Mælkehvidt akvarium
Fra : Allan Knaap

Dato : 11-05-04 17:39

Strandsten

Knivmuslinger

Østers

Kammuslinger

Konkylier

3 stk. drivtømmer

2 slotte

1 dødningehoved

Mit problem er at vandet er blevet mælkehvidt. Hvad kan årsagen til dette
være?

På forhånd tak

Allan

Fra : Allan Knaap

Dato : 11-05-04 17:45

Det kom da til at ligne en pose lo**. smider oplsyninger om mit akavatium på
dk.binear istedet for.

spørgsmålet er det samme, hvorfor er mit akvarium mælkehvidt

Allan

Fra : Palle

Dato : 11-05-04 18:25

Har du børn ?

Hvis ja, så tag vingummierne op af akvariet.

Fra : Brizz

Dato : 11-05-04 23:27

>KLIP<

Hvis det er nystartet så kan det være fordi du ikke har renset det hvide
grus godt nok. Kraniet kan det afgive lidt kalk? Ligger der nogen døde fisk
rundt om? Det kan også give lidt mælkehvidhed

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : kha

Dato : 12-05-04 06:58

Kraniet kan det afgive lidt kalk? Ligger der nogen døde fisk
> rundt om? Det kan også give lidt mælkehvidhed

Jeg tror der skal ligge MANGE døde fisk for at farve et 250L akvarium hvidt

Fra : GiWeo

Dato : 12-05-04 09:08

Hejsa

For meget PH sænker ???

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-05-04 10:01

Allan Knaap wrote:
> Aqva El luftpumpe
> Iltpumpe

Luftpumper er normalt overflødige i et fungerende akvarium.

Derimod ville det være en god ide med et ordentligt filter.

> PLANTER:

Hvis de gror er det OK - jo flere jo bedre

> FISK:

Hvis de trives er det vel OK - selvom det virker som en lidt broget blanding
med noget forskellige krav - og lige lovligt mange.....

> BUND:
> Lavasten
> Hvidt og rødt grus
> Strandsten

Er det vasket godt alt sammen før det kom i ?

Selvom det er købt i en akvarie-biks, så skal det vaskes godt alligvel.

> Knivmuslinger
> Østers
> Kammuslinger
> Konkylier
> 3 stk. drivtømmer
> 2 slotte
> 1 dødningehoved

Det vil jeg ikke udtale mig om - smag oh behag er gudskelov
forskellige......

> Mit problem er at vandet er blevet mælkehvidt. Hvad kan årsagen til
> dette være?

Skift vand noget oftere i en periode - og sæt et ordentlig filter på.

Jan

Fra : Allan Knaap

Dato : 12-05-04 16:59

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> [...]
> forskellige......

> Skift vand noget oftere i en periode - og sæt et ordentlig filter på.

For det første mange tak for alle jeres input.
Pumpen blev skyllet og skumgummi røret rengjort. Den har nu kørt i ca 12
timer og det kan ses. 90% af det mælkehvide er væk nu.
Jeg ved stadig ikke hvad der forårsagde at vandet blev mælkehvidt. Kan det
tænkes at være fodderet ? Måske det er blevet for gammelt.
Kan lige til slut nævne at det ikke er et nyt akvarium.Systemet er ca 6 mdr
gammelt, Ingredienserne er endnu ældre, da det hele kommer fra et andet
system der er adskillige år gammelt. Det er faktisk kun selve akvariet der
kun er 6 mdr. gammelt.

Allan