Sprogkyndig kat?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 11-05-04 16:35

Jeg ved naturligvis, at jeg bor sammen med en voldsomt intelligent kat, men
det her undrer mig nu alligevel:

Vi har sådan en ornitologisk cd, man bruger til at lære at genkende
fuglestemmer efter. Den spillede vi i dag. Svedske trasker rundt i stuen og
reagerer ikke på cd'en... før der er det meget karakteristiske
'kaldesignal', som betyder 'kat i sigte' på fuglesprog (I kender det
sikkert). SÅ satte Svedsken sig MEGET interesseret ned og lyttede - det
virkede virkelig, som om hun forstod, hvad fuglen 'sagde'. Da klippet med
'kat i sigte'-lyden var væk, og der kom en anden fuglestemme, tabte hun
interessen igen.

Hmmm... jeg anede altså ikke, at hun tilmed forstod fremmede sprog...

Venlig hilsen Dikte
---

Fra : Jane

Dato : 11-05-04 16:40

Benedikte Brisson skrev i <news:c7qrrd$1cdg$1@news.cybercity.dk>:

> karakteristiske 'kaldesignal', som betyder 'kat i sigte' på fuglesprog

Orv jeg anede ikke fuglene havde sådan et signal, og jeg er
ret imponeret over katten ved det... jeg må se om jeg kan
finde den cd på biblioteket, og teste min kat også, hvad er
titlen helt præcist på cden?

Jane

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 11-05-04 16:51

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> Orv jeg anede ikke fuglene havde sådan et signal, og jeg er
> ret imponeret over katten ved det... jeg må se om jeg kan
> finde den cd på biblioteket, og teste min kat også, hvad er
> titlen helt præcist på cden?

Det er 'Gyldendals guide til havens fugle' fra serien 'Gyldendals
Naturguides'. Tror også, der er en bog til cd'en et eller andet sted. Ellers
prøv at se på http://www.dof.dk

Det er en solsort, der har det meget karakteristiske 'kat-i-sigte'-kald.
Smarte solsorte bruger det kun, når der virkelig _er_ en kat, der nærmer
sig - dumme solsorte fyrer alt spektaklet af, selv om der er net mellem dem
og katten

Venlig hilsen Dikte

Fra : zasha

Dato : 11-05-04 21:24

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg ved naturligvis, at jeg bor sammen med en voldsomt intelligent kat,
men
> det her undrer mig nu alligevel:

<klip>

Ja, den Svedske er noget for sig selv, naturligvis...for den har jo boet 2
år hos mig *smil*
Måske kunne du lære hende at sætte morgenkaffen over lidt før du
vågner....det ville da være rasende smart, så du kunne få den u-undværlige
kop livs-givende kaffe :)
--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi og Svedskens gammelmor
http://chocolade.dk