/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
OBS på Xantia?
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 11-05-04 11:52

Hej

Efter tidligere at have rådført med folk her i gruppen, er jeg nået til
at en Citroen Xantia nok er et godt køb. Men hvad skal man kigge efter
på en brugt Xantia? Jeg regner med at det bliver en benzin stationcar,
der er indregistreret omkring 1996, og med 120.000-160.000 på bagen.

Hvor ruster de?
Er det vigtigt at al service er punktligt overholdt?
Har de svage gearkasser, motorer, koblinger eller andet?
Hvad med hydraulik/gaskugler og andre Citroen-specifikke ting?


Mvh. Lars

 
 
Christian B. Andrese~ (11-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 11-05-04 12:12


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
news:40a0b013$0$3047$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Efter tidligere at have rådført med folk her i gruppen, er jeg nået til
> at en Citroen Xantia nok er et godt køb. Men hvad skal man kigge efter
> på en brugt Xantia? Jeg regner med at det bliver en benzin stationcar,
> der er indregistreret omkring 1996, og med 120.000-160.000 på bagen.
>
> Hvor ruster de?

Modsat af hvad mange tror, så ruster ihvert fald Citroen og Peugeot ikke
mere end gennemsnittet.

> Er det vigtigt at al service er punktligt overholdt?

Olieskift og tandrem er altid vigtigt.

> Har de svage gearkasser, motorer, koblinger eller andet?

Nej, som sædvanligt er PSA bilerne stærke på de punkter, dog er oliespild en
svaghed.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Christian B. Andrese~ (11-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 11-05-04 12:32


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
news:40a0b013$0$3047$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Efter tidligere at have rådført med folk her i gruppen, er jeg nået til
> at en Citroen Xantia nok er et godt køb. Men hvad skal man kigge efter
> på en brugt Xantia? Jeg regner med at det bliver en benzin stationcar,
> der er indregistreret omkring 1996, og med 120.000-160.000 på bagen.
>
> Hvor ruster de?
> Er det vigtigt at al service er punktligt overholdt?
> Har de svage gearkasser, motorer, koblinger eller andet?
> Hvad med hydraulik/gaskugler og andre Citroen-specifikke ting?

Og så lige rådet med at finde nogle nummerplader for de forskellige
modeller, og besøg så www.bilsyn.dk og se Top10 fejl.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Morten Jensen (11-05-2004)
Kommentar
Fra : Morten Jensen


Dato : 11-05-04 13:42

Rust : Åben bageste sidedøre og tjek pladesamlingen nede ved panelet lige
foran baghjulet. Der er tit begyndende rust, som bør holdes i ave med lidt
Dinitrol el. lign.

M.v.h.
Morten Jensen
Xantia 1.8i 1999 @ 160.000km


"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message
news:40a0b013$0$3047$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Efter tidligere at have rådført med folk her i gruppen, er jeg nået til
> at en Citroen Xantia nok er et godt køb. Men hvad skal man kigge efter
> på en brugt Xantia? Jeg regner med at det bliver en benzin stationcar,
> der er indregistreret omkring 1996, og med 120.000-160.000 på bagen.
>
> Hvor ruster de?
> Er det vigtigt at al service er punktligt overholdt?
> Har de svage gearkasser, motorer, koblinger eller andet?
> Hvad med hydraulik/gaskugler og andre Citroen-specifikke ting?
>
>
> Mvh. Lars



Kim Olsen (11-05-2004)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 11-05-04 17:40

> Hvor ruster de?
> Er det vigtigt at al service er punktligt overholdt?
> Har de svage gearkasser, motorer, koblinger eller andet?
> Hvad med hydraulik/gaskugler og andre Citroen-specifikke ting?
>
>
De ruster stort set ikke. Jeg har lige afleveret en 1994 model, der var ikke
skyggen af rust nogen steder.

Til gengæld har 4 år med citroenXantia givet mig følgende problemer:

ABS følere - dårlige forbindelser
Lambda sonde - dårlig forbindelse
Oliespild - specielt bundkars pakning
Frosen krumtapudluftning = oliesvineri i hele motorrummet.
Utæt hydraulikbeholder = svineri i motorrum
Utæt vandpumpe
hydraulikkugler skiftet. (faktisk ikke hverken besværligt eller dyrt!)

Hilsen

Kim
nu Kia Clarus 2,0glx combi



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408672
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste