[Mozilla] Håndtering af konflikter med gen~
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-05-04 10:37

Jeg har netop opdateret Mozilla med senete version af checky
(<http://checky.sourceforge.net/>). Bagefter opdager jeg at
genvejen til agenten i checky endnu engang er ændret - denne gang
til Ctrl-Skift-A. Den genvej er i forvejen brugt af AdBlock - og
det er desværre AdBlock der "vinder" kampen om genvejen.

Jeg vil ikke undvære nogen af udvidelserne, men jeg kan sagtens
undvære genvejen til AdBlock (den udvidelse bruges mest passivt,
hvorimod Checky kaldes direkte).

Er der nogen der ved om og i givet fald hvordan man kan ændre på de
genveje der defineres i en udvidelse?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-05-04 13:30

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Er der nogen der ved om og i givet fald hvordan man kan ændre
> på de genveje der defineres i en udvidelse?

Jeg fandt selv ud af at man kan finde og ændre genvejsdefinitionen
i <udvidelsesnavn>.xul. Nemt kan man desværre ikke kalde det (jeg
har sendt et indlæg til netscape.public.mozilla.wishlist i håb om
at nogen vil arbejde for at gøre det lettere).

Hvis andre for brug for at lave en ændring, kan de bruge følgende
procedure:

1: Gem en xpi-pakke for den udvidelse der skal ændres på computeren

2: Åbn den med et zip-program (det er en normal zip-fil, bare med
en anden filendelse)

3: Træk jar-filen ud så den ligger i filsystemet.

4: Åbn jar-filen med et zip-program.

5: Træk hoved-xul-filen ud (i checky hedder den checky.xul, i
adblock: adblock.xul etc.)

6: Åbn xul-filen i en tekst-editor (det er en xml-fil)

7: Find et afsnit med <!-- mozilla keybindings -->. Her kan være
sektioner som <keyset id="navKeys"> og nøgler som
<key id="mozillakey-toggle-adblock" modifiers="accel,shift" key="b"
oncommand="toggleAdblockEnable();"/>

8: Ret modifiers og/eller key og gem filen (NB)

9: Opdater jar-filen med den modificerede xul-fil (NB: Vær
opmærksom på at stinavnet skal passe - det kan betyde at man skal
gemme xul-filen i fx "\content\checky\" (vilkårligt drev, men
mapper placeret i roden)

10: Opdater xpi-filen med den modificerede jar-fil (samme
bemærkning som ovenfor - det er dog mindre problematisk her, da de
xpi-filer jeg har haft fat i ikke indeholdt stiangivelser på
filerne i pakken)

11: Åbn den mappe xpi-filen ligger i med Mozilla

12: Klik på xpi-filen for at begynde installationen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen