Skærme
Fijala 3554
ViewSonic VP201 16ms VS 25ms
Fra : SvendeBent

Dato : 11-05-04 20:56

Hejsa
Har læst EKSRTEM mange sider og indlæg om denne skærm, og har da også
bestilt en hos midtdata i dag ( og ber til gud om det er den nye 16ms,
hehe ).

MEN, har læst anmeldelser her fra gruppe tilbage i august 2003 at skærmen
ikke havde noget trailing eller ghost overhoved og den var iiih oooh så god.
Så kommer mit spørgsmål, om det så egentlig ikke er ret ligegyldigt om det
er 16ms eller 25ms når folk intet kan se af overnævnte på 25ms aligevel?
panelet er jo det samme, hvilket jo generalt er kendt for at levere utrolig
hurtig opdatering med 25ms (ihverfald i forhold til samsung som ser ud som
om 200ms selvom de også skriver 25ms).
For gud skal vide at jeg virkelig fortryder mit køb af samsung 193T .. man
kan umulig spille spil uden man bliver ekstrem irriteret over det ekstreme
trails den laver.. grrrrr.

Og ja.. jeg prøver bare at få en god undskyldning for ikke at sende skærmen
tilbage og have alt det besvær med at få pengene igen hvis nu det en gammel
model med 25ms midtdata sender mig, hehe.

Nogle der måske "live" har set forskellen?

mvh SvendeBent

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-05-04 00:40

"SvendeBent" <spam@lorteserver.dk> wrote in

> Hejsa
> Har læst EKSRTEM mange sider og indlæg om denne skærm, og har da også
> bestilt en hos midtdata i dag ( og ber til gud om det er den nye 16ms,
> hehe ).

Der købte jeg en VP201s for et par uger siden - jeg skrev til dem først for
at være sikker på at den jeg ville modtage var en 16ms skærm. Og det lovede
de så at jeg ville. Men den jeg fik var produceret i september 2003, og så
tidligt blev det nye panel ikke produceret. Midtdata beklagede (men kunne
ikke på daværende tidspunkt levere en 16ms til samme pris) så jeg har fået
pengene tilbage (det tager 5 arbejdsdage fra de modtager skærmen retur fra
dig) Da de selv havde lovet mig den nye model fik jeg også portoen tilbage
:) fin service fra deres RMA, absolut intet at klage over herfra.

Jeg købte så en anden hos Multimedia-Eksperten da de også havde lovet mig
at jeg ville få skærmen med 16ms panel. De holdt hvad de lovede, det eneste
minus var bare at skærmen steg 1000kr hen over en weekend hos Multimedia-
Eksperten da de ikke havde flere på lager... øv for jeg bestilte først om
mandagen, men jeg fik da en med det nye panel (produceret February 2004).

> Og ja.. jeg prøver bare at få en god undskyldning for ikke at sende
> skærmen tilbage og have alt det besvær med at få pengene igen hvis nu
> det en gammel model med 25ms midtdata sender mig, hehe.

Prøv og sæt den til uanset hvad og se om du er tilfreds med den. Er du det,
så behold den.

> Nogle der måske "live" har set forskellen?
Jeg havde både 16ms og 25ms modellen hjemme i en dags tid, desværre har jeg
ikke dual-dvi så jeg kunne ikke lave en rigtig sammenligning. Så jeg satte
dem bare til og forsøgte at lave de samme ting. Jeg syntes bedst om skærmen
med det nye panel. Den var lige en tand bedre efter min mening - men min
test var langt fra videnskabelig, så jeg kan ikke afvise at jeg ville have
sagt de var lige gode ved kørsel af andre programmer. Jeg kørte
3dMarks2001SE og spillede noget Battlefield 1942 og Battlefield Vietnam.
Her synes jeg 16ms panelet havde en lille fordel. Og til slut så jeg lidt
Microsoft High-Definition video WM9 demoer... NICE siger jeg bare :)

Hvis du er Windows XP bruger, så tjek de her WMV9 klip og bliv glad for din
nye skærm (tjek dog at dit system lever op til minimumskonfigurationen
først. CPU skal minimum være 2.4GHz og du skal have 384MB RAM og et
grafikkort med 64MB RAM) :)
http://www.wmvhd.com/

Igen synes jeg ved at se på ovenstående klip at 16ms skærmen havde en lille
fordel. Så jeg endte med at vælge den nye, selvom den var dyrere - men
havde jeg ikke haft muligheden for at købe den med det nye panel havde jeg
helt sikkert været glad for 25ms udgaven også.

Nå, det var bare min mening om den sag. Mail mig (husk at fjerne
'fjerndette.') hvis du har nogle spørgsmål, jeg er ikke så tit i gruppen
mere.

Håber du bliver tilfreds med dit køb. Jeg er i hvert fald superglad for min
VP201s :)

Mvh.
Flemming

Fra : SvendeBent

Dato : 12-05-04 17:39

"SvendeBent" <spam@lorteserver.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gammel
> model med 25ms midtdata sender mig, hehe.

Efter dialog med midtdata, både på mail og telefon, har jeg fundet ud af de
kun havde 25ms på lager og de ville altså ikke sende 16ms versionerne (
selvom ham i telefonen sagde det, men det er en MEGET lang historie jeg ikke
gider at skrive her ).

Har annulleret ordren .. og kan nu også se at midtdata har ændret deres
specs på deres side. Nu står der 25ms under viewsonic vp201s og vp201b.

Har bestilt hos www.m-e.dk nu, som jo efter sigende skulle sende 16ms
versionerne ud :)

Det var bare lige til en opdatering til folk der var interesseret.

mvh SvendeBent