stasi metoder
Fra : kha

Dato : 11-05-04 09:35

Jeg fandt ud af at admin på aquaa.dk læser de mails vi sender mellem
hinanden internt

De begrunder det med at hvis man har udtalt sig negativt så er man under
observation. Det er da stasi metoder.

Nå! Hvilket bundlag ville I give jordspisere?

Fra : Carsten Gall

Dato : 11-05-04 10:21

"kha" <akvariereol@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg fandt ud af at admin på aquaa.dk læser de mails vi sender mellem
> hinanden internt
>
> De begrunder det med at hvis man har udtalt sig negativt så er man under
> observation. Det er da stasi metoder.

Det er da meget let at komme uden om! Drop siden, og når der så ikke er
flere der kigger på den
så kan de jo hygge sig med det. Bortset fra det, så mener jeg at emails,
hvad enten det er privat eller via en
side af en art, at det er ulovligt, og kommer ind under samme lov som
almindelige breve.

Til jordspisere ville jeg nok give dem et bundlag af sand som de kan si i
munden.

Carsten

Fra : kha

Dato : 11-05-04 11:19

Det er da meget let at komme uden om! Drop siden, og når der så ikke er
> flere der kigger på den
> så kan de jo hygge sig med det.

Det er også det jeg har valgt at gøre.

> Til jordspisere ville jeg nok give dem et bundlag af sand som de kan si
> munden.

Jeg har fået at vide at "sandblæser sand" skulle være godt?

Jeg skal ind i cichlidecentret i morgen og ved ikke hvad jeg skal købe...
hmm....

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-05-04 11:15

> [...]
> hinanden internt
>
> De begrunder det med at hvis man har udtalt sig negativt så er man under

Hvis det virkeligt er tilfældet er der kun en ting at gøre : Loggge af -
undlade at bruge dem. Og så kan man jo melde dem for at bryde en eller anden
lov om brevhemmelighed.
--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

---

Fra : kha

Dato : 11-05-04 11:21

> Hvis det virkeligt er tilfældet er der kun en ting at gøre : Loggge af -
> undlade at bruge dem.

Det er også det jeg har gjort. Jeg nøjes med:

NG
Akvariesiden
Aquaforum

fremover

Fra : ibber

Dato : 11-05-04 12:15

Hvilke beviser har du på at de læser dine mails ?
det er en overtrædelse af straffeloven paragraf 263 stk 2
er selv blevet sigtet for selv samme forselse

Fra : kha

Dato : 11-05-04 12:49

> Hvilke beviser har du på at de læser dine mails ?

bekræftigelse...

Fra : ibber

Dato : 11-05-04 15:52

anmeld dem hos www.politi.dk
Så har de lidt at lave

Fra : Brian Egebjerg Peder~

Dato : 11-05-04 21:30

Til Karl Henrik Arendt

Angående de påståede "stasi" metoder på http://aquaa.dk, så synes jeg lige
at det er på tide at få sat nogle ting på plads. For det første, så kan kun
den bruger der har adgangskoden til en aquaa.dk mailboks komme ind og læse
indholdet af de mails der er sendt/modtaget.

For det andet er det ikke praksis at man læser indholdet af private beskeder
i brugernes gæstebøger, som dette egentligt handler om! Det der er sket i
denne situation er at webmaster under en opdatering har set den sidste
sendte mail via sidens logfil.

I øvrigt kan jeg heller ikke forstå hvorfor det er dig der laver dette
indlæg, da det ikke er dig der har fået læst nogle beskeder på siden, da du
ikke har været registreret som bruger gennem en længere periode!

For at alle kan få et indblik i det der er sket, vil jeg lige vedhæfte den
nyhed som er sendt ud til alle sidens brugere.

under en opdatering, er funktionen \"privat\" besked fjernet fra
gæstebogen.
Vil understrege det aldrig har været sidens politik at læse private
beskeder, og det ej heller er forkommet før den uheldige episode.-

Nu kan det aldrig ske igen. Løsning fundet !

At indlæget er fjernet fra debatten er blot for at stoppe debatten, vi er
her for at diskutere fisk, og ikke for at kaste med mudder.

