/ Forside / Interesser / Rejser / Camping / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Camping
#NavnPoint
Nordsted1 8094
katekismus 1655
piaskov 1410
dova 1350
henrikkre.. 1330
alka 1272
refi 1024
transor 1015
Benjamin... 850
10  ans 800
lille autocamper
Fra : Jens U. K.


Dato : 11-05-04 13:22

Kan det virkelig passe at en Peugot 807 med hævetag og en meget lille
stålkasse (25x50x50) som indeholder en mikroskopisk vask samt gasblus
(egentlig en holder til en primus), kan købes med 60% afgift i stedet for
180% ?

Ulemperne er ifølge forhandleren at den lille stålkasse altid skal være
monteret, samt at der ikke må monteres flere sæder end de tre der allerede
er (udover førersæderne).

Prisen for "camping-versionen" er ca. 350.000,- i stedet for 450.000,- for
en tilsvarende "normal" personbil.

Jeg har været ude at køre i en sådan og umiddelbart slog det mig at den da
ikke kan bruges som camper. Hævetaget giver kun plads til en 180 cm lang
flade, hvor der kan lægges en luftmadras. Men til en voksen mand og hans
hustru er det ikke særlig fedt!? Sådan som jeg læser afgiftsreglerne skal
der da også være 4 liggepladser... og det er der ikke ligefrem IMHO.

Jeg synes det kunne være lækkert med en "normal" bil i "campingklæder",
hvor det faktisk er muligt at bruge den som camper, men samtidig ikke er
et monster rent størrelsesmæssigt. IMO er f.eks Hymer for stor.

Mercedes laver vist også en camperversion af deres Verito, men den er lidt
dyrere (fra 400.000,-) men er vist også en del mere gennemført.
Se:
<http://www.mercedes-benz.dk/erhvervskoretojer/transportere/mpv/marcopolo.
htm>

Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen hjemmesider hvor peugout-camperen
beskrives.

Er der nogen steder hvor man let kan få en oversigt over "godkendte" "små"
autocampere i dk?

/Jens Ulrik


 
 
Annika Pedersen (11-05-2004)
Kommentar
Fra : Annika Pedersen


Dato : 11-05-04 14:39

"Jens U. K." wrote in
news:_z3oc.70$H_5.62@news.get2net.dk:

> Kan det virkelig passe at en Peugot 807 med hævetag og en meget lille
> stålkasse (25x50x50) som indeholder en mikroskopisk vask samt gasblus
> (egentlig en holder til en primus), kan købes med 60% afgift i stedet
> for 180% ?

> Prisen for "camping-versionen" er ca. 350.000,- i stedet for 450.000,-
> for en tilsvarende "normal" personbil.

> Mercedes laver vist også en camperversion af deres Verito, men den er
> lidt dyrere (fra 400.000,-) men er vist også en del mere gennemført.
> Se:
> <http://www.mercedes-benz.dk/erhvervskoretojer/transportere/mpv/marcopo
> lo. htm>
>
> Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen hjemmesider hvor peugout-camperen
> beskrives.
>
> Er der nogen steder hvor man let kan få en oversigt over "godkendte"
> "små" autocampere i dk?

Reglerne skal jeg ikke udtale mig om, men på http://www.google.dk/search?
hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=peugeot+807+camper&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%
3DcountryDK er der måske hjælp at finde.
Autoteket (1. link) står der noget om det.

--
Annika P

Steen Larsen (12-05-2004)
Kommentar
Fra : Steen Larsen


Dato : 12-05-04 08:58

Annika Pedersen wrote:

> Reglerne skal jeg ikke udtale mig om, men på
> http://www.google.dk/search?
> hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=peugeot+807+camper&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%
> 3DcountryDK er der måske hjælp at finde.
> Autoteket (1. link) står der noget om det.

Dinne link knækker sådan skulle det have set ud
http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=peugeot+807+camper&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html


Kim Olsen (11-05-2004)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 11-05-04 17:42

