nødhjul
Fra : claus-betina

Dato : 11-05-04 10:03

Hejsa.

Jeg fik synet min bil med godkendt med monteret reservehjul men jeg vil tro
at de ikke kan lave deres bremsemålinger hvis reservehjulet er de her tynde
og mindre hjul som især wolkswagen bruger. Hvis bilens skævbremsning
overstiger 10 % foran og 15% bag kan bilen ikke godkendes. Men alt afhænger
af hvordan de er i humøret når du møder hos dem. Jeg har aldrig de fire
gange jeg har været til syn haft problemer med dem, men det er nok fordi jeg
hellere vil gíve staten de 400 kr. og så få fundet de rigtige fejl og ikke
gå til en mekaniker og betale en bondegård for fejl jeg selv kan ordne. men
det er jo ens egen smag hvad man gør.
En ting du ikke skal gøre er at give dit flade hjul punkteringsspay for det
må den ikke synes med da det ikke er en blivende og godkendt reperation, og
du skal alligevel have hjulet lappet bagefter og hvis der er brugt rigeligt
så bliver de meget uvenlige de her dækfolk.

claus

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-05-04 10:11

"claus-betina" <claus-betina@mail.slet.dk> wrote in message
> [...]
tynde
> og mindre hjul som især wolkswagen bruger.

Er det en ny trend ifbm. syn, at man for at skjule skævbremsning monterer
reservehjul ?

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : hr

Dato : 11-05-04 11:10

"claus-betina" <claus-betina@mail.slet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
rigeligt
> så bliver de meget uvenlige de her dækfolk.

Statens Bilinspektion
3. Skævbremsning
Her udmåles skævbremseprocenten (forskellen mellem højre og venstre hjul på
samme aksel). Forhjulene må maksimalt bremse 20 % uens og baghjulene må
maksimalt bremse 30 % uens. Skævbremsning medfører øgede bremselængder og
fare for, at bilen er ustabil under bremsninger