Mvh Aquaa.dk <<<

Mvh. Brian Egebjerg Pedersen

Fra : kha

Dato : 12-05-04 06:08

> Vil understrege det aldrig har været sidens politik at læse private
> beskeder, og det ej heller er forkommet før den uheldige episode.-

Nu vil jeg ikke starte en længere debat et seriøst sted. Du får det til at
lyde som et "uheld" at i sidder og glor med!
Hvis der er yderligere så skriv til min interne post på aquaforum.dk (bare
rolig, webmaster derinde læser ikke med!)

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 11-05-04 19:48

Hvordan fattede du mistanke?

M.

Fra : kha

Dato : 12-05-04 06:50

> Hvordan fattede du mistanke?

Det er ikke mod mig, men mod en af mine fiske-venner. Han kalder sig "brib"
på nettet. Han har bare ikke adgang til NG. Han svare følgende:

"meget simpelt, jeg havde skrevet en mail til Stræde (red: en anden bruger)
hvor jeg kaldte aquaa.dk en lorteside, straks efter kom der en besked fra
blumen1 (red: deres admin) at jeg ikke skulle kalde den sådan og kunne blive
smidt ud, og var under observation i fremtiden"

"så ikke nok med at han havde læst den , men han var så dum at kommentere
den også"

At de så nu kun kalder det for et uheld, jamen det er da bare sjovt, og lad
os da bare sige det var det så (men hvem tror på det?)

Fra : --BS--

Dato : 13-05-04 14:15

Jeg bruger ikke siden til noget - men at kalde noget sådan et uheld....det
er sgu for åndsvagt !!

Som Carsten skrev ja så virker det da ret åbenlyst hva man bør gøre...
Boykot lortet hvis man ikke engang kan skrive en privat besked uden at komme
under obsevation...

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 19-05-04 17:34

"kha" <akvariereol@ofir.dk> wrote in message

> Nå! Hvilket bundlag ville I give jordspisere?

Sandblæsersand er fint, især hvis det er blandet med lidt større sten (2-5
mm - evt knust granit, det giver også en fin variation). Jeg har selv
jordspisere og de går i den blanding. Jeg har også ca 5% strandsand i, samt
noget langtrevlet spagnum. Spagnum er godt for flere ting. Det både sænker
ph og giver fiskene noget mere at rode rundt i. Det tygges grundigt og det
sviner ikke så meget som man umiddelbart skulle tro.

Hvilke jordspisere er det i øvrigt?
--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : kha

Dato : 20-05-04 06:06

> Hvilke jordspisere er det i øvrigt?

Det er nogle Sanatoperca Daemon VF på 25cm

Jeg har nu købt 8 sække sand i cichlidecentret. Jeg laver lav pH med omvendt
osmose. Men jeg har overvejet også at smide noget spagnum i pumperne. Jeg
har 2 stk. Eheim 2260 med store spande. Hvor længe kan man have spamgnum i
pumpen før det skal skiftes?

Fra : Kim Bønlykke

Dato : 21-05-04 08:01

[...]

-Du laver lav ph med omvendt osmose?? Er ked af at virke krakilsk, men laver
man ikke blødt vand med osmose? Lav ph kan man lave langt billigere og
miljøvenligt med phosfor-syre, ph-minus eller spaghnum. Jeg ved at nogle
geofagus kommer fra områder med blødt vand, så osmosevandet kan såmænd være
et godt valg, men hvis det bare er for at opnå lav ph, så er det overkill.
Lav evt en "spaghnumbombe" - altså en lukket beholder (med slangestuds til
ind og udgang - lidt a la en spanpumpe) proppet med spaghnum hvorigennem du
presser ledningsvandet før det kommer i akvariet - så har du surt vand uden
spild.
Er du forøvrigt opmærksom på, at vand fra et osmoseanlæg ingen bufferværdier
har? Det vil sige, at selv en lille mængde syre kan styrte din ph ned
uhyggeligt hurtigt. Jeg har tidligere i discusopdræt tilsat vandet salte for
at genoprette en buffer i vandet.
Nå...jeg skulle jo heller ikke blande mig
Kim