Jeg har et problem med en overskrift hente~
Fra : Anders

Dato : 11-05-04 14:52

Jeg havde tænkt mig at lave en side, der hentede historierne på
slashdot, så jeg kan læse dem på min telefon via wap. Så har jeg noget
at glæde mig til.

Problemet er at strpos funktionen ikke levere noget tal, og derfor går
det hele i skudder mudder...

$slut = strpos("( Read More...", $headline);

er det mig der har misforstået noget eller er PHP bare det arveste
lort..(jeg kender godt selv svaret..)

mit script ser sådan her ud..

<?
$slashdotlines = file("http://www.slashdot.org");
$slashdot = implode("", $slashdotlines);
$rawheadlines = explode ("</B><BR>\n<FONT SIZE=\"2\">" , $slashdot);
foreach ($rawheadlines as $headline){
      $renheadline = strip_tags($renheadline);
      $slut = strpos("( Read More...", $headline);//skal finde slutningen
af posten.
      echo $slut; //bare en test for at se om strpos
      $renheadline = substr($headline, 0 , $slut); //skal skrive hele
posten.. fungere hvis jeg sætter 1000 ind...
      echo $renheadline;
      echo "idiot <br>";//bare for at tjekke om explode virker...
      }
echo "<br>slut";
?>

Venlig hilsen

Anders Christansen

p.s. er det et dårligt tegn når ens tandlæge har grimme tænder ?

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 11-05-04 15:36

Anders wrote:

> Problemet er at strpos funktionen ikke levere noget tal, og derfor går
> det hele i skudder mudder...
>
> $slut = strpos("( Read More...", $headline);
^^
$slut = strpos("Read More...", $headline);

> er det mig der har misforstået noget eller er PHP bare det arveste
> lort..(jeg kender godt selv svaret..)

Godt ;)

Mvh
Tonni

Fra : Anders

Dato : 11-05-04 15:34

Ellrs godt set.. men parantesen er der... og det hjalp ikke at slette
den, den giver stadig intet resultat..

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-05-04 15:44

Anders skrev:

>Problemet er at strpos funktionen ikke levere noget tal, og derfor går
>det hele i skudder mudder...

>$slut = strpos("( Read More...", $headline);

Måske skulle du prøve at bytte om?

Description
int strpos ( string haystack, string needle [, int offset])

>p.s. er det et dårligt tegn når ens tandlæge har grimme tænder ?

Spørg ham hvem hans tandlæge er og hold dig så fra ham.

--
Bertel

Fra : Kristian Thy

Dato : 11-05-04 15:54

Anders uttered:
> mit script ser sådan her ud..
>
><?
> $slashdotlines = file("http://www.slashdot.org");

Hvorfor henter du ikke deres RSS feed [http://slashdot.org/index.rss]
i stedet for? Det er nok lidt nemmere at parse, og der skal downloades
mindre hver gang du tjekker siden.

\\kristian
--
To err is human. To moo, bovine.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-05-04 19:12

Anders wrote:

> [...]
> foreach ($rawheadlines as $headline){
> $renheadline = strip_tags($renheadline);

Har du tjekket hvad variablerne indeholder?
Du laver en $renheadline som du får fra $renheadline (kan ikke se den er
defineret nogen steder? Skulle det ikke være $headline?).

> $slut = strpos("( Read More...", $headline);//skal finde
> slutningen af posten.

Hmmm - burde du ikke bruge $renheadline her? (Iflg. ovenstående fejl).

> echo $renheadline;

Nu er det pluselig $renheadline igen?

Så du skal lige have styr på fjernelsen af tags :)
Så skal det nok virke :)

mvh
Johan