Kia Carnival fås også som Camper til ca 310000,-

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse
news:_z3oc.70$H_5.62@news.get2net.dk...
> Kan det virkelig passe at en Peugot 807 med hævetag og en meget lille
> stålkasse (25x50x50) som indeholder en mikroskopisk vask samt gasblus
> (egentlig en holder til en primus), kan købes med 60% afgift i stedet for
> 180% ?
>
> Ulemperne er ifølge forhandleren at den lille stålkasse altid skal være
> monteret, samt at der ikke må monteres flere sæder end de tre der allerede
> er (udover førersæderne).
>
> Prisen for "camping-versionen" er ca. 350.000,- i stedet for 450.000,- for
> en tilsvarende "normal" personbil.
>
> Jeg har været ude at køre i en sådan og umiddelbart slog det mig at den da
> ikke kan bruges som camper. Hævetaget giver kun plads til en 180 cm lang
> flade, hvor der kan lægges en luftmadras. Men til en voksen mand og hans
> hustru er det ikke særlig fedt!? Sådan som jeg læser afgiftsreglerne skal
> der da også være 4 liggepladser... og det er der ikke ligefrem IMHO.
>
> Jeg synes det kunne være lækkert med en "normal" bil i "campingklæder",
> hvor det faktisk er muligt at bruge den som camper, men samtidig ikke er
> et monster rent størrelsesmæssigt. IMO er f.eks Hymer for stor.
>
> Mercedes laver vist også en camperversion af deres Verito, men den er lidt
> dyrere (fra 400.000,-) men er vist også en del mere gennemført.
> Se:
> <http://www.mercedes-benz.dk/erhvervskoretojer/transportere/mpv/marcopolo.
> htm>
>
> Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen hjemmesider hvor peugout-camperen
> beskrives.
>
> Er der nogen steder hvor man let kan få en oversigt over "godkendte" "små"
> autocampere i dk?
>
> /Jens Ulrik
>



Jock Iuel (12-05-2004)
Kommentar
Fra : Jock Iuel


Dato : 12-05-04 20:00



Jens U. K. wrote:
> Kan det virkelig passe at en Peugot 807 med hævetag og en meget lille
> stålkasse (25x50x50) som indeholder en mikroskopisk vask samt gasblus
> (egentlig en holder til en primus), kan købes med 60% afgift i stedet for
> 180% ?
>
>
> Jeg synes det kunne være lækkert med en "normal" bil i "campingklæder",
> hvor det faktisk er muligt at bruge den som camper, men samtidig ikke er
> et monster rent størrelsesmæssigt. IMO er f.eks Hymer for stor.

Vi har en Ford Galaxy "forklædt" som camper - ikke fordi vi bruger den
som camper men bl.a. fordi den er billigere i afgift. Men også samtidig
fordi det er en fed bil med masser af plads og så er det en perfekt
camping trækker; man sidder højt og har et kanon overblik - samtidig har
den et meget lille udhæng som gør at trækket er meget stabilt - specielt
i forhold til den Mondeo vi havde før!
Og det med stolene synes jeg ikke er noget problem. Galaxy'en har 7
stole og vi har altid de 2 bageste fjernet!

Så jeg kan da kun anbefale dig at anskaffe en camper!

--------------------
Jock Iuel - Helsinge


claus b. p. (12-05-2004)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 12-05-04 22:37


"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> wrote in message
news:_z3oc.70$H_5.62@news.get2net.dk...
> Kan det virkelig passe at en Peugot 807 med hævetag og en meget lille
> stålkasse (25x50x50) som indeholder en mikroskopisk vask samt gasblus
> (egentlig en holder til en primus), kan købes med 60% afgift i stedet for
> 180% ?
>
> Ulemperne er ifølge forhandleren at den lille stålkasse altid skal være
> monteret, samt at der ikke må monteres flere sæder end de tre der allerede
> er (udover førersæderne).
>
> Prisen for "camping-versionen" er ca. 350.000,- i stedet for 450.000,- for
> en tilsvarende "normal" personbil.
>
> Jeg har været ude at køre i en sådan og umiddelbart slog det mig at den da
> ikke kan bruges som camper. Hævetaget giver kun plads til en 180 cm lang
> flade, hvor der kan lægges en luftmadras. Men til en voksen mand og hans
> hustru er det ikke særlig fedt!? Sådan som jeg læser afgiftsreglerne skal
> der da også være 4 liggepladser... og det er der ikke ligefrem IMHO.
>
> Jeg synes det kunne være lækkert med en "normal" bil i "campingklæder",
> hvor det faktisk er muligt at bruge den som camper, men samtidig ikke er
> et monster rent størrelsesmæssigt. IMO er f.eks Hymer for stor.
>
> Mercedes laver vist også en camperversion af deres Verito, men den er lidt
> dyrere (fra 400.000,-) men er vist også en del mere gennemført.
> Se:
> <http://www.mercedes-benz.dk/erhvervskoretojer/transportere/mpv/marcopolo.
> htm>
>
> Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen hjemmesider hvor peugout-camperen
> beskrives.
>
> Er der nogen steder hvor man let kan få en oversigt over "godkendte" "små"
> autocampere i dk?
>
Reglerne blev strammet op i september -2000. Groft sagt skal biler fra før
denne dato kun indeholde noget køkken, bord og et par sovepladser, samt fuld
ståhøjde ved køkkenpladsen. Nu skal vognen yderligere have en egenvægt på
min. 2000kg og have 4 sovepladser. Typisk er der nu kun 5-6 sæder i disse,
hvor der før kunne være 7. Men det er altså stadig muligt at ombygge MPV'er
så de overholder kravene for 60% afgift. Ejerafgiften er iøvrigt den samme
som alm. tilsvarende personbiler. Der var/er? 3 steder i DK hvor disse blev
ombygget. Den ene er pendelmatic (www.pendelmatic.dk) hvor der også er nogle
billeder. Du kan så selv vurdere om det kan bruges til noget fornuftigt (ud
over at reducere afgiften).

