Spørgsmål vedr. A7V133 og IDE
Fra : Morten Bowman

Dato : 12-05-04 15:14

Hejsa
Det går skidt med at brænde på mit system. Hukommelsesbufferen går altid i
bunde, så det tager lang tid at brænde en dvd. Det er både programmets
buffer og brænderens der går ned.

Kan det være den måde jeg har sat diskene op på?
Jeg har én på hver ide-stik.
Hd - Primary Ultra
dvd br - sec ultra
dvd rom - pri ide
cd br - sec ide

Det sker i samtlige brænderprogrammer og driverne er checket, så jeg tænkte
det må være noget hardware-baseret?

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-05-04 16:20

Morten Bowman skrev :
> [...]
> dvd rom - pri ide
> cd br - sec ide
>
> Det sker i samtlige brænderprogrammer og driverne er checket, så jeg

Jep. Hvis du primært brænder DVD'er fra harddisken bør de ikke sidde på
samme kabel.

Er der ikke en RAID controller - prøv om ikke du kan flytte harddisken over
på den (der skal nok rettes i Bios til Boot on SCSI (selv om det ikke er
SCSI)).

Ellers prøv:
HD Prim Master
CD-Rom Prim Slave

DVD brænder Sek Master
DVD rom Sek Slave

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : Morten Bowman

Dato : 12-05-04 17:00

On Wed, 12 May 2004 17:20:00 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<laeses-ikke@gromit.dk> wrote:

>tænkte
>
>Jep. Hvis du primært brænder DVD'er fra harddisken bør de ikke sidde på
>samme kabel.

Gør de heller ikke. Der er 4 ide-stik på mobo.

>Er der ikke en RAID controller - prøv om ikke du kan flytte harddisken over
>på den (der skal nok rettes i Bios til Boot on SCSI (selv om det ikke er
>SCSI)).

Jo men det er samme stik

Fra : Kell Petersen

Dato : 06-08-04 09:45

Hej min ven..

Det skulle ikke gerne være samme stik
jeg har selv sådan et board.

HDérne , smider du over på de blå stik,
Husk at kablet skal være ATA 100

CD drevne smider du over på de sorte stik , IDE 33/66

Du har 2 blå stik pri/sek- master/slave HD+HD+HD+HD = Promise
controlled / ATA 100
Du har 2 sorte stik Pri/sek-master/slave( DVD+DVD-RW ) sæt den ene til
Primær og det andet drev til Sekundær

Jeg har selv kørt med 8 enheder på min maskine , men PSUén kunne ikke klare
det så godt
Så nu har jeg kun 6 enheder på

Opgradere Bios , hvis den ikke er den nyeste , der er kommet 3-4 opdates +
en beta
sidst i Bios ligefør exit , skal du vælge bootoptions
Der skal du bede den om at boote fra
promise ATA100,, det står der ikke lige ordret, men du skal indstille den 2
steder på det faneark.. og så en genstart , så skal dine HDére nok forsyne
dit DVD-drev med data hurtigere end at det kan sluge dem

Håber at det kan hjælpe lidt