og ECS(også nogle gode ) samt Jetway.

\Storm

Fra : Stig Mogensen

Dato : 12-05-04 21:30

Hmm....så ser det ud til jeg bliver ved det mere sikre, og holder mig til
min "sædvanlige" producent

Tak !!

/Stig

Fra : Peter Jespersen

Dato : 13-05-04 05:23

On Wed, 12 May 2004 20:18:10 +0200, Stig Mogensen wrote:

> [...]
>til den billigste pris"...men er Asrock et seriøst mærke? Man bliver jo hel

Asrock er en OEM fabrikant, derfor er deres produkter billigere. De har
vist sig prismæssigt at kunne slå moderselskabet Asustek og laver i
området bundkort der er langt mindre problematiske.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Malcolm X? Never saw the first 9!!?

Fra : Peter

Dato : 13-05-04 17:26

> [...]
> til den billigste pris"...men er Asrock et seriøst mærke? Man bliver jo

Jeg har nu samlet 3 computere med ASRock K7S8X rev 3, og alle har virket
helt uden problemer. Den ene måtte dog lige have clearet Cmos, før den ville
starte.
Alle 3 er blevet monteret med en AMD XP 2600+ cpu, og er efter min beskedne
mening, lynende hurtige. Måske fordi jeg aldrig har prøvet dyrere kort.
Jeg har under alle omstændigheder været 100% tilfreds, især over at
bunkortene kun kostede kr. 232,00 pr. stk. hos IT-butikken..

Peter B

Fra : JH

Dato : 17-05-04 11:53

Kan absolut ikke anbefale asrock. Har prøvet 2 af sådanne skod bundkort som
begge var defekte, og kører nu med soltek som bare virker!

Kan i øvrigt tilføje at der der ved henvendelse til supporten på asrock
produkter ikke svares tilbage!
Hold fingrene fra det billige lort.

JH

Fra : Olesen

Dato : 17-05-04 17:43

"JH" <dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Kan absolut ikke anbefale asrock. Har prøvet 2 af sådanne skod bundkort
som
> begge var defekte, og kører nu med soltek som bare virker!

Nu er det ikke ALLE Soltek som er værd at røre ved.
Visse modeller har dårlige komponenter, som dør inden 1 år...

Fra : Morten Jensen

Dato : 29-05-04 22:00

Set er vel generelt for alle producenter af bundkort. Priserne er så
pressede at kvalitetssikringen ikke er optimal.

Skal lade at jeg har samlet 3 maskiner med bundkort fra Asrock og må sige at
jeg er imponeret. Dels med P4VT8og K7S8XE. Priserne er rystende (300 hhv.
250) og der leveres sata-kabler, poweradaptorer m.v.

Har lavet mange boards med mærkevarerboards og der er ingen nævneværdig
fordel. Kun i tilfælde af at der skal clockes er det værd at ofre.

Vedr. Asrock support er jeg ganske uenig med tidligere indlæg, de 2 gange
jeg har henvendt mig har der været svar inden for 2-3 timer. Jeg venster
stadig på svar fra Asus vedrørende en henvendelse i 2002.

Konklusion - til en billig ikke clocket maskine er Asrock et glimrende
valg. - Men som altid er der mulighed for at få start batch produkter med
dårlige pcb o.l. det er ens for alle.

MVH
Morten