Mvh. Claus



Jens U. K. (13-05-2004)
Kommentar
Fra : Jens U. K.


Dato : 13-05-04 09:12


"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> wrote in message
news:40a2990e$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[...]

> Reglerne blev strammet op i september -2000. Groft sagt skal biler fra
før
> denne dato kun indeholde noget køkken, bord og et par sovepladser, samt
fuld
> ståhøjde ved køkkenpladsen. Nu skal vognen yderligere have en egenvægt

> min. 2000kg og have 4 sovepladser. Typisk er der nu kun 5-6 sæder i
disse,

Ja, det er vist noget med at Peugout 806'eren havde 6 sæder, hvor 807'eren
nu kun må have 5 sæder.
Derudover kunne jeg se på nogle af billederne hos Pendelmatic at der
åbenbart er en slags udfoldelig pladeseng,

<http://www.pendelmatic.dk/Autocampere13.html>

det fortalte forhandleren ikke noget om. Han sagde der kun var mulighed
for at sove oppe under hævetaget og at længden på pladserne kun var 180 cm
lange... jeg kunne heller ikke forstå hvordan den kunne være godkendt som
autocamper. Jeg læser nemlig også de nye regler som at der skal være 4
sovepladser.

> hvor der før kunne være 7. Men det er altså stadig muligt at ombygge
MPV'er
> så de overholder kravene for 60% afgift. Ejerafgiften er iøvrigt den
samme
> som alm. tilsvarende personbiler. Der var/er? 3 steder i DK hvor disse
blev
> ombygget. Den ene er pendelmatic (www.pendelmatic.dk) hvor der også er
nogle
> billeder. Du kan så selv vurdere om det kan bruges til noget fornuftigt
(ud
> over at reducere afgiften).

Der er da lidt billeder at kigge på

/Jens Ulrik

PS: Og tak for alle besvarelserne I er kommet med!


Anette (13-05-2004)
Kommentar
Fra : Anette


Dato : 13-05-04 02:10

Et lille, smilende velment råd
Følg med i nogle uger på bilbasen.dk , dba.dk og se dig omkring på feks
www.vendelbo-vans.dk . Udover salg af bla. Knaus, Laika og McLouis, bygger
Vendelbo vans selv transportere om til campere, nogle af dem er ret
suveræne.

www.neergaard.com har bla den nye Hymer Exsis, som er lidt hyggelig, uden
at være sådan et skrummel som de andre Hymer modeller er.

Mercedes vito / Marco Polo er en rigtig god vogn at køre langt i. Vi har
haft Vito tidligere, men selve camperdelen er bare ikke god nok til prisen.
For meget discount, for skrabet og ikke holdbart nok. Ikke mindst er
hynderne altså ikke noget at råbe hurra for. Camperdelen svarer slet ikke
til den normale Mercedes kvalitet.

Der er så utroligt mange muligheder, til ubegribeligt mange forskellige
priser. Det tager lidt tid at sætte sig ind i det. Det er jo ikke liiiige
autocampere/camperMPVere "almindelige" bilforhandlerne råber højest om. Man
skal lede for at finde det der lige passer. Det tog os lang tid, 3-4 måneder
at finde liiiige den vogn vi ville have.

Vi har nu en ombygget Toyota Sports van m/løftetag - fremragende til to ( +
et mindre barn) på ferie/ weekend og en rigtig god vogn til hverdag.

God jagt

/ Anette



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste