Asus P4S800 - der sker ikke noget
Fra : Mogens Hansen

Dato : 11-05-04 18:03

Heps,

Jeg har lige købt en mindre opgradering til min computer.

Før:
Asus P2B-DS
Intel P2-300 MHz (in-a-box)
512 Mb PC100 RAM
Nvidia Geforce2 MX 400

Efter:
Asus P4S800
Intel P4 3GHz
2x512 Mb DaneElec DDR 400 MHz
AOpen FC5200

Desuden er min gamle Plexwriter SCSI brænder og Asus 40-speed IDE
CD-ROM-drev samt 3 harddiske blevet udskiftet med en AOpen IDE-brænder
og en 160GB Maxtor disk.

Det hele er så blevet monteret i mit gamle kabinet der for ca. 1½ år
siden blev udstyrret med en 350W Low-noise PSU.

Mit problem er så bare: Det virker ikke :(

Efter at have monteret det hele i kabinettet sætter jeg strøm på
(skærm + tastur monteret). Der kommer lys i en lille diode (SB_PWR -
indicates that there is power on the system). Når jeg trykker på
power-knappen på mit kabinet summer PSU-fan, CPU-fan og disken op. Men
der viser sig ikke noget på skærmen.

Jeg har prøvet følgende muligheder:
Udskifte grafikkortet med mit gamle (som også skulle være 1,5V),
fjernet al ikke nødvendigt (HD, CDROM, indstikskort) så der kun er den
ene RAM-klods og grafikkort i. Stadig ikke noget.
Prøve med den anden RAM-klods - same same.

BIOS'en er rev. 1006 ifølge den sticker der sidder på BIOS'en. Jeg har
checket at alle jumpere er som de skal være (inkl. BIOS-reset).

Det sidste sympton er at jeg som skrevet godt kan lave power-on via
knappen på kabinettet men jeg kan ikke lave power-off
(brugsanvisningen siger at 'Pressing the power switch while in the ON
mode for more than 4 seconds turns the system off).

Jeg har kigget på groups.google.com hvor det eneste jeg lige har
kunnet finde af brugbare forslag er at PSU'en kan være for lille (350
W er vel da ikke for lille til mit minimale setup?) eller grafikkortet
ikke er 1,5V (det _er_ det).

Så derfor - nogle forslag til hvad jeg ellers kan teste for?
Evt. løsningsforslag?

MVH
Henrik

Fra : Henning Larsen

Dato : 11-05-04 21:53

"Mogens Hansen" <mogens_hansen@is.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke er 1,5V (det _er_ det).
>
> Så derfor - nogle forslag til hvad jeg ellers kan teste for?

Jeg havde samme fejl på mit P4C800 bundkort, dog kunne jeg godt slukke ved
at holde powerknappen inde i fire sekunder. Efter at have udskiftet alt
(bortset fra bundkort) uden resultat, var jeg klar over bundkortet var
defekt. Jeg sendte det retur til forhandleren (Midtdata), og modtog et nyt
kort efter. Det nye virkede uden problemer.

Det er naturligvis bedst hvis du har mulighed for at prøve komponenterne på
et andet bundkort.

Henning

Fra : MIC

Dato : 21-05-04 16:03